Web Analytics Made Easy - Statcounter

شهین یگانه سرکندی پژوهشگر پسادکتری دانشگاه صنعتی شریف در گفت‌وگو با خبرنگار گروه علم و فناوری ایسکانیوز، درباره فناوری تولید آنزیم اظهار کرد: فناوری تولید آنزیم، شامل فناوری‌های غربالگری و انتخـاب سویه، طراحی واحد تولیدی، تخلیص و فرموالسیون است. بهینه‌سازی هر یک از این مراحل، عـلاوه بر نیاز بـه یک تیم بین رشته‌ای، بـه سال‌ها تجربه و تخصص احتیاج دارد و رقابت‌پذیری صنعت را مشخص می‌کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی تصریح کرد: خودکفایی در حوزه آنزیم‌های صنعتی، یکی از امیدهای صنایع زیست فناوری کشور است. آنزیم‌هایی که به مقیاس وسیع در صنایع شوینده، خوراک دام و طیور، نساجی، غذایی و . . . مـورد اسـتفاده قـرار می‌گیرنـد.

یگانه سرکندی ادامه داد: این تکنولوژی قادر است تمامی‌ آنزیم‌ها را به اشکال مختلف مایع، پودر (پودر، گرانول و پلت) و اندازه ذره‌ای متفاوت تولید و عرضه کند. تولید آنزیم فرایند تخمیر و جداسازی و غلیظ کردن محصول و نمونه مایع پایدار و گرانول را طی می‌کند و این مسیر ابتدا تا انتهای مراحل تولید انجام می‌شود.

پژوهشگر پسادکتری دانشگاه صنعتی شریف با تأکید براینکه در حال حاضر پنج آنزیم در حوزه‌های مختلف شویندگی، صنایع شیمیایی و دام و طیور و ... شناسایی شده است، گفت: آنزیم یک ماده نیست که یکبار تولید شود این آنزیم‌ها فرایندهای مختلف را طی می‌کند تا در صنایع شویندگی، مواد غذایی، صنعت دارو، صنایع شیمایی، چرم، اینترنت، نساجی و صنعت فرش کاربرد داشته باشد.

وی اضافه کرد: آنزیم‌ها به عنوان کاتالیست‌های زیستی صنعتی مزایای زیادی نسبت به فرایندهای شیمیایی سنتی از نقطه نظر پایداری و بهره‌وری فرایندها دارند. کاربرد کاتالیست آنزیمی برای فرایندهای تجاری در صنایع دارویی، غذایی و آشامیدنی افزایش یافته است.در داروسازی، مواد غذایی و نوشیدنی، مواد شوینده و صنایع سوخت زیستی سال‌ها از مزایای کاتالیستی آنزیم در برنامه‌های کاربردی استفاده شده است، در حالی که در سایر صنایع مانند تولید گاز طبیعی و تولیدات شیمیایی استفاده از آنزیم‌ها امری جدید است.

پژوهشگر پسادکتری دانشگاه صنعتی شریف تصریح کرد: تقریبا هر کار شیمیایی را می‌توان به صورت زیستی هم انجام داد، تنها نیاز به دانش فنی دارد. همچنین آشنایی مردم با حوزه بیوتکنولوژی و استفاده از آن رو به افزایش است.

وی با اشاره به اینکه دانش فنی در تولید آنزیم برمبنای بیوتکنولوژی است؛ گفت: تجهیزات و مواد اولیه که در کشور وجود دارد براساس دانش فنی تدوین می‌شود. این دانش فنی بسته به شرایط بومی هر منطقه نیز تعریف می‌شود. بنابراین با توجه به نیاز کشور محصولات را تولید می‌کنیم. مهم‌ترین مسئله‌ای که در حاضر با آن مواجه هستیم جذب سرمایه‌گذار مطمئن است تا دانش فنی در عرصه تولید آنزیم را تبدیل به محصول کنیم.

