Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایران آنلاین»
2024-03-29@07:20:31 GMT

از تکذیب ادعای حاتمی کیا تا دلیل غیبت روز صفر

تاریخ انتشار: ۲۴ بهمن ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۸۸۰۶۵۸

از تکذیب ادعای حاتمی کیا تا دلیل غیبت روز صفر

یک روز پس از پایان جشنواره فیلم فجر و برگزاری مراسم اختتامیه، دبیر جشنواره یک نشست خبری مجازی در توئیتر به راه انداخت و به سؤالات خبرنگاران و سایر کاربران پاسخ داد. ابراهیم داروغه‌زاده دیروز ظهر در توئیترش نوشت: «سی و هشتمین دوره جشنواره فیلم فجر در چهل و یکمین بهار انقلاب با حضور پرشور سینماگران عزیز ایران برگزار شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به رسم وظیفه، پاسخگوی سؤالات همکاران رسانه‌ای خواهم بود.» تا با این توئیت بر این مسأله که شبکه‌های اجتماعی کارکردی فراتر از دید و بازدیدهای مجازی دارند تأکید کند.
خبرنگارانی در همین توئیت سؤالات‌شان را از داروغه‌زاده پرسیدند. سؤالاتی که بیشتر آنها درباره حاضر نشدن عوامل فیلم «روز صفر» در مراسم اختتامیه و سیمرغ گرفتن کسانی بود که جشنواره را تحریم کرده بودند. به نمایندگی از روزنامه ایران از دبیر جشنواره سه سؤال درباره نشست‌های خبری جشنواره، سیمرغ نگرفتن فیلم «آتابای» و ادعای ابراهیم حاتمی کیا درباره غرض ورزی در آرای مردمی پرسیدم.
داروغه‌زاده در پاسخ به این سؤال که نشست‌های خبری امسال بسیار پرتنش بود و با این شرایط ضرورت برگزاری جلسات به این شکل چیست، پاسخ داد: «استقبال رسانه‌ها از نشست‌ها شاید نشان از ضرورت برگزاری باشد، البته از پیشنهاد‌های خوب و جایگزین استقبال می‌کنیم. تعداد نشست‌های پرتنش در اقلیت بود و البته حال عمومی جامعه هم بی‌تأثیر نیست.»
جدیدترین فیلم نیکی کریمی یعنی «آتابای» از فیلم‌های مطرح جشنواره امسال بود که هم تماشاگران از آن استقبال کردند هم منتقدان. با این حال و در شرایطی که خیلی‌ها منتظر بودند در بخش‌هایی مانند موسیقی متن جایزه به حسین علیزاده برای ساخت موسیقی این فیلم برسد یا جواد عزتی سیمرغ بهترین بازیگر مرد را بگیرد، «آتابای» برنده جایزه نشد.
دبیر سی و هشتمین جشنواره فیلم فجر درباره این مسأله و در پاسخ به اینکه چرا هیأت داوران توجه چندانی به این فیلم نکرد. گفت: «فیلم خوب «آتابای» در چندین رشته مهم کاندیدای دریافت جایزه شدند و لذا مورد توجه داوران بوده‌اند و کاندیداهای هر بخش شایستگی برنده شدن و گرفتن سیمرغ دارند.»
البته غیر از من یکی از کاربران هم پرسید: «از فرآیند این انتخاب و حتی عدم توجه به بازی‌های جواد عزتی و هادی حجازی فر بگویید.» که داروغه‌زاده نوشت: «جواد عزتی و هادی حجازی فر همیشه بازی‌های درخشانی داشته‌اند و امسال هم جزو خوب‌ها بودند، و داوران سال سختی در انتخاب کاندیداهای بازیگری نقش اصلی مرد داشتند.»
