Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبکه خبر»
2024-04-19@12:51:10 GMT

اخبار مشروح ۱۳، پنج شنبه، ۲۴ بهمن ۱۳۹۸

تاریخ انتشار: ۲۴ بهمن ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۸۸۵۷۱۳

‍‍‍‍‍‍

همه دستگاه‌ها برای خدمات رسانی به مردم درگیر برف و سرما در گیلان بسیج شده اند. به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر، مهمترین عناوین اخبار مشروح ۱۳ امروز اختصاص دارد به:
* بسیاری از مسئولان برای پیگیری مشکلات مردم در مناطق مختلف استان گیلان حضور دارند. معاون رئیس جمهور که به گیلان رفته گفت: مشکل قطعی آب و برق مشترکان گیلانی امروز برطرف می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

آقای نوبخت افزود: آب آشامیدنی بیش از ۱۰ هزار مشترک شهری وصل شده است. به گفته معاون رئیس جمهور همچنان ۷۳ هزار خانوار در استان گیلان برق ندارند که با وصل شدن برق مشکل قطعی آب هم برطرف می‌شود.

*مدیرعامل توانیر با بیان اینکه برق ۱۷۶ هزار مشترک گیلانی وصل شده است گفت: مشکل عمده گروه‌های عملیاتی، مسدود بودن راه‌های دسترسی است. متولی زاده افزود: ۳۳۰ گروه در استان گیلان برای برطرف کردن مشکل قطعی برق فعالند.

*با تلاش ماموران پلیس راه و راهداران، آزادراه قزوین ـ رشت که به علت بارش برف و کولاک مسدود شده بود، بازگشایی شد. وزیر راه و شهرسازی هم که به گیلان رفته گفت: برف‌روبی و رفع نقایص روستا‌های گیلان از امروز آغاز می‌شود. آقای اسلامی افزود: محور‌های اصلی در استان گیلان باز است، محور‌های فرعی را هم تا فردا شب بازگشایی می‌کنیم. آقای اسلامی افزود: تلاش می‌کنیم تا ۴ روز آینده همه راه‌های روستایی استان بازگشایی شود.   کد ویدیو دانلود فیلم اصلی
* راه ارتباطی ۸۰۰ روستا در استان اردبیل که به علت بارش برف مسدود شده بود بازگشایی شده است، اما راه بیش از ۲۵۰ روستا همچنان بسته است. تلاش برای بازگشایی بیش از ۶۴۰ راه روستایی در استان‌های آذربایجان شرقی و غربی ادامه دارد. برف و یخبندان تلاش راهداران را با مشکل رو به رو کرده است. امدادگران جمعیت هلال احمر در استان قزوین، بیش از هزار مسافر در راه مانده را در پایگاه‌ها و مراکز اقامت موقت استان، اسکان اضطراری دادند.

* آغاز تبلیغات یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی ... نامزد‌های یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی از ساعت صفر بامداد امروز تبلیغات انتخاباتی خود را آغاز کردند. مهلت تبلیغات یک هفته است. شورای نگهبان و ستادی در قوه قضائیه بر تخلفات تبلیغاتی نامزد‌ها نظارت می‌کنند. کمیته‌ای در ستاد انتخابات و پلیس فتا نیز فعالیت‌های مجازی نامزد‌ها را شبانه‌روز رصد می‌کنند. ساعت۲۴ چهارشنبه هفته آینده مهلت تبلیغات به پایان می‌رسد و پنجشنبه سکوت تبلیغاتی برای ورود به ایستگاه نهایی رقابت در روز جمعه و حضور مردم پای صندوق‌های رای خواهد بود.

*رئیس ستاد انتخابات گفت: ۷ هزار و ۱۴۸ نفر برای ۲۹۰ کرسی نمایندگی در مجلس شورای اسلامی رقابت می‌کنند. عرف افزود: ۵۷ میلیون و ۹۱۸ هزار نفر واجد شرایط شرکت در انتخابات اسفند امسال هستند. از این تعداد ۲ میلیون و ۹۳۱ هزار و ۷۷۶ نفر رأی اولی هستند. رئیس ستاد انتخابات اعلام کرد یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی همزمان با انتخابات میان دوره‌ای مجلس خبرگان رهبری دوم اسفند برگزار خواهد شد.

