Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-03-28@17:03:51 GMT

ملاک و مبنای همۀ متخصصان باید قرآن باشد

تاریخ انتشار: ۲۴ بهمن ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۸۸۷۷۰۵

ملاک و مبنای همۀ متخصصان باید قرآن باشد

ایسنا/اصفهان مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اصفهان گفت: سیاست‌مداران، اقتصاددانان، متخصصان علوم اجتماعی و جامعه شناسان ما همه باید ملاک و مبنایشان تعالیم قرآنی باشد؛ تنها در این صورت است که در انتخاباتمان دیگر حرفی از ظلم به دیگری نمی‌زنیم و دنبال طی کردن مسیر غلط نمی‌رویم، چراکه مشی‌مان در مسیر قرآن خواهد بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

حجت‌الاسلام‌والمسلمین محمدعلی انصاری، در آیین اختتامیه هفته قرآن و عترت که صبح امروز (پنجشنبه- ۲۴ بهمن‌ماه) در هنرستان هنرهای زیبای پسران برگزار شد، با ابراز خرسندی از برگزاری این هفته اظهار کرد: هفته قرآن و عترت برای اولین بار در اصفهان برگزار و خوشبختانه با استقبال خوبی مواجه شد.

وی با گلایه از حضور کمرنگ مدیران در این آیین ادامه داد: خودمان را توجیه می‌کنیم و دل مان را راضی می‌کنیم به اینکه جلسات و محافل زیاد است اما توقع داشتم که مدیران بیشتری به این نوع جلسات ارادت داشته باشند و امیدواریم که همه توفیق شرکت در این‌چنین جلساتی را داشته باشیم.

به گزارش ایسنا، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اصفهان با بیان اینکه نقطه مقابل ضلالت و گمراهی هدایت است، اظهار کرد: انسان‌هایی که از جاده رسیدن به کمال و انسانیت جدا می‌شوند ظلم، گناه، ستم و معصیت می‌کنند و درواقع این نتیجه جدا شدن از راه راست است.

وی افزود: نسخه شفابخش هدایت و انسان‌سازی و رسیدن به مقصد، قرآن و عترت است و چه افتخار بزرگی است که یکی از برکات انقلاب اسلامی احیای مجدد مفاهیم بلند قرآن و عترت است؛ هرچند هنوز به نقطه مطلوب نرسیدیم اما کارهای زیادی انجام‌شده و در این چهل و یک سال، در تمام زمینه‌ها اتفاقات خوبی رقم خورده است.

انصاری خاطرنشان کرد: سیاست‌مداران، اقتصاددانان، متخصصان علوم اجتماعی و جامعه‌شناسی ما همه باید ملاک و مبنایشان تعالیم قرآنی باشد؛ تنها در این صورت است که در انتخاباتمان دیگر حرفی از ظلم به دیگری نمی‌زنیم و دنبال طی کردن مسیر غلط نمی‌رویم و مشی‌مان مسیر قرآنی خواهد بود.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی اصفهان، برپایی هفته قرآن و عترت را یکی از راه‌های گسترش فرهنگ قرآن و برنامه‌ریزی‌های فرهنگ قرآنی دانست و گفت: یکی از اصلی‌ترین تکالیف فرهنگی، گسترش قرآن و عترت است.

وی تأکید کرد: استان اصفهان در حوزه قرآن و عترت زمینه‌های فعالیت بسیار خوبی داشته و دارد. این استان مردم قرآن دوست و مدرسان قرآنی خوبی دارد، همچنین ظرفیت‌های خوب قرآنی نیز در شهر وجود دارد؛ ازجمله مؤسسات خوب و هنرمندان عزیز و فرهیخته‌ای که هنرشان را در زمینه قرآن به کار می‌گیرند.

انصاری با بیان اینکه «اصفهان همیشه جزو ترازهای بالای قرآنی است» تصریح کرد: هرسال یک آزمون قرآنی در کشور برگزار می‌شود که یکی از ملاک‌های سنجش استان‌ها تعداد شرکت‌کنندگان است و در چند سال اخیر، آمار شرکت‌کنندگان اصفهان، بیش از همه استان‌های دیگر بوده و اختلاف این استان با استان دوم نیز بسیار فاحش است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اصفهان ادامه داد: یکی از آسیب‌های حوزه فرهنگ، این است که تعامل بین دستگاه‌ها و سازمان‌ها آن‌گونه که شایسته است، وجود ندارد و قرآن می‌تواند در درمان این آسیب در حوزه انسجام و هم‌افزایی، تأثیر خوبی بگذارد. درواقع یکی از اهداف اجرای هفته‌های قرآن و عترت نیز ایجاد همین همدلی و هم‌افزایی است.

وی یادآور شد: وظیفه مهم همه ما حمایت از کارهای قرآنی است و اگر یکی از برکات هفته قرآن و عترت، جا انداختن همین حمایت باشد، به نظرم رسالت این برنامه انجام‌شده است.