یکی از پربحث‌ترین مسائل این دوره از جشنواره ادعاهای ابراهیم حاتمی کیا درباره آرای مردمی بود. او پس از اینکه اعلام شد فیلمش یعنی «خروج» از بخش آرای مردمی جشنواره خارج شده است گفت: «این اتفاق باورم نمی‌شود، راستش را بخواهید خارج شدن فیلمم را از آرای مردمی کاملاً مهندسی شده می‌دانم، این ادعا را به گواه سینماها و استقبالی که شده می‌گویم.»
از ابراهیم داروغه‌زاده پرسیدم که پاسخش به این ادعا چیست و او گفت: «تهیه‌کننده فیلم می‌توانند به خانه سینما مراجعه و تمام آرای مردمی را ملاحظه کنند و اگر قانع نشدند اعتراض کتبی خود را به دبیرخانه جشنواره ارائه کنند.»
دلیل سیمرغ گرفتن تحریمی‌ها
تعدادی از کاربران سؤالاتی درباره اعطای سیمرغ به کسانی چون پیمان معادی داشتند که پیش از برگزاری جشنواره گفته بودند این جایزه را تحریم کرده‌اند. چند نفر از کاربران پرسیدند که اعطای جایزه به این افراد چه توجیهی داشته است و دبیر جشنواره در پاسخ به آنها نوشت: «تمام فیلم‌های حاضر در جشنواره در تمامی رشته‌ها فارغ از گرایش‌های سیاسی که معمولاً هم غیر شفاف هستند توسط داوران محترم، داوری شدند. تحریم جشنواره فیلم فجر کلید واژه دشمنان مردم ایران بود که با شکست مواجه شد. هیچ درخواست انصرافی از جشنواره توسط تهیه‌کننده، کارگردان و بازیگران فیلم درخت گردو از جشنواره فیلم فجر نشده است. البته صدها نفر از سینماگران پس از حادثه دهشتناک سقوط هواپیمای مسافری، در فضای مجازی صحبت از عدم حضور در جشنواره داشتند که به جز دو سه نفر همه در جشنواره حضور داشتند.»
خبرنگاران و کاربرانی درباره عملکرد هیأت انتخاب یا هیأت داوران سؤالاتی داشتند. یکی از کاربران پرسید: «برخی از منتقدین می‌گویند که داوران محترم تمام فیلم‌های مستند و کوتاه را ندیدند. مانند فیلم کوتاه «کوچه»». داروغه‌زاده به صراحت نوشت که تمام فیلم‌ها توسط داوران بازبینی شده و مسئولیت نتایج نهایی به عهده آنهاست.
حضور نداشتن فیلم رضا درمیشیان در جشنواره هم یکی دیگر از سؤالات مطرح شده بود. اینکه فیلم او یعنی «مجبوریم» و فیلم «عنکبوت» به دلایل سینمایی کنار گذاشته شدند یا نه؟ و اینکه اصرار برای اینکه «حضور در جشنواره به منزله‌ داشتن پروانه‌ نمایش است» باعث نشده انتخاب‌ها در سه دوره‌ اخیر دارای سویه‌های احتیاطی غیر سینمایی شود؟ داروغه‌زاده به این سؤال هم به این شکل پاسخ داد: «فیلم‌های زیادی نتوانستند نظر هیأت انتخاب را جلب کنند، علاوه بر دو فیلمی که نام بردید از جمله فیلم «آفتاب نیمه شب» شهریار بحرانی و «لاله» اسی نیکنژاد یا فیلم کمال تبریزی و....»
یکی از خبرنگاران هم این سؤال را مطرح کرد که انتخاب نشدن «مجبوریم» درمیشیان به‌دلیل نگرانی از اینکه جشنواره را تحریم کند بود؟ که دبیر جشنواره این مسأله را رد کرد و نوشت: «در مورد هیأت انتخاب بعد از اکران عمومی فیلم‌هایی که انتخاب نشدند بهتر می‌توان قضاوت کرد، ولی اتفاقاً امسال انتخاب‌های رادیکالی داشتند.»

