Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جماران»
2024-04-24@03:42:49 GMT

افزایش قیمت‌تضمینی گندم درحال بررسی است

تاریخ انتشار: ۲۴ بهمن ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۸۸۷۲۴۸

افزایش قیمت‌تضمینی گندم درحال بررسی است

عباس کشاورز روز پنجشنبه در جریان بازدید از مزارع گندم، کلزا و چغندرقند در شوش درشمال خوزستان بیان کرد: هدف از این سفر بازدید از زمین های کشاورزی و کیفیت مزارع و گفت‌وگو با کشاورزان است.

وی افزود:خوزستان استانی باهمیت برای کشور است و حدود ۴۰درصد شکر تولیدی کشور از این استان تامین می‌شود.

وی با بیان اینکه همچنین خوزستان حدود ۱۸ درصد گندم و کلزای کشور را تامین می کند گفت: خوزستان در خصوص کشت کلزا توسعه خوبی داشته و بذر این محصول در این استان تولید می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

کشاورز ادامه داد: ۷۵درصد بذر گندم که در خوزستان استفاده می شود جدید است در حالی که متوسط این رقم درکشور ۵۰ درصد است.

وی گفت: ارقام جدید بذرگندم که مقاوم به زنگ هستند، عملکرد خوبی دارند و امیدواریم که به منظور تولید گندم با کیفیت و نقشی که خوزستان در تولید گندم دارد به استفاده بیشتر از این ارقام توجه شود.

سرپرست وزارت جهاد کشاورزی ادامه داد:باید با همکاری کشاورزان گندم را غنی کنیم و صنعت آرد ونان را با تولید بهتر غنا بخشیم.

وی افزود:استان خوزستان از نظر تولید و بذر و محصولات سبزی و صیفی جایگاه خوبی در کشور دارد.

وی روند کشت کلزا در شهرستان شوش را شگفت انگیز برشمرد و ادامه داد: کشت این محصول در شهرستان شوش از لحاظ کمی وکیفی بسیار خوب است.

حدود ۶۲ هزار هکتار از زمین های کشاورزی شهرستان شوش در شمال خوزستان، در سال زراعی جاری به زیر کشت گندم، و ۱۴ هزار هکتار به کشت دانه روغنی کلزا اختصاص یافته است.

سالانه حدود ۲ میلیون تن انواع محصولات کشاورزی و باغی از جمله گندم و ذرت دانه‌ای در شهرستان شوش تولید می‌شود.

منبع: جماران

کلیدواژه: انتخابات 98 بودجه 99 جشنواره فیلم فجر ۳۸ ویروس کرونا استان خوزستان شکر صنعت محصولات کشاورزی وزارت جهاد کشاورزی انتخابات 98 بودجه 99 جشنواره فیلم فجر ۳۸ ویروس کرونا امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی شهرستان شوش

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۸۸۷۲۴۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برداشت ۱۹ هزار تن کلزا در دهلران

حشمت عزیزان  رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان ایلام در آیین جشن برداشت گندم در شهرستان دهلران اظهار کرد: سال گذشته ۶ هزار تن کلزا در استان تولید شد که امسال بیشینه میزان برداشت در استان شکسته شد.

وی افزود: سال گذشته بیش از ۳۹۹ هزار تن گندم در استان تولید که از این میزان گندم ۳۲۴ هزار تن به صورت تضمینی از کشاورزان خریداری شده است.

رئیس جهاد کشاورزی ایلام با بیان اینکه ۶۵ هزار تن سطح زیر کشت گندم آبی و ۹۲ هزار تن گندم دیم در استان است، یادآور شد: علت افزایش تولید در استان و کشور نگاه راهبردی نظام و رهبری و طرح احیای ۵۰ هزار هکتار اراضی بوده است.

عزیزان با بیان اینکه پیش‌بینی تولید گندم برای سال زراعی جاری در استان هم حدود ۴۰۰ هزار تن است، گفت: خرید تضمینی گندم در استان با تشکیل ستاد برداشت غلات و کمیته خرید تضمینی گندم آغاز شده است.

وی با بیان اینکه این کمیته در تمامی شهرستان های استان تشکیل شده است، یادآور شد: قیمت تضمینی خرید گندم در سال جاری ۱۷۵ هزار ریال است.

باشگاه خبرنگاران جوان ایلام ایلام

دیگر خبرها

  • کشت گندم دیم و آبی در ۴۰۸ هزار هکتار اززمین‌های کشاورزی آذربایجان غربی
  • خرید تضمینی بیش از ۳۰۸ هزار تن گندم از کشاورزان خوزستانی
  • خرید بیش از ۳۰۸ هزار تن گندم در خوزستان
  • افزایش ۷۰۰ هکتاری مزارع کشت گیاهان دارویی در اصفهان
  • معرفی ۵۰ رقم گندم در موسسه تحقیقات کشاورزی دیم
  • برداشت ۱۹ هزار تن کلزا در دهلران
  • ۸ مرکز ویژه خرید تضمینی گندم در کهگیلویه و بویراحمد فعال است
  • بخش کشاورزی با استفاده از فناوری متحول می‌شود
  • معرفی ۵۰ رقم گندم توسط موسسه تحقیقات کشاورزی دیم کشور
  • افزایش تولید در واحد سطح با بذور اصلاح شده گندم