Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش روز پنجشنبه ایرنا، ماریا زاخارووا در پاسخ به سوالی در مورد اظهارات اخیر جو بایدن معاون سابق رئیس جمهوری آمریکا و از  نامزدهای احتمالی ریاست جمهوری این کشور که وضعیت افغانستان را بسیار متشنج خوانده بود، گفت: کارزار انتخابات ریاست جمهوری افغانستان وارد مرحله ای می شود که از این نوع سخنان شرکت کنندگان در آن بسیار خواهیم شنید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه آمریکا مبارزه با تروریسم و دمکراتیک کردن حکومت افغانستان را هدف خود اعلام کرده بود، اظهار داشت: هیچ یک از این اهداف اعلام شده به دست نیامد.

زاخارووا گفت: این وضعیت یک بار دیگر نشان می دهد که آمریکا و متحدانش امکانات خود برای حضور در افغانستان را از دست داده‌اند.

سخنگوی وزارت خارجه روسیه خاطرنشان کرد: زمان آن فرا رسیده است که نیروهای خارجی و آمریکایی از افغانستان خارج شوند. افغانها باید پشت میز مذاکره بنشینند و سرنوشت کشور خود را تعیین کنند زیرا هیچکس به جز آنها نمی تواند این کار را انجام دهد.  

آمریکا بجای صرف پول برای مبارزه با روسیه، در مسیر کمک‌های انسانی هزینه کند

زاخارووا در ادامه سخنان خود گفت: آمریکا بجای صدها میلیون دلار هزینه برای مبارزه با روسیه این پول‌ها را برای اهداف انسان‌دوستانه صرف کند.   

در طرح بودجه سال ۲۰۲۱ آمریکا ۷۰۰ میلیون دلار برای مقابله با روسیه و ۲۴ میلیون دلار نیز برای مبارزه با تبلیغات روسیه و انتشار اطلاعات دروغین ازسوی این کشور اختصاص یافته است.

ادعای مقام آمریکایی در مورد حمله سایبری روسیه نیاز به اثبات دارد

سخنگوی وزارت خارجه روسیه گفت: ادعای نماینده دائمی آمریکا در ناتو مبنی بر اینکه هر یک از اعضای ناتو مورد حمله روسیه و چین قرار می گیرند نیاز به اثبات و ارائه مدرک دارد.

 بیلی هاچینسون نمایند دائمی آمریکا در ناتو به تازگی گفت که همه کشورهای عضو ناتو هدف حمله سایبری روسیه و چین قرار گرفته اند. 

زاخارووا خاطرنشان کرد که منابع اینترنتی وزارت خارجه روسیه هدف هزاران حمله سایبری قرار می گیرد.

تاسیس ستاد عملیاتی مبارزه با کرونا در وزارت خارجه روسیه

زاخارووا گفت که برای هشدار دهی در مورد انتشار بیماری کرونا در این وزارتخانه ستاد عملیاتی تاسیس شده است.

وی با بیان اینکه وزارت خارجه روسیه به همراه برخی نهادهای مربوطه این کشور در ستاد عملیاتی مبارزه با کرونا در دولت این کشور شرکت می کند، اظهار کرد: در وزارت خارجه نیز ستاد عملیاتی برای هماهنگی اقدامات در این عرصه تاسیس شده است.  

زاخارووا این را نیز گفت که روسیه و چین تمام اقدامات لازم برای پیشگیری از انتشار ویروس کرونا ازجمله در قلمرو روسیه را بکار می گیرند.

شرکت روسیه در نشست کمیته لیبی در مونیخ تنظیم می‌شود

سخنگوی وزارت خارجه روسیه گفت که شرکت روسیه در نشست کمیته لیبی که قرار است روز ۱۶ ماه فوریه (یکشنبه هفته اینده) در مونیخ برگزار شود و سطح شرکت روسیه در حال تنظیم است.

 روز یکشنبه هفته آینده به دعوت وزیر خارجه آلمان و نماینده دبیر کل سازمان ملل در امور لیبی نشست کمیته لیبی برگزار می شود.

ترکیه قبل از دعوت از ناتو به ادلب خوب فکر کند

سخنگوی وزارت خارجه روسیه گفت: ترکیه قبل از اینکه از ناتو برای حمایت از اقدامات خود و تاثیرگذاری بر وضعیت ادلب دعوت کند باید خوب فکر کند.  

وی افزود: باتوجه به اینکه مغز این سازمان (ناتو) به گفته امانوئل مکرون رئیس جمهوری فرانسه مرده است قبل از اینکه به آن مراجعه کرد دو بار باید فکر کرد. اما این (حق مراجعه) حق اعضای این سازمان برجسته است. 

زاخارووا با بیان اینکه برای یک من یک سوال مطرح می شود، افزود: با چه هدفی به این سازمان مراجعه می شود؟ اگر ناتو توانمندی برای حل بحران ها در منطقه داشت از مدتها پیش از ان استفاده می شد. اما چنین توانمندی را ندارد.

