Web Analytics Made Easy - Statcounter

بررسی گزیده‌ آمارهای اقتصادی بانک مرکزی نشان می‌دهد، درحالی که بین ارزش ارزی صادرات و واردات یک اختلاف بسیار جزئی وجود دارد، اختلاف ۷۵ میلیون تنی بین صادرات و واردات ایران در ۹ ماهه ابتدایی سال جاری ایجاد شده است. ۲۴ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۰:۵۹ اقتصادی اقتصاد ایران نظرات - اخبار اقتصادی -

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم، بر اساس گزیده آمارهای اقتصادی بانک مرکزی، تا پایان آذر امسال مجموعا 31.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

8 میلیارد دلار واردات انواع کالا به کشور صورت گرفته است. بر این اساس، تا پایان فصل پائیز حدود 25 میلیون تن انواع کالا با ارزش واحد 1275 دلار به کشور وارد شده است.

این درحالی است که میزان صادرات کشور در این مدت نزدیک به 31.9 میلیارد دلار بوده است. گفتنی است، در 9 ماهه ابتدایی سال جاری 103 میلیون تن انواع کالا به ارزش واحد 308 دلار از کشور صادر شده است.

بر اساس گزارش بانک مرکزی، تا پایان آذر ماه تراز تجاری کشور حدود 60 میلیون دلار بوده است. این درحالی است که به لحاظ وزنی صادرات کشور حدود 75 میلیون تن بیشتر از مجموع واردات به داخل بوده است.

تمام فعالان اقتصادی برای انجام صادرات و واردات باید اقدام به اخذ کارت بازرگانی کنندواکنش دژپسند به ابهامات واردات قطعات موبایل از گمرک امام/ ورود بازرسی وزارت اقتصاد بعد از دستور وزیر به رئیس گمرکنیازهای وارداتی صنایع خراسان رضوی توسط شرکت‌های دانش‌بنیان برطرف می‌شودجلوگیری از 10 میلیارد دلار واردات سالانه با جایگزینی ساخت داخلادعای وزارت صنعت/ واردات پوشاک فقط برای عرضه در داخل مناطق آزاد آزاد شد

انتهای پیام/

R1389/P/S7,77/CT1 واژه های کاربردی مرتبط واردات

منبع: تسنیم

کلیدواژه: واردات واردات صادرات و واردات میلیارد دلار انواع کالا بانک مرکزی میلیون تن تا پایان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۸۸۳۰۲۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بانک مرکزی ایران سبد دارایی‌اش را تغییر داده است

پایگاه المیادین در یادداشتی نوشت: پس از چند دهه تحریم اقتصادی علیه ایران، تل‌آویو انتظار داشت ایران به‌دلیل مشکلات اقتصادی در واکنش به حمله به کنسولگری‌اش در دمشق محتاط عمل کند، اما حملۀ موشکی ایران نشان داد این کشور از قید احتیاط فراتر رفته است.

گزارش‌های زیادی در رسانه‌های ایرانی منتشر شده که دولت ذخایر کالایی خود را در ماه‌های اخیر به‌میزان قابل توجهی افزایش داده و بخش مهمی از وابستگی میان‌مدت به واردات را رفع کرده؛ اما کارت اصلی ایران بر روی میز مربوط به تغییر سبد دارایی‌های خارجی بانک مرکزی است.

طبق اطلاعات رسیده از منابع آگاه خارجی، بانک مرکزی ایران در یک‌سال گذشته و به‌ویژه در ۳ ماه اخیر به‌شکل بی‌سابقه‌ای ذخایر طلا و فلزات گران‌بهای خود را در خزانه از منابع خارجی افزایش داده است.

بدون تردید با وجود فشار‌های تحریمی آمریکا، ایران درحال ایجاد مسیر امن برای تامین مالی تجارت خارجی است. این موضوع به تجارت غیرنفتی و بخش غیردولتی ایران نیز گسترش پیدا کرده است و تجار ایران می‌توانند برای رفع تعهد ارزی، از طلا استفاده کنند.

دیگر خبرها

  • ارزش دلاری مبادلات تجارت خارجی کردستان به حدود ۵ میلیون دلار رسید
  • ارزش دلاری مبادلات تجارت خارجی کردستان به ۵ میلیون دلار رسید
  • بانک مرکزی اعلام کرد: تامین ۶۳۶ میلیون دلار برای واردات کالاهای اساسی و دارو
  • تحریم‌های جدید اروپا تأثیری بر تجارت خارجی ایران نخواهد داشت/ افزایش قیمت کالاهای اساسی گران‌فروشی است
  • تامین ۴.۳ میلیارد دلار ارز برای دارو و تجهیزات پزشکی در ۱۴۰۲
  • انتشار اوراق سپرده خاص به کنترل انتظارات تورمی منجر شد
  • تکذیب ادعای یک نماینده مجلس درباره عدم تخصیص ارز به واردات مواد اولیه
  • اعلام آمادگی بانک مرکزی برای ارائه ریز اطلاعات به مجلس
  • عراق اولین شریک تجاری گمرکات مازندران در صادرات کالا
  • بانک مرکزی ایران سبد دارایی‌اش را تغییر داده است