Web Analytics Made Easy - Statcounter

رضا اردکانیان صبح پنج شنبه در جمع خبرنگاران در سالن اجتماعات استانداری گیلان با اشاره به وضعیت استان گیلان اظهار کرد: وضعیت استان رو به ثبات بوده و با توجه به وضعیت هوا و تلاش راهداری در باز کردن معابر، مشکلات یکی پس از دیگری در حال برطرف شدن بوده و وضعیت رو به بهبود است. 

وی با اشاره به وضعیت قطعی برق مشترکین شهری و روستایی استان گیلان گفت: بیش از ۲۷۰ اکیپ از امکانات استان و استان‌های معین و مجاور فراهم‌شده تا با باز شدن راه‌ها و معابر، امکان خدمت‌رسانی به مردم سرعت گیرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

وزیر نیرو برف امسال را برفی سنگین دانست و افزود: امسال در چهار شبانه‌روز از شنبه تا سه‌شنبه، چهار و ۶ دهم میلی‌متر افزایش بارش در کشور ثبت شد که این میزان بارش در استان گیلان ۲۷ برابر متوسط کشور بوده و ۱۴ هزار کیلومترمربع میزان سطح پوشش برف در گیلان را به خود اختصاص داده است. 

اردکانیان با تأکید بر لزوم آمادگی دستگاه‌ها و اصحاب رسانه برای مواجهه با چنین پدیده‌هایی خاطرنشان کرد: به چنین شرایطی، شرایط حَدی می‌گویند لذا بالا بردن آمادگی لازم برای برخورد با چنین شرایط جوی لازم و ضروری است. 

وی با مقایسه برف امسال گیلان با برف سنگین گذشته این استان بیان کرد: در تلاش هستیم که تا پایان امروز بتوانیم بخش قابل‌توجهی از مشکل مشترکین برق و آب را برطرف کنیم.

اردکانیان با بیان اینکه تلاش برای برطرف کردن مشکل آب ۱۵ درصد از مشترکین شهری و  ۳۰ درصد از مشترکین روستایی ادامه دارد، تصریح کرد: تلاش‌های خوبی در سطح استان با همکاری استان‌های معین و هم‌جوار صورت گرفته که این میزان تعامل در حوادث بحرانی در دنیا کمتر دیده می‌شود.‌

وزیر نیرو عمده‌ترین مشکل اصلی استان را مسدود بودن راه‌های مواصلاتی دانست و افزود: مشکلات ناشی از حوادث در همه جای دنیا وجود دارد مثلاً در دو طوفان بزرگ اروپا و آمریکای شمالی، ۳۰۰ هزار نفر دچار قطع برق شدند که حل آن  بین ۶ و ۹ روز طول کشید.

وی برگرداندن به شرایط عادی ۲۵۰ هزار مشترکی که با قطع برق مواجه‌شدن و باز کردن راه‌ها و معابر را از مهم‌ترین برنامه‌های وزارت، برای حل مشکلات پیش‌آمده در استان دانست و گفت: با توجه به شرایط آب و هوایی و فرسودگی سیم‌ها و اتصالات، شبکه توزیع برق استان نیازمند سرمایه گزاری جدی است.

وی با تأکید بر لزوم توجه به روابط و رعایت ضوابط مقررات و دستورالعمل‌های موجود بیان کرد: صرفه‌جویی در منابع زیست‌محیطی و انرژی، یکی از موضوعات مهمی است که همواره هم‌وطنان عزیز می‌توانند با رعایت آن میزان تاب‌آوری جامعه در برابر مشکلات را بیشتر کنند.

وزیر نیرو افزایش آگاهی عمومی و آمادگی جامعه برای مقابله با شرایط بحران ناشی از برف و باران را مهم برشمرد و افزود: ارائه اطلاعات درست، موجب بالا رفتن سطح آگاهی جامعه شده ازاین‌رو، آمادگی لازم برای مقابله با بحران در شرایط مختلف افزایش میابد.