سخنگوی وزارت خارجه روسیه سپس ابراز امیدواری کرد دور جدید رایزنی های با ترکیه در مورد ادلب در مسکو برگزار شود.   

وی افزود: ما امیدواریم که در زمان حاضر نمایندگان ترکیه و روسیه به کار بر روی یافتن مجموعه راه حل ها برای حل مسائل ادلب ادامه می دهند. 

اقدامات لهستان علیه بناهای یادبود شوروی ننگین است

سخنگوی وزارت خارجه روسیه گفت: اقدامات حکومت لهستان علیه بناهای یادبود نظامیان شوروی (سابق) ننگین است.

وی افزود: در لهستان جنگ ننگین با بناهای یادبود شوروی جریان دارد.

اوکراین اقدامات خودسرانه علیه رسانه ها را متوقف کند

سخنگوی وزارت خارجه روسیه ابراز امیدواری کرد که دولت اوکراین اقدامات خودسرانه علیه رسانه های این کشور را متوقف کند.

وی گفت: از مدتی پیش در عرصه رسانه ای اوکراین، شرکت هایی که مالکان یا تامین کنندگان مالی ان اتباع یا مالیات دهندگان روسی هستند نمی توانند فعالیت کنند. 

 زاخارووا همچنین محدودیت های علیه رسانه های روس زبان در کشورهای حوزه بالتیک را محکوم کرد.

برچسب‌ها روسیه افغانستان ایالات متحده آمریکا

منبع: ایرنا

کلیدواژه: روسیه افغانستان ایالات متحده آمریکا روسیه افغانستان ایالات متحده آمریکا سخنگوی وزارت خارجه روسیه گفت نشست کمیته لیبی برای مبارزه علیه رسانه ها شرکت روسیه ستاد عملیاتی اقدامات خود حمله سایبری میلیون دلار روسیه و چین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۸۸۷۰۱۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آمریکا: درباره به‌رسمیت شناختن طالبان تصمیم نگرفته‌ایم

وزارت خارجه آمریکا در گزارش سالانه خود درباره وضعیت حقوق بشر تصریح کرد واشنگتن درباره به‌رسمیت شناختن طالبان تصمیمی نگرفته است. - اخبار بین الملل -

به گزارش دفتر منطقه‌ای خبرگزاری تسنیم، وزارت خارجه آمریکا در گزارش سالانه خود اعلام کرد واشنگتن تاکنون تصمیم نگرفته که طالبان یا هر نهاد دیگری را به عنوان دولت افغانستان یا به عنوان بخشی از چنین حکومتی به‌رسمیت بشناسد.

در این گزارش آمده است، طالبان فرمان‌های تحدیدی علیه زنان و دختران صادر کرده‌اند که با تعهدات این کشور در کنوانسیون‌های بین‌المللی مغایرت دارد.

بر اساس این گزارش، وضعیت زنان و دختران در جریان سال 2023 وخیم‌تر شده است و آنها از حق کار و تحصیل محروم شده‌اند.

وزارت خارجه آمریکا اظهار داشت خشونت و تهدید علیه اقلیت‌های قومی و مذهبی نیز در افغانستان وجود دارد.

«ودانت پاتل» معاون سخنگوی وزارت خارجه آمریکا نیز پیش از این تاکید کرده بود واشنگتن حکومت طالبان را به‌خاطر آنچه نقض حقوق بشر خواند، پاسخگو قرار خواهد داد.

«امیرخان مقتی» وزیر خارجه حکومت طالبان نیز بارها اعلام کرده است کشورهای غربی با موضوعات حقوق بشری برخورد دوگانه دارند.

وزیر خارجه حکومت طالبان با اشاره به کشتار هزاران فلسطینی تاکید کرده بود چرا غربی‌ها درباره اقدامات رژیم اسرائیل چیزی نمی‌گویند.

چین: نظامیان آمریکایی برای نقض حقوق بشر در افغانستان باید مواخذه شوندماموریت گزارشگر ویژه حقوق بشر در افغانستان تمدید شدنروژ: همکاری با طالبان برای بهبود وضعیت حقوق بشر در افغانستان ارزشمند است

انتهای پیام/.

دیگر خبرها

  • غرب فرهنگ خود را بر دیگر کشورها تحمیل نکند
  • شویگو: اوکراین نیم‌ میلیون سرباز از دست داده است
  • طالبان: غربی‌ها فرهنگ خود را به دیگر کشورها تحمیل نکنند
  • آمریکا: درباره به‌رسمیت شناختن طالبان تصمیم نگرفته‌ایم
  • عملیات خود را علیه نیروهای آمریکایی از سر می‌گیریم
  • روسیه در جنگ اوکراین پیروز خواهد شد
  • روسیه : آمریکا در اوکراین هم مانند افغانستان و ویتنام شکستی تحقیرآمیز می‌خورد
  • آمریکا: نگران کمک نظامی چین به روسیه هستیم
  • واکنش رسمی روسیه به کمک جدید آمریکا به اوکراین
  • خروج نیرو‌های آمریکا از نیجر، پیروزی استراتژیک روسیه