*سخنگوی سازمان ثبت احوال از صدور شناسنامه برای همه افراد فاقد شناسنامه تا ۳۰ بهمن خبر داد. ابوترابی گفت: داشتن شناسنامه برای شرکت در انتخابات الزامی است و افرادی که کارت ملی‌شان صادر نشده با استفاده از شناسنامه می‌توانند در انتخابات شرکت کنند. سخنگوی سازمان ثبت احوال از افرادی که شناسنامه ندارند یا شناسنامه‌شان، نیاز به تعویض دارد خواست در این فرصت باقی مانده با مراجعه به دفاتر پیشخوان برای ثبت‌نام و تعویض شناسنامه خود اقدام کنند.

* ۴۱ سال، ۳۷ انتخابات، یعنی حدودا هر سال یک انتخابات ... این میانگین به خوبی نشان دهنده جایگاه انتخابات در ساختار سیاسی نظام جمهوری اسلامی است ...   کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

* تلاش نامزد‌های انتخابات مجلس برای معرفی خود به مردم و جلب رای آنها، آخرین رایزنی‌های احزاب و گروه‌های سیاسی برای نهایی کردن فهرست نامزد‌ها و البته تلاش مردم برای شناخت کاندیدای اصلح در بسته خبری هشتگ- انتخاباتِ امروز.   کد ویدیو دانلود فیلم اصلی  
* حرف‌هایی هست که جلوی دوربین گفته نمیشه. همکارمان در پوشش یک نامزد انتخابات با دوربین مخفی به میان مردم رفته تا برای خودش رای جمع کند و با آن‌ها گفتگو کند! مردم دغدغه‌های متفاوتی دارند، از شرایط و مشکلات می‌گویند و در عین حال از مسئولیت‌پذیری و مشارکت سیاسی ...   کد ویدیو دانلود فیلم اصلی  
* طرح اتصال پتروشیمی تبریز به خط اتیلن غرب در میاندوآب با حضور رئیس دفتر رئیس جمهور افتتاح شد. برای اجرای این طرح ۶۷۰ هزار میلیون ریال هزینه شده است و با افتتاح آن، ظرفیت تولید مجتمع پتروشیمی تبریز از ۴۴۰ هزارتن هدف گذاری شده به هزار و ۲۰۰ میلیون تن افزایش می‌یابد.

*افزایش صادرات ایران به اتحادیه اوراسیا ... وزیر صنعت گفت: از آبان امسال که ایران به اتحادیه اوراسیا پیوسته است، تا پایان دی میزان صادرات به کشور‌های عضو این اتحادیه ۵۰ درصد رشد نشان می‌دهد.   کد ویدیو دانلود فیلم اصلی  
* دانشجویان ایرانی که از چین به کشور بازگشته اند، هنوز دوره قرنطینه خود را سپری می‌کنند. صحت و سلامت جسمی این دانشجویان محرز شده، اما تا پایان دوره قرنطینه، سه شنبه ۲۹ بهمن، همچنان در قرنطینه خواهند ماند.   کد ویدیو دانلود فیلم اصلی  
* سخنگوی سازمان ثبت احوال کشور با اعلام این که حدود ۹ میلیون و ۳۰۰ هزار نفر در نوبت گرفتن کارت هوشمند ملی قرار دارند گفت: رسید صدور کارت هوشمند برای دریافت خدمات بانکی معتبر است. ابوترابی افزود: بانک‌ها موظفند برای ارائه خدمت بانکی به مشتریان خود به صورت برخط از ثبت احوال استعلام هویتی بگیرند. علاوه بر این رسید، سریال شناسنامه متقاضیان هم برای استعلام هویتی از پایگاه اطلاعات جمعیتی سازمان ثبت احوال به صورت بر خط معتبر است.

* ارسال تجهیزات نظامی ترکیه به شمال غرب سوریه، تنش بین آنکارا -مسکو را در خصوص تحولات ادلب در سوریه تشدید کرده است. فخرالدین آلتون رئیس دفتر ارتباطات ریاست جمهوری ترکیه گفت: آنکارا قصد دارد بر اساس توافق سوچی، نیرو‌های سوریه را به خارج از محدوده مناطق کاهش تنش در ادلب عقب براند. وزارت دفاع روسیه در بیانیه‌ای اعلام کرد: پایبند نبودن ترکیه به تعهدات خود در جداسازی تروریست‌ها از معارضان سوری باعث بروز بحران در ادلب شده است.

