Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جماران»
2024-04-25@23:20:51 GMT

افتتاح فازسوم خط اول مترو تبریز

تاریخ انتشار: ۲۴ بهمن ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۸۸۴۳۴۸

افتتاح فازسوم خط اول مترو تبریز

مدیرعامل سازمان قطار شهری تبریز و حومه نیز در مراسم افتتاح فاز سوم خط اول قطار شهری تبریز گفت: با تلاش تمام متولیان امر امروز افتتاح خط اول مترو به صورت کامل محقق شد و از ایستگاه ۱۲ تا ایستگاه ۱۸ خط اول مترو به صورت آزمایشی روزانه سه ساعت مسافرگیری می شود.

مصطفی مولوی فرد اظهار کرد: افتتاح فاز پایانی خط او قطار شهری تبریز در این ایام اتفاق مبارکی است؛ این فاز با ۷.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

۲ کیلومتر و هفت ایستگاه که فعلا سه ایستگاه آن به صورت عبوری خواهد بود، فعالیت خود را آغاز می‌کند.

وی با تقدیر از حمایت های دولتی و شهرداری کلانشهر تبریز در تحقق این مهم گفت: از اهتمام ویژه دولت که در این دوران بی پولی و جنگ اقتصادی تمام عیار در کنار ما بودند و از سازمان برنامه و بودجه که در تامین بودجه کمک و یاری مان کردند، قدردانیم.

مدیر عامل سازمان قطار شهری تبریز و حومه با اشاره به اشتغال بیش از ۱۴۰۰ نفر در پروژه بزرگ قطار شهری تبریز گفت: اگر تامین بودجه و املاکی که شهرداری در اختیار ما قرار داد، نبود، امروز مترو همچون سال های قبل در آستانه تعطیلی قرار داشت.

مولوی، با اشاره به بهره برداری از ایستگاه «میدان کهن» در این آیین اظهار کرد: محل این ایستگاه یکی از قدیمی ترین میادین شهر تبریز است و همجواری آن با بازار بزرگ شهر، نقش تاثیر گذاری در ارتباطات و تجارت داشته است؛ این میدان محل تقاطع و تبادل سه خط مترو است که امیدواریم با کمک دولت و پیگیری نمایندگان در مجلس شورای اسلامی با توسعه راه ها، تبریز به عنوان پل ارتباطی بین ایران و اوراسیا نقش آفرینی کند.

وی با تاکید بر احیای جایگاه تجاری شهر تبریز گفت: صنعت مترو می تواند در توسعه شهر و جذب گردشگر و عبور از مناطق قدیمی شهر با حفظ هویت و آثار آنها به این توسعه کمک کند.

 خط اول مترو به طول ۱۷٫۲ کیلومتر، در سه فاز طراحی شده و شامل ۱۸ ایستگاه و دو پایانه ابتدایی و انتهایی است.

عملیات اجرایی قطار شهری تبریز در اوایل دهه ۱۳۸۰ شمسی همزمان با شهرهای مشهد، اصفهان و شیراز آغاز شد. تا به امروز تنها ۱۲ کیلومتر از خط اول قطار شهری تبریز فعالیت می کرد.  

منبع: جماران

کلیدواژه: انتخابات 98 بودجه 99 جشنواره فیلم فجر ۳۸ ویروس کرونا سازمان برنامه و بودجه صنعت مترو مجلس شورای اسلامی آستانه انتخابات 98 بودجه 99 جشنواره فیلم فجر ۳۸ ویروس کرونا امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی قطار شهری تبریز خط اول مترو افتتاح فاز شهر تبریز تبریز گفت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۸۸۴۳۴۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سرکنسولگری ارمنستان در تبریز افتتاح می شود

دولت ارمنستان بر تصمیم خود مبنی بر افتتاح سرکنسولگری در تبریز تاکید کرد.

به گزارش ایسنا، دولت ارمنستان در جلسه روی پنجشنبه خود بر تصمیم خود درباره افتتاح کنسولگری این کشور در تبریز تاکید کرد.

«حسین امیر عبداللهیان» وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران در روزهای نخستین زمستان گذشته و در نشست خبری مشترک با «آرارات میرزویان» همتای ارمنستانی خود در ایروان گفته بود: «ارمنستان کشور دوست و همسایه خوب ماست. در دیدار با وزیر خارجه ارمنستان موافقت تهران را برای افتتاح سرکنسولگری جمهوری ارمنستان در شهر تبریز اعلام کردیم و امیدواریم در هفته‌های آغازین سال جدید میلادی با حضور وزیر خارجه ارمنستان شاهد افتتاح رسمی این سرکنسولگری در تبریز باشیم».

در سال ۲۰۲۲ و در دیدار «نیکول پاشینیان» نخست‌وزیر ارمنستان و «سید ابراهیم رئیسی» رئیس‌جمهوری اسلامی ایران نیز ۲ طرف درباره ارتقای سطح همکاری‌های تجاری بین ۲ کشور و همچنین این موضوع که افتتاح سرکنسولگری ارمنستان در تبریز می‌تواند بر ارتقای سطح همکاری‌های اقتصادی تاثیر مثبتی داشته باشد، به توافق رسیدند.

رسانه‌های ارمنستان نوشته‌اند که در اکتبر سال ۲۰۲۲ سرکنسولگری ایران در قاپان ارمنستان افتتاح شد و افتتاح سرکنسولگری این کشور در تبریز، این اقدام دوجانبه را تکمیل می‌کند.

آن‌ها همچنین با اشاره به اینکه استان آذربایجان شرقی ایران با استان سیونیک ارمنستان هم‌مرز است، گفته‌اند افتتاح کنسولگری در تبریز باعث توسعه بیش از پیش روابط تجاری و گردشگری خواهد شد.

امیرعبداللهیان در دیدار میرزویان همچنین گفته بود: موافقت دولت ارمنستان در ایجاد سرکنسولگری ایران در منطقه قاپان باعث شده که تردد ایرانیان و همکاری‌های ترانزیتی ۲ کشور تسهیل شود.

کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • سرکنسولگری ارمنستان در تبریز افتتاح می شود
  • فوت پیرمرد ۷۰ ساله بر اثر برخورد قطار
  • فوت پیرمرد ۷۰ ساله بر اثر برخورد قطار 
  • واکنش سخنگوی شورای شهر قم به انتقادات از سفر مدیران شهری به اروپا
  • پایان سفر پرماجرای مسافران قطار تهران - گرگان
  • تجربه سفر با قطارهای شهری استانبول
  • قبرستان‌ تاریخی طرشت زیر پای مسافران ایستگاه مترو دانشگاه شریف
  • راه‌اندازی چهارمین قطار مسافربری قم ـ مشهد
  • یک اتفاق خوب که در بین خبرهای بد گم شد | قطار ملی بالاخره مسافرگیری کرد | این قطار در کدام خط مترو کار می کند؟
  • رفتار عجیب یک شهروند در مترو تهران ؛ پارک موتور مقابل پله‌های ورودی ایستگاه! | ویدئو