Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-24@05:19:10 GMT

در نگارخانه‌های مشهد چه می‌گذرد؟

تاریخ انتشار: ۲۴ بهمن ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۸۸۵۳۱۰

ایسنا/خراسان رضوی با نزدیک شدن به پایان هفته، نگارخانه‌های سطح شهر میزبان نمایشگاه‌های مختلف فرهنگی و هنری و علاقه‌مندان و هنردوستان است.

نمایشگاه گروهی "نقاشی و حجم"، «دوران رنگین»، «حشر وحوش» و نمایشگاه "آثار هنری مشترک ایران و افغانستان"، چهار نمایشگاهی است که در پنجشنبه و جمعه این هفته دایر است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

همچنین نمایشگاه "جعبه آینه" و "خیر کثیر" از روز 26 بهمن افتتاح خواهد شد. در ادامه به جزئیات برگزاری این نمایشگاه‌ها می‌پردازیم.

نمایشگاه گروهی نقاشی و حجم

نمایشگاه گروهی آثار نقاشی و حجم از روز پنجشنبه 24 آبان‌ماه در نگارخانه پایتخت فرهنگی جهان اسلام افتتاح خواهد شد و تا سوم اسفندماه دایر است. نیمی از عواید فروش آثار در این نمایشگاه، به مردم آسیب‌دیده سیل اخیر در سیستان و بلوچستان تعلق می‌گیرد.

این نمایشگاه گروهی از ساعت 9 الی 14 در نگارخانه پایتخت فرهنگی جهان اسلام دایر خواهد بود. نگارخانه پایتخت فرهنگی جهان اسلام در پارک ملت، مجمتع فرهنگی و هنری امام رضا(ع) واقع شده است.

«دوران رنگین»

«دوران رنگین»؛ نمایشگاه آثار نقاشی انفرادی است که ماریا آقاپور در آن به ارائه اثر می‌پردازد. این نمایشگاه از روز پنجشنبه 24 بهمن  در نگارخانه آسمان افتتاح خواهد شد.

این نمایشگاه آثار نقاشی انفرادی تا 29 بهمن دایر بوده و از ساعت 18 تا 21 پذیرای بازدیدکنندگان و علاقه‌مندان است. نگارخانه آسمان در بلوار وکیل‌آباد، نبش وکیل‌آباد 38، بین هتل پارس و هتل سرو واقع شده است.

«حشر وحوش»

«حشر وحوش»؛ نمایشگاه انفرادی آثار نقاشی است که افشین باقری در آن به ارائه آثار خود می پردازد. این نمایشگاه از روز جمعه؛ 25 بهمن در گالری سیحون افتتاح خواهد شد و تا هفتم اسفندماه دایر است.

این نمایشگاه آثار انفرادی نقاشی از ساعت 16  تا 21 در گالری سیحون پذیرای بازدیدکنندگان و علاقه‌مندان است. گالری سیحون در خیابان وزرا، کوچه چهارم، شماره 11 واقع شده است.

آثار هنری مشترک هنرمندان ایران و افغانستان

اولین نمایشگاه آثار هنری مشترک هنرمندان ایران و افغانستان نیز دیگر نمایشگاهی است که از روز چهارشنبه 23 بهمن در فرهنگسرا ی غدیر افتتاح شده و تا یکشنبه 27 بهمن ادامه خواهد داشت.

نمایشگاه آثار هنری مشترک ایران و افغانستان از ساعت 9 تا 19 در فرهنگسرای غدیر مشهد پذیرای هنردوستان و علاقه‌مندان است. فرهنگسرای غدیر در تقاطع شهید رستمی و شهید شیرودی واقع شده است.

«جعبه آینه»

«جعبه آینه»؛ نمایشگاه گروهی عکس است که از روز 26 بهمن در نگارخانه فردوسی جهاد دانشگاهی مشهد افتتاح خواهد شد و تا سی‌ام این ماه ادامه دارد. ساعات بازدید از این نمایشگاه گروهی عکس در دو نوبت صبح؛ از ساعت 10 تا 12 و عصر؛ از ساعت 17 تا 20 خواهد بود.