* نخستین جلسه دولت جدید لبنان به ریاست «حسان دیاب» نخست وزیر در بیروت برگزار شده است. مجلس لبنان روز سه شنبه به کابینه جدید رای اعتماد داد.

* سنای آمریکا امروز درباره طرح محدود کردن اختیارات جنگی ترامپ رای گیری می‌کند. دموکرات‌ها و هشت سناتور جمهوری‌خواه سنا دیروز به پیشبرد طرح مهار ترامپ رأی دادند. کاخ سفید تهدید کرده در صورت تصویب این طرح، ترامپ آن را وتو می‌کند.

* نماینده دولت وفاق ملی لیبی در نشست شورای امنیت گفت: تصویب قطعنامه این شورا درباره لیبی شکست کودتا علیه دولت قانونی این کشور است. شورای امنیت با تصویب قطعنامه، برقراری آتش بس در لیبی را خواستار شد. بر اساس این قطعنامه، کمیته تحریم‌ها موظف شد نام افراد و شرکت‌هایی که ممنوعیت صادرات سلاح به لیبی را نقض می‌کنند تعیین کند. تحریم تسلیحاتی لیبی در حالی مطرح می‌شود که منابع خبری اعلام کردند: هفته گذشته محموله سلاح سعودی وارد مناطق تحت کنترل شبه نظامیان «خلیفه حفتر» شد. سلاح‌هایی که «محمد بن سلمان» ولیعهد عربستان قول آن را به خلیفه حفتر داده بود.

* بیش از ۵ هزار نفر از مبتلایان کرونا در چین درمان شدند. کمیسیون بهداشت ملی چین اعلام کرد: شمار مبتلایان به ویروس کرونا که درمان و از بیمارستان مرخص شده اند به بیش از ۵ هزار نفر رسیده است. ۱۳۶۸ نفر هم بر اثر ابتلای کرونا و داشتن بیماری‌های زمینه‌ای جان باختند. آمار مبتلایان هم از ۵۰ هزار نفر عبور کرده است. شانزده هزار و ۶۷ مورد مشکوک نیز گزارش شده است. از افراد مبتلا شده حال هشت هزار و ۲۰۴ نفر وخیم است.

* شش نفر براثر سقوط بهمن در استان دایکندی افغانستان جان خود را از دست دادند. این حادثه دیشب در شهرستان «میرامور» استان روی داد که براثر آن سه کودک، یک زن و دو مرد کشته شدند. در این حادثه یک زن نیز زخمی شد که وضعیت او وخیم اعلام شده است.

* رویداد‌های هنری این هفته، همزمان با برگزاری هشتمین جشنواره جشنواره فیلم فجر، رنگ و بوی انقلاب اسلامی و دفاع مقدس داشت. از جایزه شهید سلیمانی برای بهترین فیلم با مضمون جهاد و مقاومت به " آبادان یازده، شصت " و رویداد رقابتی تولید انیمیشن با موضوع "سیره و زندگی سردار شهید سلیمانی" تا روایت تاریخ معاصر ایران در جشنواره فیلم سی و هشتم.   کد ویدیو دانلود فیلم اصلی  

منبع: شبکه خبر

کلیدواژه: اخبار مشروح مشروح 13 یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی کد ویدیو دانلود فیلم اصلی سخنگوی سازمان ثبت احوال استان گیلان ستاد انتخابات رئیس جمهور مشکل قطعی نامزد ها هزار نفر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irinn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبکه خبر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۸۸۵۷۱۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ارتش قدرتمند و مجهز به فناوری‌های نوین و سامانه پیشرفته است

به گزارش خبرگزاری مهر، سرهنگ محمدعلی بیرانوند در مراسم گرامیداشت روز ارتش، ضمن تبریک روز ارتش و حماسه‌آفرینی‌های نیروی زمینی محوری، گفت: با نگاه به تاریخ انقلاب اسلامی درمی‌یابیم که از همان روزهای نخست انقلاب اسلامی، نیروهای ارتش عشق، علاقه و میل باطنی خود به انقلاب و امام راحل را ابراز داشته که در اثبات آن می‌توان، بیعت همافران نیروی هوایی ارتش در ۱۹ بهمن سال ۵۷، شرکت در خنثی کردن کودتای ۲۱ بهمن و پیوستن کامل به صفوف ملت در ۲۲ بهمن سال ۱۳۵۷ را نام برد.

