Web Analytics Made Easy - Statcounter

حجت الاسلام واعظ موسوی از مهمترین درس های مکتب سلیمانی را '' اشداءعلی الکفار رحماء بینهم...'' دانست و با بیان اینکه خیلی سخت است که انسان خود را اینگونه تنظیم کند؛ گفت: عمامه داران و استادان دانشگاه باید در برابر او زانو بزنند که درس بگیرند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از کرمان، حجت الاسلام سیدمهدی واعظ موسوی، چهارشنبه شب(۲۳ بهمن)در همایش جوانان سلیمانی به مناسبت اربعین شهادت سردار دلها که با حضور گسترده اقشار مختلف به ویژه جوانان در مصلی امام علی علیه السلام برگزار شد؛ از مهمترین درس های مکتب سلیمانی را اشداءعلی الکفار رحماء بینهم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

..
دانست و گفت: کسانی که در خط پیامبر هستند اشداء علی الکفار هستند و قرآن رکوع و سجود را بعد از این می گوید.


مشاور، سخنران و مدرس با بیان اینکه قرآن به صراحت می گوید باید نسبت به کفار شدید و سخت انتقام باشید و آنها باید غلیظی و شدت و حدّت شما را ببینند؛ افزود: خداوند دو بار در قرآن کریم به این مسئله اشاره کرده است که با کفار و منافقین بجنگید و شدت عمل نشان دهید.

 

وی با اشاره به اینکه آیات جهاد از سال دوم هجرت نازل شد؛ ادامه داد: آیه «وَلَنْ تَرْضَىٰ عَنْكَ الْيَهُودُ وَلَا النَّصَارَىٰ حَتَّىٰ تَتَّبِعَ مِلَّتَهُمْ ...هرگز یهود و نصاری از تو راضی نخواهند شد مگر آنکه پیروی از آیین آنها کنی...» را باید سر در وزارت خارجه نوشت.

 

واعظ موسوی با بیان اینکه «کافر فقهی» متفاوت از «کافر قرآنی» است و به تعبیر شهید مطهری، کافر فقهی کسی است که شهادتین را نگفته باشد؛ اظهار داشت: «اهل کتاب» کافر فقهی اما «یهود و نصاری» یعنی قدرت های یهود و نصاری که هر روز اسمی دارد و امروز صهیون است؛ کافر قرآنی است و طبق ادامه این آیه اگر باز هم دنبال اروپا و آمریکا رفتی و فکر کنی خبری هست؛ نه یار و نه یاوری داری.

 

وی تصریح کرد: مکتب قاسم سلیمانی مبتنی بر اشداء علی الکفار رحماء بینهم هست؛ چرا با هم مهربان نیستیم و چرا دندان هایتان را برای هم فشار می دهید؟ مکتب سلیمانی می گوید دختران بدحجاب هم دختران ما هستند این رحماء بینهم است.

 

 

این کارشناس مذهبی با اشاره به اینکه حاج قاسم که چنین مهربان بود اما اشداء علی الکفار هم بود؛ تصریح کرد:خیلی مهم است آدم بتواند خودش را تنطبم کند؛ اگر می خواهی در مدرسه حاج قاسم سلیمانی نام نویسی کنی باید اشدا علی الکفار باشی؛ خدا تست می گیرد و می فرماید«اگر راست می گویید آرزوی مرگ کنید» گفت: قاسم سلیمانی آرزوی شهادت می کرد و می گفت چرا شهید نمی شوم؟

 

وی ادامه داد: از عوامل موفقیت اسلام شهادت طلبی است در حالیکه عده ای ژست روشنفکری گرفتند و گفتند{شهادت} خشونت طلبی است؛ شما بچه ها را با آرزوی شهادت طلبی بار بیاوردید و دغدغه شهادت را به سر آنها بیندازید.

 

واعظ موسوی با بیان اینکه اسلام تنها دینی است که مردمش را قدرتمند می خواهد؛ با استفاده از فرمایشات رهبری مبنی بر لزوم قوی شدن؛ گفت: اسلام دین صلح هست، باید قوی بشویم که جنگ نشود ما قوی نمی شویم که بجنگیم.

