Web Analytics Made Easy - Statcounter

وزیر صنعت، معدن و تجارت از تلاش این وزارتخانه برای احیاء ۲۰۰۰ واحد تولیدی راکد و نیمه‌تعطیل در کشور خبر داد. ۲۴ بهمن ۱۳۹۸ - ۰۸:۱۱ استانها خراسان رضوی نظرات - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از مشهدمقدس، رضا رحمانی شامگاه چهارشنبه در مراسم گرامیداشت روز ملی صادرات و تجلیل از صادرکنندگان نمونه استان که در محل اتاق بازرگانی مشهد برگزار شد اظهار داشت: مقوله صادرات همواره از سوی وزارت صنعت، معدن و تجارت یک مقوله جدی است زیرا به صادرات به‌عنوان یکی از مهمترین محرک‌های بخش تولید نگاه می‌کنیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وزیر صنعت، معدن و تجارت با اشاره به اینکه در شرایط اقتصادی فعلی نیز ضرورت صادرات اهمیت دوچندان پیدا می‌کند گفت: در مسیر رونق تولید باید بهدنبال رونق فناوری و صادرات باشیم و تنها از این طریق است که پیشران‌های تولید نیز به سمت جلو حرکت می‌کند.

رحمانی خاطرنشان کرد: توسعه صادرات در کنار شش محور دیگر یکی از مهمترین برنامه‌هایی است که امسال در وزارت صنعت و معدن و تجارت بهعنوان راهبرد و هدف پیش‌بینی شده است.

تمام فعالان اقتصادی برای انجام صادرات و واردات باید اقدام به اخذ کارت بازرگانی کنندصادرات 186 میلیارد دلاری اروپا به چین در معرض تهدید کروناصادرات سیمان سفید فقط از طریق رینگ صادراتی بورس کالا

وی با اشاره به اینکه در خراسان رضوی و از ابتدای امسال شاهد رشد 21 درصدی میزان صادرات از نظر وزنی بوده‌ایم اظهار داشت: تولید در کشور و استان نیز در 10 ماهه گذشته رونق بالایی داشته است و رشد آن مثبت بوده است.

رحمانی با تاکید بر اینکه وزارت صمت بهدنبال این است که تولید و اشتغال موجود در سطح کشور را حفظ کند بیان کرد: این مسئله به عنوان یک اولویت برای ما مطرح است و در کنار آن تلاش می‌کنیم تا واحدهای راکد تولیدی را مجددا به چرخه بازگردانیم و نمونه آن 100 واحدی است که در استان خراسان رضوی احیاء شده و در تلاش هستیم 2000 واحد تولیدی کشور را مجدد احیاء کنیم.

وی خاطرنشان کرد: تفویض اختیارات اقتصادی و تسهیل‌گری اولویت دیگری است که دنبال می‌کنیم و خوشبختانه در میان استان‌های کشور، خراسان رضوی ظرفیت مطلوبی برای بهره‌گیری از این شاخصه دارد.

وزیر صنعت، معدن و تجارت تاکید کرد: هم مرز و همسایه بودن با کشورهایی نظیر افغانستان، ترکمنستان و تاجیکستان موقعیت مناسبی را برای توسعه صادرات و بازارها برای خراسان رضوی فراهم کرده که باید از این موقعیت بهره گرفت.

انتهای پیام/282/ح

R41347/P/S6,1188/CT11

منبع: تسنیم

کلیدواژه: معدن و تجارت واحد تولیدی خراسان رضوی وزیر صنعت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۸۸۱۱۷۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

صدور هزار و ۳۴۲ پروانه بهره‌برداری در خراسان رضوی

      به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز خراسان رضوی، استاندار خراسان رضوی روز یکشنبه در جلسه شورای هماهنگی دستگاه‌های اقتصادی استان گفت:یکی از ظرفیت‌های مهم استان حوزه معدن و صنعت است که در رشد تولید و اشتغال تأثیر بسیاری دارد.   یعقوبعلی نظری افزود: از شهریور ۱۴۰۰ تا پایان ۱۴۰۲ در حوزه صنایع معدنی و صنعت استان ۱۵۰ هزار میلیارد تومان (همت) سرمایه‌گذاری شده است.   وی ادامه داد: بر اساس گزارش‌های رسیده از وزارت صمت، به ظرفیت شهرک‌های صنعتی استان در دو سال و نیم گذشته ۲۶ و نیم درصد اضافه شده است.   استاندار خراسان رضوی گفت: با توجه به شعار جهش تولید با مشارکت مردم، سیاست ما در بخش‌های مختلف این است که زمینه را برای فعالیت بخش خصوصی فراهم کنیم.   نظری افزود: نتیجه تلاش دستگاه‌ها در سال ۱۴۰۳ از نظر جریان اقتصادی باید انسجام، تلاش بیشتر و خروجی بهتر باشد.

دیگر خبرها

  • احیاء یک واحد تولیدی راکد بعد از ۱۰ سال
  • ۱۱۱ هکتار به اراضی صنعتی در دشتستان تخصیص یافت
  • تولید ۱۷ درصد کلزای خراسان رضوی در مشهد
  • راه‌اندازی واحد احیا فولاد بافت با نانوکاتالیست‌‌های ایرانی
  • صادرات ۹ میلیارد دلاری استان تهران
  • یک واحد تولیدی راکد بعد از ۱۰ سال در دشتستان احیا شد
  • ۱.۵ میلیارد دلار صادرات واحد‌های صنعتی استان تهران در سال گذشته
  • سهم ۱۷ درصدی تهران از صادرات کشور/ ۲۰۰ واحد راکد احیا شد
  • صدور هزار و ۳۴۲ پروانه بهره‌برداری در خراسان رضوی
  • پلمب ۴ واحد صنفی پوشاک در مشهد