وی افزود: پس از پیروزی انقلاب اسلامی، عوامل نفوذی بیگانه و ضدانقلاب با استفاده ابزاری از عناوین نارضایتی مردمی و خواسته مردمی به دنبال آشوب کشیدن مناطقی از کشور و جداسازی ایران بودند، به تبع نیرویی که می‌توانست جلوی آن‌ها را بگیرد ارتش بود و برای تضعیف این نیرو شعار انحلال ارتش را سر دادند ولی در چنین شرایطی اقدام حکیمانه امام راحل و حمایت ایشان مبنی بر حفظ و ضرورت ارتش و فرمان تاریخی ایشان باعث اطمینان خاطر و خودباوری ارتشیان گردید و ارتش را به ملت پیوند زد.

فرمانده تیپ مستقل ۲۱۶ زرهی ارتش استان زنجان با بیان اینکه ارتش ایران به خوبی جواب اعتمادها را بعد از انقلاب و شروع جنگ، در ۸ سال دفاع مقدس و چه در دوره بعد از دفاع مقدس تاکنون داد و همواره در تمام مناسبت‌ها، هر جا که دولت و ملت نیاز داشت با تمام توان در کنار ملت و دولت ایستاده است، تصریح کرد: ارتش به درستی شعار ارتش فدای ملت را تعبیر کرد و اثبات این ماجرا وجود ۴۸ هزار شهید گلگون کفنی است که برای حفظ نظام تقدیم نظام جمهوری اسلامی کرده است.

بیرانوند با بیان اینکه در حال حاضر ارتش قدرتمند و مجهز به فناوری‌های نوین و سامانه پیشرفته بوده و به خودکفایی و آمادگی کامل رسیده است و یکی از ارکان اصلی قدرت بازدارندگی نیروهای مسلح برشمرده شده و عزت و سربلندی را در کنار نیروهای مسلح ارمغان می‌آورد، ادامه داد: بی‌تردید بامداد ۲۶ فروردین ۱۴۰۳ برگ زرینی دیگر در تاریخ افتخار جمهوری اسلامی است، اقدامی عملی مقابل لکه ننگ بشریت و رژیم کوک‌کش انجام شد و اقدام تاریخی فرزندان ایران اسلامی در نیروهای مسلح همیشه قهرمان کشور، بار دیگر ثابت کرد با کسانی که نگاه ناروا به ایران داشته باشند سر ستیز داشته و ذره‌ای از ارزش‌های والای انقلاب اسلامی کوتاه نمی‌آید و دست هر متجاوزی را قطع خواهد کرد.

فرمانده تیپ مستقل ۲۱۶ زرهی ارتش استان زنجان گفت: واکنش متناسب و به هنگام در سپاه و پشتیبانی ارتش، وزارت دفاع و نیروهای مسلح تحت فرماندهی مقام معظم رهبری، به مردم کشور عزیزمان نشان داد که از قدرت بازدارنگی بالایی برخوردار بوده و برای مقابله با هرگونه اقدام ماجراجویی دشمن آماده است.

کد خبر 6080791

دیگر خبرها

  • نگاهی به کارنامه هنری بهمن هاشمی، صداپیشه و گوینده
  • نمایش ۴ اثر در ششمین پاتوق فیلم کوتاه
  • نمایش فیلم‌های درام و فانتزی در فصل نهم ششمین پاتوق فیلم کوتاه
  • بسته دو ؛ مشروح فعالیت‌های وزرا در استان سمنان
  • مصرف در تنگنای نااطمینانی؛ دولت کار خودش را می‌کند
  • بسته یک ؛ مشروح فعالیت های وزرا در استان سمنان
  • اجاره آپارتمان های در مناطق۲۲گانه تهران چقدر است ؟ (۳۰ فروردین ۱۴۰۳) + جدول
  • نمایندگان مدیران مسئول نشریات دانشگاه تهران معرفی شدند
  • ارتش قدرتمند و مجهز به فناوری‌های نوین و سامانه پیشرفته است
  • جزئیات فروش ون اینرودز توسط بهمن موتور