 

وی بار دیگر با استناد به آیه ۲۹ سوره فتح مبنی بر دوستی میان خود و شدت دشمنی با کفار تصریح کرد: نباید فریب لبخند دشمن را خورد؛ تو مسلمانی و می خواهی دست او را به گرمی بفشاری اما او از پشت خنجر می زند پس خودت، مردم و امکانات داخلی را باور کن و چشم به دست آنها ندوز؛ دیگر چجوری بابد به ما حالی کنند؟! جامعه منفعل جامعه ای است که این آیه را نخوانده و فقط نشسته و تسبیح گفته است.

 

این مدرس دومین درس مکتب سلیمانی را « داشتن شرح صدر» دانست و با بیان اینکه قرآن به صراحت می گوید کسانی که شرح صدر دارند خدا آنها را هدایت و کسانی که ندارند، آنها را گمراه کرده است؛ گفت: شهید حاج قاسم سلیمانی شرح صدر و سینه باز داشت.

 

وی افزود: اگر تحمل نداری یعنی شرح صدر نداری، کسانی که زود تُرش می کنند و عصبانی می شوند خدا می گوید ما اینها را گمراه کردیم؛ باید رحمانی بشوی و دلت بسوزد برای کسی که اذیتت کرده و رحیم شدن یعنی کسی که اذیتت کرده را دوست هم داشته باشی‌.

 

واعظ موسوی با اشاره به آیات ابتدایی سوره الرحمن گفت: اگر رحمانی بشوی خدا معلمت می شود‌؛ مدرک تحصیلی و دکترای شهید سلیمانی چیست؟! اینها ارزش ندارد، او دانشگاه نرفته، مُلا است، خدا معلمش شد و چیزهایی به او یاد داد که ما بلد نیستیم و عمامه داران و استادان دانشگاه باید در برابر او زانو بزنند که درس بگیرند.

 

پایان پیام/80

منبع: شبستان

کلیدواژه: مکتب سلیمانی حجت الاسلام واعظ موسوی علی الکفار رحماء بینهم حاج قاسم سلیمانی اشداء علی الکفار مکتب سلیمانی واعظ موسوی یهود و نصاری زانو بزنند شرح صدر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۸۸۰۹۴۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

لزوم عضویت استادان کارگروه جغرافیا در کمیته‌های ارتقای اساتید/ محور‌های ۱۰ گانه خروج از ساختار معیوب جغرافیا

به گزارش خبرنگار خبرگزاری علم و فناوری آنا، نخستین نشست سراسری مدیران گروه و اعضای هیئت علمی جغرافیا با حضور دکتر محمدمهدی طهرانچی رئیس دانشگاه آزاد اسلامی، میثم چگین، رئیس دانشکدگان فرهنگ و تمدن و کارگروه کشوری جغرافیا، علیرضا استعلاجی معاون پژوهش و فناوری دانشگاه آزاد اسلامی واحد یادگار امام(ره)، محمدهادی همایون، معاون علوم انسانی و هنر دانشگاه آزاد اسلامی، علیرضا لادن‌مقدم، رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد یادگار امام(ره)، مدیران گروه و اعضای هیئت علمی جغرافیای دانشگاه‌ آزاد اسلامی برگزار شد.

معاون پژوهش و فناوری و استاد تمام گروه جغرافیای دانشگاه آزاد اسلامی واحد یادگار امام(ره) در این نشست گفت: به طور قطع رویکردی که سیستم دانشگاه آزاد اسلامی با ارائه سند تحول و تعالی به منظور اصلاح ساختار در راستای توسعه و پیشرفت همگام با تحولات روزافزون جهان صنعتی در پیش گرفته، در طول تاریخ دانشگاه وجود نداشته و تمام مجموعه دانشگاه آزاد اسلامی با اعتقاد و با جدیت در نیل به این اهداف گام برخواهیم داشت.