سحر اخلاقی، نرگس اکبری، پرنیان بهبودی، حریوا بهروز، پانیذ پهلوانی، هلیا حسینی، رکسانا رستم‌زاده، ثنا قبادی، پری‌ماه کارگزار، فرانک گلمکانی، ریحانه محمدزاده، یاسمن مهدی‌زاده، آیدیس وثوقی و رویا وحیدی در این نمایشگاه به ارائه آثار خود می‌پردازند.

هیات داوران آثار این نمایشگاه را حمیدرضا گیلانی‌فر، امین ابراهیمی و هما نجاریان تشکیل می‌دهند. نگارخانه فردوسی در سه‌راه ادبیات، مجتمع دکتر شریعتی جهاد دانشگاهی مشهد واقع شده است.

«خیر کثیر»

«خیر کثیر»؛ نمایشگاه آثار نقاشی خط استاد محسن توسلی است که همزمان با میلاد حضرت فاطمه زهرا(س) و با حضور استاد مرتضی روحانی از روز شنبه؛ 26 بهمن  در  نگارخانه رضوان آستان قدس رضوی افتتاح خواهد شد و تا اول اسنفند ادامه دارد.

علاقه‌مندان  می‌توانند برای بازدید از آثار نقاشی خط این نمایشگاه در ساعات 9 صبح تا 13 و 16 بعدازظهر تا 19 به نگارخانه رضوان مراجعه نمایند. نگارخانه رضوان آستان قدس رضوی در کوهسنگی 17 واقع شده است.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی فرهنگی و هنری نگارخانه های مشهد نگارخانه پایتخت فرهنگی جهان اسلام نمایشگاه آثار نقاشی افتتاح خواهد شد ایران و افغانستان علاقه مندان آثار هنری مشترک نمایشگاه گروهی نگارخانه رضوان واقع شده دوران رنگین گالری سیحون نقاشی و حجم جعبه آینه خیر کثیر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۸۸۵۳۱۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افتتاح نمایشگاه گروهی نقاشی «بهار رنگ ها» در برج آزادی

آفتاب‌‌نیوز :

 

این نمایشگاه با ۳۳ شرکت کننده از شهرهای مختلف و ۵۲ اثر نقاشی به همت استاد « شهلا کوهستانی» و با مدیریت هنری «سایه پارسایی» با مشارکت برج آزادی و موسسه فرهنگی هنری حریر هنر شرق برگزار می شود. 

هدف از برگزاری نمایشگاه «بهار رنگ ها » ترویج قصه‌های کودکانه و عامیانه ایرانی با بهره گیری از خلاقیت کودکان می‌باشد .

علاقه‌مندان می‌توانند از روز جمعه ۷ اردیبهشت تا ۱۴ اردیبهشت از ساعت ۱۰ تا ۱۹ از این نمایشگاه بازدید کنند.

انتهای پیام

خبرنگار:نسترن اسکندرپور 

دیگر خبرها

  • آثار مکرمه قنبری به نمایش درمی‌آید/ قصه‌هایی از دری‌کنده
  • «امروزِ دیروز» به آرتیبشن رسید/ پرسش از نقاشی یا عکاسی؟
  • «قصه‌هایی از دری‌کنده» نمایش آثار مکرمه قنبری در گالری سهراب
  • افتتاح نمایشگاه گروهی نقاشی «بهار رنگ ها» در برج آزادی
  • سومین نمایشگاه آثار هنرمندان تجسمی برای حمایت از کودکان غزه
  • شرکت ۲۸ کشور دنیا در جشنواره بین‌المللی پوپک
  • افراد مبتلا به آب‌سیاه نقاشی‌های معروف را چه شکلی می‌بینند؟ (+عکس)
  • برگزاری پویش طراحی و نقاشی «زندگی با آیه ها» با موضوع «وعده صادق»
  • «سیر تحول هنرهای قرآنی بعد از پیروزی انقلاب» بررسی می‌شود
  • برگزاری گنجینه‌های مهر نقاشان پشت شیشه/ «رنگ بهار» در شفق پیدا شد