Web Analytics Made Easy - Statcounter

صیادی گفت: با توجه به اینکه بیش از ۵۰ درصد از مددجویان تحت حمایت استان را زنان سرپرست خانوار تشکیل می دهند، مرکز مددکار اسلامی در قزوین تأسیس شده و پرونده مددجویان خانم به خانم های مددکار سپرده شده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از قزوین به نقل از روابط عمومی کمیته امداد قزوین، «محمد صیادی» در نشست شورای مدیران که با موضوع بررسی عملکرد اشتغال و مسکن ادارات اجرایی استان تشکیل شد، بیان کرد: لزوم کسب رضایت مددجویان در ارائه خدمت به آنان باید مورد توجه مددکاران قرار گیرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

معاون حمایت و سلامت خانواده کمیته امداد استان قزوین ادامه داد: تعامل دو سویه بین مددکاران و مددجویان تحت حمایت امری ضروری است چراکه رویکرد کمیته امداد، توانمندسازی مددجویان است در واقع این نهاد باید محل گذری برای نیازمندان و قشر محروم باشد و ایجاد وابستگی دائمی نکنند تا در نهایت زمینه توانمندی و استقلال خانواده ها فراهم شود.

 

وی اضافه کرد: مددکاری شغل سخت و پر استرسی است و با وجود اینکه در حال حاضر با توجه به کمبود نیرو، حجم فعالیت مددکاران استان قزوین سخت تر است بنابراین باید از تمام توان به نفع نیازمندان بهره برد.

 

صیادی اعلام کرد: در حال حاضر 59 مددکار در استان قزوین به 28 هزار و 300 خانوار تحت حمایت خدمت ارائه می کنند، که به طور میانگین هر مددکار کار خدمت رسانی به 479 خانواده را برعهده دارد.

 

وی تصریح کرد: با توجه به اینکه بیش از 50 درصد از مددجویان تحت حمایت استان را زنان سرپرست خانوار تشکیل می دهند، مرکز مددکار اسلامی در قزوین تأسیس شده و پرونده مددجویان خانم به خانم های مددکار سپرده شده است.

 

معاون حمایت و سلامت خانواده کمیته امداد استان قزوین با اشاره به برنامه ارزیابی مددکاران خاطرنشان کرد: عملکرد مددکاران در دوره های یک ماهه به صورت مستمر مورد ارزیابی قرار می گیرد تا ضمن تقدیر از مددکاران پرتلاش، زمینه رقابت سالم هم با سایر مددکاران فراهم شود.

 

وی عنوان کرد: ایجاد اشتغال، ارائه خدمت مسکن، ارائه خدمت مشمولان نظام وظیفه، پرداخت کمک هزینه ازدواج، ارجاع مددجویان به مشاوره های لازم، داشتن ابتکار و خلاقیت، رضایت مراجعان و مددجویان و تسلط به بخشنامه ها، دستورالعمل ها و قوانین از شاخص های ارزیابی عملکرد مددکاران است.

 

صیادی اعلام کرد: طی 10 ماهه سال جاری مددکاران توانسته اند یک هزار و 906 مورد شغل ایجاد کرده و برای تعمیر، نوسازی، بهسازی و خرید مسکن، یک هزار و 594 مددجو اقدام منتج به نتیجه داشته اند.

 

وی با اشاره به اهمیت کار مددکاری گفت: مددکاری اجتماعی خدمتی است که در آن مددکار کمک می‌کند مددجو مشکل خود را شناخته و به توانایی‌های خود پی ببرد و با استفاده از منابع و امکانات موجود در راستای حل مشکل خود بر آید.

 

معاون حمایت و سلامت خانواده کمیته امداد استان قزوین تصریح کرد: در واقع مددکاری اجتماعی عبارت از مجموعه ‌ای متشکل از تدابیر و مشاوره ‌ها و فعالیت ‌های حرفه‌ای است که با ایجاد تغییر و دگرگونی مناسب در شرایط مادی و معنوی افراد و اقشار جامعه، زمینه رشد و تعالی آنان را فراهم آورد.

