Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش سرویس اقتصادی جام نیـوز،  ولادیمیر شیزوف، نماینده روسیه در اروپا اعلام کرد: در حالی که حجم معاملات بدون دلاری در جهان رو به افزایش است مسکو و بروکسل درباره راه‌های تقویت حجم مبادلات با یورو و روبل بحث و گفت‌وگو می‌کنند.‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌

 

وی در مصاحبه‌ای گفت: آمریکا از مبادلات دلاری به عنوان اهرم فشار علیه دیگر کشورها استفاده می‌کند، تحریم‌ها ابزار دیگری برای واشنگتن است که شرکت‌های خارجی که به بازارهای آمریکایی وابسته هستند مجبورند مبادلات خود را با شرکت‌ها و کشورهایی که آمریکا اعلام می‌کند قطع کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


 

شیزوف گفت: ما گفت‌وگوهایی را درباره استفاده از روبل و یورو و بالا بردن حجم مبادلات از طریق این نوع ارزها ادامه می‌دهیم.بر اساس اعلام این نماینده روسی برگشت کامل از ارز دلاری آمریکا تا حدودی سخت است و در حوزه صادرات انرژی شرایط بغرنج‌تر می‌شود؛ چراکه پول نفت با دلار پرداخت می‌شود اما حذف دلار از این‌گونه مبادلات باید انجام شود.
 

وی افزود: اگرچه همه چیز شرایط سهل و آسانی ندارد اما تعداد مصالحه‌هایی که بین روسیه و اروپا درباره استفاده از ارزهای غیردلاری انجام شده، بیشتر است. به ویژه اینکه تعداد زیادی از شرکت‌های انرژی اروپا هنوز در مسیر پیوستن به استفاده از ارزهای غیردلاری هستند.
 

شیزوف تاکید کرد: کشور روسیه و اتحادیه اروپا وضعیت مشترک سیاسی و اقتصادی دارند، اما این تحریم ضد روسی که اکنون وجود دارد به نوعی به همکاری دو طرف آسیب زده است.

 

آخرین خبر

2025

منبع: جام نیوز

کلیدواژه: اروپا اقتصاد جام نیوز دلار روسیه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جام نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۸۸۵۳۴۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تراز تجاری استان یزد به مثبت ۱۷۷ میلیون دلار رسید

به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز یزد، محمد کاظم صادقیان گفت: تراز تجاری استان طی سال ۱۴۰۲ (بر اساس مبدا گمرک استان) به مثبت ۱۷۷ میلیون دلار رسید.

وی افزود: با توجه به اینکه صادرات استان طی سال ۱۴۰۲، حدود ۵۱۷ میلیون دلار و واردات استان در همین بازه زمانی ۳۴۰ میلیون دلار بوده است، تراز تجاری استان به میزان ۱۷۷+ میلیون دلار رسید.

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت استان یزد همچنین ادامه داد: در سال ۱۴۰۲ تعداد ۲۲۰ کارت بازرگانی صادر و ۴۲۱ کارت بازرگانی نیز تمدید شد.

دیگر خبرها

  • تحولات اوکراین| استفاده آمریکا از کی‌یف برای اهداف نظامی
  • تحریم، ابزار آمریکا برای توقف پروژه LNG-۲ روسیه در قطب شمال 
  • ردپای آمریکا در رسوایی خون آلوده انگلیس؛ طمع تجاری لندن مرگ بیش از هزار نفر را رقم زد
  • اتحادیه اروپا نقض تحریم توسط کشورهای عضو را جرم‌انگاری کرد
  • موضع دو گانه ماکرون در قبال روسیه
  • درخواست کمیسیون اروپا از کنگره آمریکا برای حمایت از اوکراین
  • هشدار کمیسیون اروپایی درباره اعمال نفوذ روسیه بر انتخابات
  • تراز تجاری استان یزد به مثبت ۱۷۷ میلیون دلار رسید
  • آخرین نرخ ارزها در مرکز مبادلات
  • آخرین نرخ ارزها در مرکز مبادلات/ قیمت دلار ثابت ماند