استعلاجی با ارزیابی اهمیت رشته جغرافیا در مراکز علمی روز جهان افزود: جغرافیا علم دانش سرزمینی، علم بررسی و تحلیل ویژگی‌های مکانی، علم بررسی و تفسیر رابطه بین انسان و محیط و ارائه راهکار‌های کاربردی برای بازساخت سکونتگاه‌ها با تأکید بر قابلیت، شناخت تنگنا‌ها و اقتصاد سیاسی حاکم بر جامعه و جهان است؛ مضاف بر اینکه جغرافیا مفهوم کاربردی دیگری را نیز دربرمی‌گیرد و آن مدیریت خردمندانه بر فضا و فناوری اطلاعات است.

وی افزود: دیرزمانی طول نخواهد کشید که شاهد تغییر و تحولات اساسی و بزرگی در همه ابعاد نظام آموزشی، پژوهشی، کاربری اراضی، جابجایی جمعیت، نیاز‌ها مسکن، نیاز‌های اشتغال خواهیم شد.

معاون پژوهش و فناوری و استاد تمام گروه جغرافیای دانشگاه آزاد اسلامی واحد یادگار امام(ره) عنوان کرد: دو سوم کشور پهناور ایران را خشکی فرا گرفته و دیرزمانی طول نخواهد کشید که تمام این موارد براساس مدیریت خردمندانه بر فناوری اطلاعات تبدیل به مزارع خورشیدی خواهد شد.

معاون پژوهش و فناوری و استاد تمام گروه جغرافیای دانشگاه آزاد اسلامی واحد یادگار امام(ره) مطرح کرد: نظام آموزشی ما و بسیاری از مکان‌هایی که در حال حاضر در دانشگاه‌ها برای امر آموزش مورد بهره‌برداری قرار می‌گیرند به‌زودی با این رویکرد تغییر کاربری خواهند داد.

تشریح محورهای ۱۰گانه خروج از ساختار معیوب جغرافیا

استعلاجی مطرح کرد: متأسفانه ساختار وضع موجود نشان‌دهنده آن است که در این تغییر فرآیند در کشور ما بسیار آهسته در حال حرکت است و آن پویایی مورد نظر را شاهد نیستیم، از این رو در چارچوب رویکرد آینده‌پژوهی باید مدیریت اجرایی به مدیریت منابع تغییر و توسعه یابد.

وی در همین رابطه تأکید کرد: این موضوع حتی در ابعاد مذهبی هم اتفاق خواهد افتاد، نوری که از مکتب امام حسین علیه‌السلام ساطع شده، کل جهان را فراخواهد گرفت و به طور قطع در فرآیند این مسیر شاهد موکب‌هایی نوظهور و حملات بیولوژیکی و مباحثی از این قبیل خواهیم شد؛ اما نویدی که خداوند متعال داده، اتفاق خواهد افتاد.

معاون پژوهش و فناوری دانشگاه آزاد اسلامی واحد یادگار امام خمینی اظهار کرد: برای خروج از ساختار وضع موجود در کوتاه‌مدت با توجه به کارگروه‌های آنلاین برگزار شده و تلاش‌های چندین ماهه با همکاری شورای مرکزی موارد در ۱۰ محور جمع‌بندی و تدوین شد.

