Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/فارس مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی فارس از برگزاری نشست و کارگاه بین المللی محوطه های میراث جهانی یونسکو به میزبانی شیراز خبرداد.

مصیب امیری افزود:  نشست کارگاه‌های بین‌المللی "محوطه‌های میراث جهانی یونسکو؛ ابعاد حقوقی" با همکاری پژوهشگاه میراث فرهنگی و گردشگی، موسسه ایزمئو ایتالیا، دانشگاه بولونیا ایتالیا و دانشگاه شیراز، روز شنبه ۲۶ بهمن در شیراز برگزار می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گزارش ایسنا به نقل از روابط عمومی میراث فرهنگی فارس، امیری گفت: هدف این نشست معطوف کردن توجه بیشتر به ظرفیت‌ها و ابعاد حقوقی کنوانسیون حفاظت از میراث فرهنگی و طبیعی جهانی (۱۹۷۲) یونسکو و سایر اسناد حقوقی بین الملی و همچنین استفاده از قوانین داخلی کشور برای بهبود حفاظت از میراث جهانی به عنوان میراث مشترک بشریت است.

امیری با اشاره به اینکه دکتر طالبیان، معاون وزارت میراث فرهنگی در این نشست حضور خواهد داشت، از حضور دکتر عمرانی؛ رئیس پژوهشگاه وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی کشور، دکتر عنایت الله رحیمی استاندار فارس، پرفسور مارک آندره رنولد رئیس گروه حقوق هنر دانشگاه ژنو سوئیس و پرفسور آدریانو روسی رئیس موسسه ایزمئو و همچنین اساتید دانشگاه‌های ایران در این نشست خبر داد.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی فارس خاطرنشان کرد که در این نشست ضمن بررسی چالش‌ها و موانع موجود برای حفاظت از میراث جهانی، به راهکارهای حقوقی مناسب برای حفاظت از این آثار توجه می‌شود.

به گزارش ایسنا، استان فارس ۴ مجموعه ثبت شده جهانی را در خود جای داده و به لحاظ وسعت آثار ثبت شده در میراث جهانی، از مناطق شاخص ایران و حتی جهان به شمار می‌رود.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی فرهنگی و هنری ميراث جهاني محوطه جهانی یونسکو اداره کل میراث فرهنگی استان فارس محوطه های میراث جهانی یونسکو گردشگری و صنایع دستی میراث فرهنگی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۸۸۵۵۴۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

واکنش وزیر به قتل‌عام درختان منطقه جنگلی: به ما ربطی ندارد!

وزیر میراث فرهنگی درباره قطع درختان در منطقه جنگلی نور در استان مازندران خاطرنشان کرد: قطع نهال در منطقه گردشگری نور هیچ ارتباطی به وزارت میراث فرهنگی ندارد و این اتفاق خارج از محوطه مربوط به مجموعه‌ی گردشگری رخ داده است.

 عزت‌الله ضرغامی وزیر میراث فرهنگی و گردشگری در حاشیه اولین نشست هیئت دولت در سال ۱۴۰۳ در جمع خبرنگاران گفت: در ایام نوروز، بیش از ۳ میلیون نفر تا روز گذشته از اماکن تاریخی و موزه‌ها بازدید داشتند و استان‌های فارس، اصفهان و تهران بالاترین میزان بازدید را داشته‌اند.

تسنیم در خبری نوشت: وی همچنین درباره قطع درختان در منطقه جنگلی نور در استان مازندران خاطرنشان کرد: قطع نهال در منطقه گردشگری نور هیچ ارتباطی به وزارت میراث فرهنگی ندارد و این اتفاق خارج از محوطه مربوط به مجموعه‌ی گردشگری رخ داده است. دادستانی هم به این موضوع ورود کرده و از ایشان می‌خواهم که پیگیری را ادامه بدهند.

ضرغامی در ادامه با اشاره به لغو روادید برای سفر به ایران گفت: مصوبه قبلی درباره لغو روادید بر قوت خود باقیست؛ البته درباره یکی-دو کشور برخی اقدامات صورت گرفت و این از افتخارات دولت است تا مردم کشورهای مختلف به راحتی از ایران بازدید کنند و ما دنبال افزایش این تعداد هستیم.

دیگر خبرها

  • تاریخی‌ترین بنای فلاورجان
  • بازدید گردشگران نوروزی از اماکن تاریخی فارس از مرز یک ‌میلیون گذشت
  • بازدید از اماکن تاریخی و فرهنگی فارس از مرز یک‌ میلیون گذشت
  • واکنش وزیر به قتل‌عام درختان منطقه جنگلی: به ما ربطی ندارد!
  • شیراز میزبان مسافران نوروزی از نقاط مختلف کشور است + فیلم
  • رضایت مسافران نوروزی از سفر به شیراز
  • برگزاری جشنواره نوروز کریمانه در شیراز
  • بیش از ۵ هزار مسافر از تورهای بافت‌گردی شیراز استقبال کردند
  • استقبال بیش از ۵ هزار مسافر نوروزی از تورهای بافت‌گردی شیراز
  • استقبال بیش از ۵ هزار مسافر نوروزی از تور‌های بافت گردی شیراز