وی با تأکید بر لزوم برنامه‌ریزی‌های مناسب در سیستم مدیریتی کشور برای مقابله بر شرایط بحرانی ناشی از بارش برف و باران و پدیده‌های طبیعی گفت: وسعت پوشش برف در استان گیلان حدود 14 هزار کیلومتر بوده که باعث بروز وضعیت بحرانی شده است.

اردکانیان با اشاره به اهمیت توجه به ضوابط و مقررات و دستورالعمل‌های صرفه‌جویی در منابع زیست‌محیطی و انرژی تصریح کرد: با توجه تغییرات جوی و سرمای شدید، باید بتوانیم از مصرف روزانه گاز که حدود شش‌صد میلیون مترمکعب در کشور است، کاهش 10 درصدی مصرف خانگی  داشته باشیم تا میزان صرفه‌جویی در کشور افزایش یابد.

منبع: پارسینه

کلیدواژه: تأکید بر لزوم صرفه جویی برای مقابله استان گیلان وزیر نیرو راه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.parsine.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارسینه» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۸۸۳۹۳۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آب‌گرفتگی در عمده مناطق اهواز رفع شده است

به گزارش خبرنگار مهر، محمد خانچی پیش از ظهر امروز سه‌شنبه در گفت‌وگویی رسانه‌ای اظهار کرد: از شب گذشته جلسه هماهنگی و تقسیم کار در اهواز برگزار و از طرفی امکانات صنایع و نیروهای انسانی دستگاه‌های خدمات رسانی و نیروهای بسیج هماهنگ و آماده‌باش اعلام شد.

معاون عمرانی استاندار خوزستان اضافه کرد: در سایر نقاط استان مشکل خاصی نبود فقط به دلیل وزش شدید باد و رعد برق و قطع درختان و افتادن تیره برق در ایذه، برق و آب بخشی مناطق قطع شد که مورد پیگیری قرار گرفت.

وی با اشاره به تلاش جهادی نیروها گفت: کار دفع آب‌های سطحی در بخش‌های مختلف شهر اهواز به اتمام رسیده و اندک مناطق باقی مانده به زودی انجام می‌شود.

وی درباره وضعیت راه‌های بین شهری گفت: ریزش مقطعی جاده داشتیم که آوار برداری شد. جاده برخی روستاهای اندیکا و ایذه و سردشت دزفول در بخش‌های کوهستانی مسدود شده که نیروها در حال بازگشایی مسیر هستند.

خانچی گفت: در این دو روز بیش از ۵۱۰ خانوار توسط هلال احمر خوزستان امداد رسانی شده است که علاوه بر این مسأله اسکان مسافران نوروزی را در اولویت داریم و در جبهه‌های مختلف نیروها پای کار هستند تا آب‌گرفتگی زودتر رفع شود.

کد خبر 6062834

دیگر خبرها

  • فیلمی اسفبار از وضعیت ساحل متل‌قـو | حلقه مفقوده، خدمت‌رسانی یا فرهنگ؟
  • دوربین بر روی لباس نیرو‌های شهربان و حریم بان/ هوشمندسازی تخلفات در حریم را کاهش می‌دهد+ فیلم
  • وزیر کشور از ایستگاه های خدمات سفر ری بازدید کرد
  • بازدید وزیر کشور از خدمت رسانی به مسافران نوروزی در عوارضی قم_تهران
  • بازدید وزیر بهداشت از اورژانس عوارضی قم تهران و یک مجتمع بیمارستانی
  • خدمت رسانی شبانه روزی ۲۶ هزار نفر در اورژانس کشور
  • رفع مشکل آب شرب رودسر تا ۳ ماه آینده
  • آمادگی کامل گیلان برای خدمت رسانی به مسافران نوروزی
  • آب‌گرفتگی در عمده مناطق اهواز رفع شده است
  • رفع مشکل شبکه آبرسانی روستای زاویه حسن خان در خوی