وی در خصوص بازار هدف آنزیم‌های صنعتی تولیدی این شرکت اظهارکرد: شرکت ما به عنوان اولین و تنها دارنده تکنولوژی تولید آنزیم صنعتی در کشور توانسته، آنزیم‌های صنعتی در صنایع لبنیات، نشاسته و گلوکز، آرد و نان، چرم و نساجی، شوینده‌ها و دام و طیور را تولید کند.

یگانه سرکندی خاطرنشان کرد: تولید این محصول گامی ‌بزرگ در قطع وابستگی به واردات محصولات استراتژیک در کشور به شمار می‌آید.

انتهای پیام/

169 / 336 تولید آنزیم صنایع شوینده تکنولوژی کاتالیست فرایندتجاری سازی اینترنت شهین یگانه سرکندی پژوهشگر

منبع: ایسکانیوز

کلیدواژه: تولید آنزیم صنایع شوینده تکنولوژی کاتالیست اینترنت پژوهشگر آنزیم های صنعتی تولید آنزیم دام و طیور دانش فنی آنزیم ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iscanews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسکانیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۸۸۱۰۴۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هدایت دانشجویان در قالب طرح بورسیه به صنایع میبد

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز یزد، در جلسه‌ای با حضور ماندگاری مدیرعامل شهرک صنعتی جهان آباد با بیک زاده معاون پژوهش و فناوری و امید پناه معاون آموزش دانشگاه فنی حرفه ایی استان و نمایندگانی از صنایع شهرستان میبد برگزار شد.   بیک زاده معاون پژوهش و فناوری دانشگاه فنی حرفه‌ای استان در حاشیه این جلسه گفت: این جلسه با هدف تعامل بین دانشگاه وصنعت در جهت هدایت دانش آموختگان به سمت صنعت و جذب آنها درصنایع بود.   معاون پژوهش و فناوری دانشگاه فنی حرفه‌ای استان با بیان اینکه استان یزد استان صنعتی است و مجموعه شهرک‌های صنعتی، نیاز به جذب تکنسین‌های ماهر و آچار به دست دارند افزود: از آنجا که رسالت دانشگاه فنی حرفه‌ای، تربیت تکنسین‌های ماهر و آچار به دست است این توان را دارد که دانش آموختگان خود را در ارتباط با نیاز‌های صنعت هدایت کند.    وی با اشاره به نیازسنجی‌های واقعی که از سوی نمایندگان واحد‌های صنعتی شهرستان در این جلسه داشتند گفت: مقرر شد درقالب تفاهم نامه‌هایی بتوانیم نیاز‌های آنها را درقالب رشته‌هایی که در دانشگاه فنی حرفه‌ای دایر است تامین کنیم.   بیک زاده تصریح کرد: موضوع جذب دانشجو و دانش آموخته‌هایی درقالب طرح‌های بورسیه صنعت یکی دیگر از موضوعات مهم این جلسه بود تا در این زمینه دانش آموختگان خوبی را به صنایع شهرستان هدایت کنیم.

دیگر خبرها

  • فعالیت در بورس چگونه به تولید کمک می‌کند؟
  • هدایت دانشجویان در قالب طرح بورسیه به صنایع میبد
  • آمادگی همکاری سازمان منطقه آزاد کیش با صداوسیما برای جذب سرمایه گذار
  • بازگشت ۳۰ واحد صنعتی هرمزگان به چرخه تولید
  • بازگشت ۳۰ واحد تولیدی تعطیل به چرخه تولید در هرمزگان
  • بازگشت ۳۰ واحد صنعتی به چرخه تولید در هرمزگان
  • ورود ۸۰ میلیون یورویی سرمایه‌گذار آلمانی برای مدیریت پسماند
  • تولید آنزیم‌های بهبود دهنده
  • سرمایه‌گذاری در منطقه آزاد دوغارون
  • بستر سرمایه‌گذاری در منطقه آزاد دوغارون فراهم شده است