استعلاجی این موارد را اینگونه برشمرد: نخست، تدوین سرفصل رشته تحصیل‌گری و حکمرانی روستایی، دوم، ارائه مدل جدید در ساماندهی هیئت علمی در قالب تجمیع، جابجایی یا انجام طرح پژوهشی مورد نیاز برای کاهش ساعت موظفی، سوم، ساماندهی و ایجاد مراکز تحقیقات در راستای درآمدزایی مانند مرکز تحقیقات ملی فناوری و جغرافیایی کشور (که در صورت راه‌اندازی این مرکز در واحد پردیس شاهد رقابت با مهندسین مشاور کشور و سایر ارگان‌ها در بحث مالیات و معافیت مالیاتی بیمه خواهیم بود)، چهارم، با توجه به برداشته شدن ترک تشریفات برای مراکز تحقیقات از سوی سازمان بازرسی، رویکرد ایجاد مراکزی چون مرکز تحقیقات گردشگری، سنتر مکانی، مرکز تحقیقات نوآوری، سرای نوآوری، مرکز تحقیقات ژئوپولیتیکی، مرکز تحقیقات سواحل، پنجم ایجاد سرای نوآوری علوم جغرافیا و فضایی، ششم، بازنگری در سرفصل‌ها به منظور کاربردی کردن این رشته با نیاز‌های ارگان‌ها، مهندسین مشاور و نظام مهندسی، هفتم بهره‌گیری از ظرفیت رشته‌های میان‌رشته‌ای (در حالی که در ایران چهار گرایش فعال وجود دارد؛ اما در خارج کشور تا نود گرایش از این رشته تدریس می‌شود)، هشتم، ایجاد رشته‌های جدید از جمله آمایش و امنیت دفاعی و رشته‌های کاربردی از این قبیل، نهم، آموزش‌های کوتاه‌مدت و مهارتی متناسب با نیاز ارگان‌ها و سازما‌ن‌های دولتی و خصوصی و دهم تشکیل کمیته ساماندهی و نظارت بر مجلات، مقالات، پایان‌نامه‌ها و رساله‌ها.

وی همچنین درباره تشکیل شورای نظارت بر مراحل تدوین رساله‌های دوره دکتری افزود: دفاع متمرکز با وجود چالش‌هایی که داشت در حال حاضر به عنوان یکی از شاخصه‌های هویتی دانشگاه آزاد اسلامی مطرح است و برای رفع چالش‌های موجود در کارگروه برگزار شده پیشنهاد شد با رویکرد پهنه‌بندی کشور، واحد‌های سراسر کشور در ۶ پهنه تقسیم‌بندی و ارزیابی هر پهنه برعهده شورای متشکل از استادان متخصص با نظارت شورای مرکزی صورت گیرد که در صورت تأیید، این الگو می‌تواند به عنوان یک الگوی کاربردی برای سایر گروه‌ها نیز مطرح شود.

معاون پژوهش و فناوری دانشگاه آزاد اسلامی واحد یادگار امام خمینی با اشاره به شرح وظایف کمیته‌های منتخب سازمان مرکزی اظهار کرد: به نیابت از مدیران گروه و اعضای هیئت علمی جغرافیای سراسر کشور از رئیس دانشگاه آزاد اسلامی تقاضا می‌شود امکان عضویت یک نفر از استادان این کارگروه به نمایندگی در کمیته‌های منتخب ارتقای اساتید در سازمان مرکزی مهیا شود، همچنین تدبیری اندیشه شود تا بتوانیم از دانش و تجربه استادان ممتاز و برجسته که به کسوت بازنشستگی نایل می‌شوند در قالب اعضای هیئت علمی وابسته بهره ببریم.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • باید نخبگان را به سمت علوم انسانی هدایت کنیم
  • مراسم اولین سالگرد شهادت آیت الله سلیمانی در زاهدان برگزار می شود
  • لزوم بهره گیری از ظرفیت هنر دراجرای کنگره ۸۰۰۰ شهید گیلان
  • لزوم استفاده از ظرفیت هنر در برگزاری کنگره ۸۰۰۰ شهید گیلان
  • فعالیت‌های تحقیقاتی و استنادی مبنای ارتقاء رتبه استادان است
  • تشییع آخرین مجروح انفجار تروریستی گلزار شهدای کرمان + فیلم
  • حق‌التدریس اضافه بر ساعات سازمانی موظف به استادان پرداخت نمی‌شود 
  • ببینید | تصاویری دیده نشده از گریه‌های سردار زاهدی هنگام سخنرانی حاج قاسم سلیمانی
  • لزوم عضویت استادان کارگروه جغرافیا در کمیته‌های ارتقای اساتید/ محور‌های ۱۰ گانه خروج از ساختار معیوب جغرافیا
  • یک شهر شبیه حاج قاسم شده بود!