بـــــرش
چرا «روز صفر» نبود؟

«روز صفر» فیلم مطرحی در روزهای برگزاری جشنواره فیلم فجر بود و در نهایت در 5 بخش هم نامزد دریافت سیمرغ شد که سیمرغ بهترین فیلم بخش نگاه نو و نگاه ملی را به دست آورد اما آنچه این فیلم را در مراسم اختتامیه خبرساز کرد این بود که هیچ کدام از عوامل فیلم در مراسم حاضر نشدند و جایزه‌هایشان را نگرفتند و حتی اینکه مجری گفت سعید ملکان کارگردان فیلم در راه است و هنوز به مراسم نرسیده نتوانست صندلی‌های خالی آنها را توجیه کند. داروغه‌زاده در این نشست خبری توئیتری و در پاسخ به سؤال یکی از خبرنگاران درباره علت عدم حضور گروه «روز صفر» گفت: «آقای ملکان به دو موضوع انتقاد داشتند و اختتامیه فیلم فجر را تحریم کردند: 1-معتقد بودند نباید افرادی که صحبت از تحریم کرده‌اند یا افرادی که در نشست رسانه‌ای اعتراض کرده‌اند داوری و کاندیدا می‌شدند 2-به پذیرش فیلم خورشید با وجود دیر رسیدن به جشنواره اعتراض داشتند.» به‌گفته او افرادی در حال مذاکره بودند تا عوامل فیلم را راضی به حضور در مراسم کنند و مسئولان برگزاری نمی‌دانستند نتیجه این مذاکره‌ها چه شده است به همین دلیل هم شهیدی فر مجری مراسم برف و ترافیک را دلیل نرسیدن ملکان عنوان کرد.

منبع: ایران آنلاین

کلیدواژه: جشنواره فیلم فجر مراسم اختتامیه دبیر جشنواره تمام فیلم ها هیأت انتخاب داروغه زاده عوامل فیلم آرای مردمی تحریم کرده جواد عزتی حاتمی کیا نشست ها روز صفر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۸۸۰۶۵۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دلیل غیبت ۳ ستاره پرسپولیس در تمرینات مشخص شد!

آفتاب‌‌نیوز :

تمرینات پرسپولیس بعد از چند روز تعطیلی درحالی از دیروز شروع شد که به غیر از اوسمار که در راه سفر به ایران است و نتوانسته بود در اولین جلسه تمرینی سال جدید حضور پیدا کند،۳ ستاره قرمز‌ها هم غیبت داشتند.

مهدی ترابی که به دلیل سرماخوردگی شدید نتوانست تیم ملی را در دو بازی مقابل ترکمنستان همراهی کند و در تهران ماند، به همراه دانیال اسماعیلی فر و سعید صادقی غایبان تمرین پرسپولیس بودند.

صادقی و اسماعیلی فر هم سرماخوردگی شدیدی داشتند و بعد از هماهنگی با کادر پزشکی پرسپولیس در خانه ماندند تا استراحت کنند.

همچنین قرار است ملی پوشان پرسپولیس هم بعد از اتمام بازی‌های ملی از آخر همین هفته به تمرینات اضافه شوند.

منبع: خبر ورزشی

دیگر خبرها

  • ضیافت افطاری ساده و پذیرایی از روزه داران در سیمرغ + تصاویر
  • برگزاری مراسم جشن روزه اولی‌ها در شهرستان سیمرغ + تصاویر
  • دوهفته کارگردانان جشنواره کن جایزه جدید می‌دهد/تجلیل شانتال آکرمن
  • آثار برگزیده اولین جشنواره ملی راوی خورشید اعلام شد
  • فابریتزیو رومانو و تکذیب ادعای دریافت پول برای تبلیغ بازیکنان بارسلونا + عکس
  • رد ادعای فروش تسلیحات به تل آویو از سوی فرانسه
  • دلیل غیبت حزباوی مقابل ترکمنستان
  • دلیل غیبت ۳ ستاره پرسپولیس در تمرینات مشخص شد!
  • (ویدئو) خاطره عجیب آقای بازیگر: به یک نفر سیلی زدم، سال بعد کاندیدای سیمرغ شد!
  • کیفیت هوای شهرستان نهبندان در وضعیت ناسالم قرار گرفت