 

وی اظهار کرد: انسان‌ها قدرت حل ‌مشکلات خودشان را دارند و توانایی‌های فیزیکی، روانی، اجتماعی، عقلی و اقتصادی که در اختیار هر انسان قرار دارد او را در حل مشکلات کمک ‌می‎کند؛ اما گاهی مشکلات افراد در حدی است که فرد به کمک دیگران نیاز دارد. چنانچه فرد دارای مشکل که برای حل مشکلاتش به کمک دیگران نیازمند است را مددجو بنامیم مددکار کسی خواهد بود که می‎تواند به شناسایی و حل مشکل به مددجو کمک کند.

 

صیادی یادآورشد: بر این اساس مددکاری، خدمتی حرفه‌ای است که بر پایه دانش و مهارت‌های خاص قرار گرفته و هدف آن کمک به افراد و گروه‌هایی است که بتوانند استقلال شخصی، اجتماعی و رضایت خاطر فردی و اجتماعی را به دست آورند.

 

پایان پیام/293

منبع: شبستان

کلیدواژه: زنان سرپرست خانوار مددکار کمیته امداد مددجویان تحت حمایت زنان سرپرست خانوار ارائه خدمت حل مشکل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۸۸۱۲۳۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ثبت نام ۹۸۹ مددجوی کمیته امداد البرز در دوره‌های سوادآموزی

به گزارش خبرگزاری مهر، رؤیا عسگرپور صبح چهارشنبه در نشست مشترک کارگروه سوادآموزی استان البرز که با هدف ساماندهی فضا و نیروی انسانی برای آموزش برگزار شد، گفت: در سال گذشته ۹۸۹ نفر از مددجویان محروم از سواد کمیته امداد در راستای تفاهم نامه منعقده شناسایی و در دوره‌های سوادآموزی ثبت نام شدند.

معاون سوادآموزی آموزش و پرورش استان البرز ضمن قدردانی از تعامل مؤثر و دغدغه مندی مسؤولان کمیته امداد البرز در برنامه ریشه کنی بیسوادی اظهار کرد: در اساسنامه جدید سازمان نهضت سوادآموزی، ایجاد نوآوری و راهکارهای نوین در کنار مردمی سازی و پررنگ‌تر شدن نقش دستگاه‌ها برای توسعه سطح سواد در کشور مورد انتظار است.

وی افزایش نرخ سواد در استان را مسئله‌ای همگانی دانست و تصریح کرد: اتفاق خوبی که برای تحقق شعار سال با مشارکت کمیته امداد امام خمینی (ره) در ثبت نام مددجویان و ساماندهی فضا و آموزش در کلاس‌های سال جاری محقق شد، ثمره دغدغه مندی و مشارکت پویا مدیران و مسؤولان این نهاد است.

کد خبر 6080602

دیگر خبرها

  • اعلام سرانه بیمه درمان پرداختی دهک‌های اول تا نهم/ فرانشیز بستری مددجویان «صفر» شد
  • تکلیف مددجویان کمیته امداد و بهزیستی با افزایش تعرفه‌های درمانی چه می شود؟
  • اولویت کمیته امداد، توانمندسازی مددجویان در حوزه اشتغال و مسکن است
  • اردوی تفریحی جامعه هدف بهزیستی ( زنان سرپرست خانوار) بهزیستی شاهین دژ
  • ایجاد ۴۲۳۵ فرصت شغلی برای نیازمندان خراسان‌جنوبی
  • پرداخت ۷۳ درصد تسهیلات اشتغالزایی مددجویان در اردبیل
  • ارائه تسهیلات اشتغال به مددجویان اردستانی
  • واگذاری ۲۵۷ واحد مسکونی به مددجویان کمیته امداد در سمنان
  • پرداخت ۹۹۲ میلیارد کمک معیشت به مددجویان گلستانی
  • ثبت نام ۹۸۹ مددجوی کمیته امداد البرز در دوره‌های سوادآموزی