Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «صدای ایران»
2024-03-29@07:16:09 GMT

ارتش قربانیان کرونا از مرز ۱۳۰۰ عبور کرد

تاریخ انتشار: ۲۴ بهمن ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۸۸۰۸۲۵

صدای ایران به نقل از فارس، مقامات چین اعلام کردند که با مرک ۲۴۲ نفر دیگر، تعداد تلفات ویروس کرونا به ۱۳۱۰ نفر رسیده است.

استان هوبی چین اعلام کرد که روز چهارشنبه ۲۴۲ نفر در این استان به دلیل ابتلا به ویروس کرونا جان خود را از دست داد.

همچنین دولت چین اعلام کرد که روز چهارشنبه ۱۴ هزار و ۸۴۰ نفر دیگر در استان هوبی به ویروس مرگبار کرونا مبتلا شدند تا به این ترتیب شمار مبتلایان به این ویروس در استان هوبی به بیش از ۵۸ هزار نفر برسد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



ویروس‌های کرونا (یا کروناویروس‌ها) دسته‌ای کلی از ویروس‌ها هستند که بیماری‌های مربوط به دستگاه تنفسی از سرماخوردگی معمولی گرفته تا برونشیت و عفونت مجاری تنفسی را منجر می‌شود.

این ویروس جدید که هنوز از سوی سازمان‌های مانند بهداشت جهانی یا سی. دی. سی نامی برای آن انتخاب نشده، از طریق تنفس و تماس هم منتقل می‌شود و همین امر کنترل آن را دشوار کرده است. این ویروس، بیماری «سندرم زجر تنفسی حاد» یا ARDS را در فرد مبتلا ایجاد می‌کند، یک بیماری خطرناک و نارسایی دستگاه تنفسی است که با گسترش سریع التهاب و عفونت در ریه‌ها شروع می‌شود. در ادامه، به دلیل پر شدن کیسه‌های هوایی شُش‌ها از مایع میان‌بافتی، اکسیژن کافی به فرد نمی‌رسد و در صورت عدم رسیدگی به‌موقع بیمار با خطر مرگ مواجه خواهد بود.

پ/

منبع: صدای ایران

کلیدواژه: کرونا تلفات کرونا چین ایران چین اعلام استان هوبی ویروس ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت sedayiran.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «صدای ایران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۸۸۰۸۲۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ساکنان غزه؛ قربانیان کمک‌رسانی هوایی نامناسب

کمک‌رسانی نامناسب هوایی به نوار غزه در میانه تجاوز رژیم صهیونیستی، به یکی از عوامل کشتار ساکنان تبدیل شده است.

به گزارش مشرق، روز گذشته رسانه‌های فلسطینی گزارش دادند که کمک‌رسانی هوایی نادرست در نوار غزه به شهادت ۱۸ نفر دیگر منجر شده است.

فلسطینیانی که از بمباران، تیراندازی یا گرسنگی اعمال شده از سوی رژیم صهیونیستی در نوار غزه جان سالم به در بردند، اکنون در نتیجه ورود نامنظم کمک‌های بین‌المللی به شهادت می‌رسند و یا با سقوط کمک‌ها بر روی سرشان، غرق شدن در تلاش برای رسیدن به آن، یا خفگی در یک ازدحام جان خود را از دست می‌دهند.

با توجه به جنایت نسل‎کشی رژیم صهیونیستی که از ۷ اکتبر ۲۰۲۳ (۱۵ مهر ۱۴۰۲) ادامه دارد، جامعه بین‌المللی باید فورا برای تعیین مکانیسم‌های مناسب اقدام کند تا اطمینان حاصل شود که منابع بشردوستانه به گرسنگان می‌رسد به گونه‌ای که حرمت و جان آن‌ها حفظ شود.

این امر به‌ویژه با توجه به تلفات مکرر در شهر غزه و شمال نوار غزه که در اثر پرتاب تجهیزات از هواپیماها یا کامیون‌ها بدون ارائه تضمین برای تأمین امنیت دریافت‌کنندگان به وجود آمده است، اهمیت دارد.

