Web Analytics Made Easy - Statcounter

آسوشیتدپرس نوشت، قطعنامه پیشنهادی جمهوریخواهان و دموکرات‌ها بر این مساله تاکید می‌کند که دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا باید پیش از هرگونه اقدام نظامی علیه ایران، مجوز لازم را از کنگره کسب کند.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از تسنیم، بر اساس این گزارش، 8 سناتور جمهوریخواه به همراه سناتورهای دموکرات خواستار رای گیری درباره این قطعنامه در روز پنجشنبه شده‌اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

تیم کاین سناتور دموکرات و سایر حامیان این قطعنامه بر این باورند که طرح پیشنهادی به هیچ وجه مربوط به ترامپ یا حتی ریاست جمهوری نیست بلکه تاکیدی بر قدرت و اختیارات کنگره برای اعلان جنگ علیه یک کشور دیگر است.

  کاین ضمن رد ادعاهای مطرح شده از سوی ترامپ و حامیانش در این خصوص که "این طرح این سیگنال را برای ایران و سایر دشمنان بالقوه آمریکا ارسال می‌کند که واشنگتن در برابر آنها ضعیف است"، گفت: دقیقا بر عکس این مساله درست است. زمانی که بر اجرای قانون پافشاری می‌کنیم، آن هم در جهانی که نیاز به قوانین بیشتری دارد، و می‌گوییم این تصمیم ساختاری و اساسی است و قوانینی داریم که ملزم به رعایت و اجرای آن هستیم، می‌توانیم بگوییم که این یک تصمیم درست است. این پیام قدرت و اقتدار آمریکا است.

کاین افزود: گرچه ترامپ و سایر روسای جمهور آمریکا باید همواره قدرت و توانایی دفاع از آمریکا را در برابر حملات احتمالی و قریب الوقوع داشته باشند، ولی قدرت و اختیارات اجرایی مربوط به جنگ در آنجا متوقف می‌شود. یک جنگ تهاجمی نیاز به تصویب نهایی از سوی کنگره آمریکا دارد.

این در شرایطی است که ترامپ بار دیگر از سناتورهای جمهوریخواه خواسته است تا از تصویب این طرح خودداری کنند چرا که این طرح به معنای بستن دست رئیس جمهور و ارسال یک پیام ضعف به ایران است.

ترامپ روز چهارشنبه در توئیتی نوشت: برای امنیت آمریکا این مساله بسیار مهم است که سنای ایالات متحده به قطعنامه اختیارات جنگ با ایران رای مثبت ندهد. در موضوع ایران داریم بسیار خوب عمل می‌کنیم و اکنون وقت ضعف نشان دادن نیست.

منبع: اقتصاد آنلاین

کلیدواژه: آمریکا دونالد ترامپ توییت سنای آمریکا اختیارات جنگی ترامپ

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.eghtesadonline.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اقتصاد آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۸۸۲۵۱۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

روسیه پیش‌نویس قطعنامه آمریکا درباره استقرار تسلیحات هسته‌ای در فضا را وتو کرد

روسیه پیش‌نویس قطعنامه تحت حمایت آمریکا و ژاپن که خواستار عدم توسعه تسلیحات هسته‌ای جهت استقرار در فضا می‌شد را وتو کرد.

به گزارش ایسنا، سیزده عضو شورای امنیت به این پیش‌نویس رای مثبت داده و چین تنها کشوری بود که به آن رای ممتنع داده بود.

پیش از به رای گذاشته شدن این پیش‌نویس، چین و روسیه خواستار اعمال اصلاحاتی در آن شده بودند که خواستار ممنوعیت قرارگیری هرگونه سلاحی در فضا می‌شد.

این اصلاحیه با هفت رای موافق، هفت رای مخالف و یک رای ممتنع نتوانست به تصویب برسد.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • روسیه قطعنامه آمریکا درباره عدم استقرار سلاح‌های هسته‌ای در فضا را وتو کرد
  • روسیه پیش نویس قطعنامه آمریکا درباره استقرار تسلیحات هسته ای در فضا را وتو کرد
  • روسیه پیش‌نویس قطعنامه آمریکا درباره استقرار تسلیحات هسته‌ای در فضا را وتو کرد
  • تداوم موقعیت جنگی تنها راه بقای نتانیاهو در قدرت / کابینه اسرائیل در حال از هم پاشیدن است
  • واکنش آمریکا به ادعای مذاکرات مستقیم با ایران/ اعلام تحریم های جدید آمریکا علیه ایران/ سفر هیات اقتصادی کره شمالی به ایران/ تصویب بسته کمک به اوکراین، اسرائیل و تایوان در سنای آمریکا
  • سنای آمریکا لایحه محدودیت «تیک تاک» را تصویب کرد
  • تصویب چند طرح ضد ایرانی در سنای آمریکا / تحریم خریداران نفت و منع صدور فناوری موشکی و پهپادی ایران در چارچوب این بسته
  • کارشناس انگلیسی: ترامپ تهدیدی برای اروپای شرقی است
  • درس بزرگ کودکان و زنان غزه به تاریخ
  • پولیتیکو: ۳ دولت اخیر آمریکا در مقابل ایران ناکام شدند