Web Analytics Made Easy - Statcounter

رضا حاجی آبادی مدیر مسئول انتشارات هزاره ققنوس در گفت و گو با خبرنگار حوزه ادبیات  گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان، درباره دلیل افزایش انتشار عناوین کتاب در یک ماهه اخیر گفت: بعید می دانم وضعیت نشر ما بهتر شده باشد و ناشران کتاب های بیشتری منتشر کرده باشند.

وی بابیان اینکه سی و سومین نمایشگاه بین المللی کتاب تهران یک ماه زودتر از سال قبل برگزار می شود، گفت: در فروردین ماه، این نمایشگاه آغاز می شود، برای همین ناشران آن میزان کتابی را که در اسفند ماه منتشر می کردند امسال در بهمن ماه منتشر می کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیر مسئول انتشارات هزاره ققنوس ادامه داد: به میزان اندکی کاهش قیمت کاغذ در افزایش انتشار عناوین کتاب در یک ماهه اخیر تاثیر داشته است.ناشران کتاب هایی را که در اولویت چاپشان قرار داشت اما به دلیل مشکلات صنعت نشر نتوانسته بودند منتشر کنند، در بهمن و اسفند ماه چاپ می کنند.برخی از ناچاری ها و ناگزیری هایی که در صنعت نشر وجود دارد مانند تعداد عناوین لازم برای شرکت در نمایشگاه بین المللی کتاب تهران، ناشران را مجبور می کند تا در این اوضاع نشر، کتاب منتشر کنند که باعث افزایش تعداد عناوین منتشر شده شود البته در این بین امکان دارد ناشران به دلایلی مانند شرکت در نمایشگاه بین المللی کتاب تهران کتابسازی کنند. این مسئله تنها برای حضور در نمایشگاه کتاب اتفاق نمی افتد بلکه دلایل دیگری از جمله باطل نشدن مجوز نشر به دلیل منتشر نکردن سقف معین کتاب در سال یا گرفتن سهمیه کاغذ که هم اکنون وزارت ارشاد از طریق اتحادیه آشنا در اختیار ناشران قرار می دهد در کتابسازی تاثیرمی گذارد.

مدیر مسئول انتشارات هزاره ققنوس ادامه داد: اساتید برای عضویت در هیئت علمی دانشگاه باید کتاب منتشر کرده باشند گاهی از دانشجویان برای این امر کمک می گیرند که این ها کتابسازی است؛ کتابسازی تنها یک دلیل دارد، یکی از دلایل آن می تواند نزدیکی به برگزاری نمایشگاه بین المللی کتاب باشد این مسائل به تشریفاتی بودن قوانین ما در عرصه انتشار کتاب بازمی گردد. همین که درباره عنوان کتاب صحبت می شود اما از میزان تیراژ کتاب ها حرفی به میان نمی آید،تاثیرگذار است؛ ناشری یک عنوان کتاب با تیراژ دو هزار نسخه منتشر می کند و کتابش به چاپ دهم می رسد، ناشر دیگری چندین کتاب ۵۰ صفحه ای را با تیراژ صد نسخه چاپ می کند و تنها تعداد عناوین کتابش را افزایش می دهد.

حاجی آبادی با اشاره به کپی کردن قوانین حضور در نمایشگاه بین المللی کتاب در هر سال و معضلاتی که این کار به دنبال دارد، اظهار کرد: ناشران با قوانین تکراری حضور در نمایشگاه بین المللی کتاب تهران هرسال به این نمایشگاه می روند .برای مسئولان ما تعداد عناوین منتشر شده یک انتشاراتی اهمیت دارد در حالی که موارد دیگری از جمله تیراژ کتاب، صفحه آرایی، ویراستاری، شهرت نویسنده ، تعداد صفحات کتاب  و سودمندی مطالب آن مهم است و مسئولان برای حضور در نمایشگاه کتاب تنها به عناوین منتشر شده یک انتشاراتی اهمیت می دهند. ناشران برای اینکه در نمایشگاه بین المللی کتاب تهران حاضر شوند چهار یا پنج عنوان کتاب در سال منتشر می کنند اما عناوین کتاب اهمیتی ندارد.

انتهای پیام/ 

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: خبر ادبیات عناوین کتاب نمایشگاه بین المللی کتاب تهران حضور در نمایشگاه بین المللی کتاب عناوین منتشر شده تعداد عناوین عناوین کتاب عنوان کتاب کتاب ها یک ماه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۸۸۵۹۴۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آغاز واریز وجه ناشران برای حضور در نمایشگاه کتاب تهران

به گزارش حوزه فرهنگ و هنر خبرگزاری تقریب، محمد اله‌یاری با بیان اینکه ناشران متقاضی حضور در این نمایشگاه تا ۲۷ اسفند ماه ۱۴۰۲ برای ثبت‌نام فرصت داشتند، اظهارداشت: ناشرانی که برای شرکت در سی‌وپنجمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران ثبت‌نام کرده‌اند، از امروز- چهارشنبه- ۲۹ فروردین ماه- تا پایان روز شنبه- اول اردیبهشت ماه- فرصت دارند با مراجعه به صفحه «ثبت‌نام ناشران داخلی» در سامانه ketab.ir در بخش «پیگیری ثبت‌نام نمایشگاه» نسبت به ثبت شماره حساب بانکی و واریز وجه علی الحساب دریافت غرفه اقدام کنند.

وی درباره متراژ و هزینه غرفه‌ها گفت: مبلغ دریافتی بر اساس قیمت مندرج در آیین نامه نمایشگاه است که ناشران در زمان ثبت نام اولیه آن را مشاهده کرده‌اند. متراژ تخصیص یافته و مجموع مبلغ دریافتی در این مرحله، به صورت علی الحساب خواهد بود. بنابراین در مرحله بعدی با جانمایی نهایی و تعیین متراژ نهایی غرفه، صورت حساب نهایی وجه غرفه صادر خواهد شد و با تکمیل وجه نهایی، غرفه‌های ناشران تحویل می‌شود.

اله‌یاری افزود: با توجه به حجم بسیار زیاد درخواست ناشران متقاضی حضور در نمایشگاه، در صورتی که ناشران نتوانند در مهلت مقرر نسبت به تکمیل وجه اقدام کنند، ناشران متقاضی موجود در فهرست رزرو جایگزین خواهند شد.

سی‌ و پنجمین دوره نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران از ۱۹ تا ۲۹ اردیبهشت ماه در محل مصلای امام خمینی(ره) به شکل حضوری و در سامانه ketab.ir به صورت مجازی برگزار می‌شود.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • مرحله واریز وجه ناشران برای حضور در نمایشگاه کتاب تهران آغاز شد
  • آغاز واریز وجه ناشران برای حضور در نمایشگاه کتاب تهران
  • نام نویسی ناشران دیجیتال برای حضور در نمایشگاه کتاب آغاز شد
  • آغاز مرحله واریز وجه ناشران برای حضور در نمایشگاه کتاب
  • آغاز مرحله واریز وجه ناشران برای حضور در نمایشگاه کتاب ۱۴۰۳
  • مرحله واریز وجه ناشران برای حضور در نمایشگاه كتاب تهران آغاز شد
  • آغاز ثبت‌نام ناشران دیجیتال برای نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران از امروز
  • آغاز ثبت‌نام ناشران دیجیتال برای نمایشگاه کتاب تهران از فردا
  • آغاز ثبت‌نام ناشران دیجیتال برای نمایشگاه کتاب تهران
  • آغاز ثبت‌نام ناشران دیجیتال برای حضور در سی و پنجمین نمایشگاه کتاب تهران