۱۲ فلسطینی در ۲۵ مارس (۶ فروردین) پس از گرفتار شدن در طناب چترهای بسته‌های کمکی که از سوی هواپیماها به دریا در سواحل نوار شمالی پرتاب می‌شد، غرق شدند.

پیکر ۷ تن از شهیدان از دریا بیرون آورده شدند، در حالی که ۵ نفر دیگر مفقود هستند و گمان می‌رود جان خود را از دست داده باشند.

در حادثه‌ای متفاوت که در همان روز در شمال غزه رخ داد، ازدحام جمعیت برای جمع‌آوری بسته‌های کمکی که از سوی هواپیمای دیگری رها شد، منجر به جان باختن یک فلسطینی و مجروح شدن چندین نفر شد.

در همین حال، ۱۰ نفر دیگر در حوادث جداگانه در نتیجه اصابت بسته‌های کمکی به‌طور مستقیم در شهر غزه و مناطق شمالی نوار غزه در هفته‌های اخیر جان خود را از دست دادند.

یک حادثه شامل انداختن بسته‌های کمکی نیز منجر به تخریب پنل‌های خورشیدی بیمارستان المعمدانی در شهر غزه و خسارت‌های مشابه به منازل مسکونی شد.

تا به امروز، دستکم ۵۶۳ نفر در نتیجه هدف قرار دادن عمدی دریافت کنندگان کمک‌های بشردوستانه از سوی رژیم صهیونیستی، به شهادت رسیده و صدها نفر دیگر مجروح شده‌اند.

این تیراندازی‌ها حاکی از وجود سیاست نظام‌مند رژیم صهیونیستی برای ممانعت از دسترسی امن صدها هزار فلسطینی در نوار غزه به کمک‌های بشردوستانه است.

از اوایل فوریه (بهمن ماه گذشته)، رژیم صهیونیستی به انبارهای کمک حمله کرده و میزان کمک‌های بشردوستانه و سایر تجهیزات مورد نیاز برای حفظ جمعیت غیرنظامی را در سطح لازم، کمک به بازسازی زیرساخت‌های غیرنظامی و امنیت جاده‌ها، انبارها، مراکز توزیع و کاروان‌ها را محدود کرده است.

جامعه بین‌الملل مسئولیت ناتوانی در ابداع سازوکارهایی را بر عهده دارد که از حوادث مرگبار جلوگیری کند، از جمله کمک‌هایی که به‌طور نادرست از طریق هوایی فرو ریخته شده یا وارد کامیون‌ها بدون بیمه یا قرارداد با مقامات مربوطه می‌شوند.

اهمیت گسترش و تغییر کانال‌های ارسال کمک‌ها به نوار غزه، به‌ویژه به شهر غزه و مناطق شمالی نوار غزه، قابل اغراق نیست.

در حالی که نسل‌کشی فلسطینیان در غزه از سوی رژیم صهیونیستی وارد صدوهفتادوسومین روز خود می‌شود، باید تدابیر فوری اتخاذ و تضمین شود که کمک‌ها بدون آسیب رساندن به دریافت کنندگان و به‌گونه‌ای که کرامت انسانی افراد را حفظ کند، انجام شود.

منبع: میزان

دیگر خبرها

  • افراد بزرگسال تا ۸۰۰ بار در روز صورت خود را لمس می‌کنند/ ما چطور مریض می‌شویم؟
  • اعزام بیش از ۱۳۰۰ کاروان سلامت به مناطق محروم روستایی
  • فعالیت ۵ مرکز درمان بیماران مبتلا به کرونا در نوروز
  • راز کثیف؛ دستان ما چگونه بیماری‌ها را انتقال می‌دهند؟
  • استفاده از ربات ۱۸۵ هزار یورویی هوش مصنوعی در پرورش لاله‌های سالم
  • دستان ما چگونه بیماری‌ها را منتشر می‌کنند؟
  • ساکنان غزه؛ قربانیان کمک‌رسانی هوایی نامناسب
  • (تصاویر) تکرار تاریخ؛ شباهت همه گیری آنفلوآنزای اسپانیایی و کرونا
  • ایجاد اشتغال برای ۱۳۰۰ نفر در کارگاه‌های سنگ‌شکن مجتمع سنگ آهن سنگان
  • هوای گتوند در وضعیت خطرناک تنفسی