در پایان این آیین، از برگزیدگان رشته‌های مختلف مقاله‌نویسی، شعر سرایی، داستان کوتاه، خوشنویسی، هنرهای نمایشی، سینمایی، آواها و نغمات، بیانیه گام دوم انقلاب، نمایشگاه و ایده‌شوی قرآن و عترت، تجلیل و قدردانی شد.

انتهای پیام
 

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی فرهنگی و هنری هفته قران و عترت مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان هفته قرآن و عترت قرآن و عترت استان اصفهان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۸۸۷۷۰۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ظرفیت قرآنی کرمانشاه نیازمند برنامه منجسم

به گزارش خبرنگار مهر، علی شعبانی بعد از ظهر چهارشنبه در جلسه هماهنگی برگزاری نمایشگاه قرآن و عترت که در سالن شهید سلیمانی استانداری که با حضور دستگاه‌های اجرایی برگزار شد، اظهار کرد: نمایشگاه قرآن و عترت از روز ۱۵ فروردین ماه تا بیستم همین ماه در کرمانشاه برپا خواهد شد و بنا بر اهمیت این نمایشگاه به عنوان یکی از بزرگترین و بهترین فرصت‌های استان در حوزه قرآنی باید برنامه‌ریزی لازم را داشته باشیم.

وی با تاکید بر اینکه برپایی نمایشگاه قرآنی در راستای بروز و ظهور دینی و نیز یک تجمع مذهبی حرکت می‌کند، افزود: با وجود اینکه این نمایشگاه در سال گذشته برای نخستین برای در استان کرمانشاه برپا شد بسیار اثر بخش عمل کرد اما برای برگزاری هرچه بهتر آن با بررسی کم و کاستی‌های آن باید به رفع نقاط ضعف و نواقص پرداخته شود.

معاون سیاسی و امنیتی استاندار کرمانشاه به مردمی نمایشگاه قرآنی اشاره و تصریح کرد: در برپایی نمایشگاه قرآن و عترت در استان کرمانشاه محور اصلی حضور مردم بوده و به همین منظور به دنبال این هستیم که بخش قرآنی مردمی پررنگ‌تر از سال قبل دنبال شود.

شعبانی با تاکید بر ارائه کتاب‌ها و پژوهش‌های قرآنی در نمایشگاه قرآن امسال، بیان کرد: حضور سمن‌های قرآنی و دانشگاه‌ها از جمله دانشگاه علوم قرآنی با به کار گیری اساتید و پژوهشگران الزامات این نمایشگاه بوده و باید میدان‌داری این نمایشگاه با اتکا به بار علمی و پژوهشی توسط قشر پژوهشگر و متخصص انجام گیرد.

وی ادامه داد: اگر چه کرمانشاه برای دومین سال برپایی نمایشگاه قرآن و عترت را دنبال می‌کند اما با توجه به ظرفیت‌های موجود در استان کرمانشاه باید کار فرهنگی را در این حوزه به گونه‌ای پیش برد که توانایی و ظرفیت‌های عرصه قرآنی را به رخ بکشیم.

معاون سیاسی و امنیتی استاندار کرمانشاه گفت: بزرگترین حسن نمایشگاه قرآن و عترت در استان کرمانشاه این است که مردم دریابند کرمانشاه فضای قرآنی و معنوی مناسبی دارد و با برگزاری منسجم برنامه‌ها باید کاری کنیم این فضا به خوبی برای مردم ملموس و نمایان شود.

شعبانی تمرکز بر تولید محتوا را از الزامات نمایشگاه قرآنی امسال دانست و تاکید کرد: نمایشگاه سال گذشته تجربه و خاطره خوبی را رقم زد اما تقویت این فضا و جلب توجه مخاطب در مسیر درست نیازمند تولید محتوای مناسب خواهیم داشت.

وی اذعان داشت: با توجه به برنامه‌های ارائه شده از سوی هریک از دستگاه‌ها به منظور دریافت بازخورد مثبت و تأثیر گذاری بر جامعه هدف خود نیازمند برپایی یک استیج ثابت با برنامه‌های مدون در محل برگزاری نمایشگاه خواهیم بود و با توجه به اینکه تلاوت و تفسیر قرآن کریم یکی از محوری‌ترین برنامه‌های این نمایشگاه است می‌توان در بازه زمانی مشخص شده در این جایگاه به طور ویژه به آن پرداخت.

معاون سیاسی و امنیتی استاندار کرمانشاه موقعیت حساس و اثر گذار نمایشگاه قرآنی را مورد توجه قرار داد و اضافه کرد: با توجه به اینکه یکی از جامعه‌های هدف در این نمایشگاه دانش‌آموزان هستند محتوا و بر پایه غرفه‌ها برای این قشر از جامعه اید به گونه‌ای باشد که نهایت اثرگذاری خود را نشان دهد چرا که شاید این تنها مکان و فضایی باشد که دانش آموز در آن به عنوان محافل قرآنی حضور پیدا می‌کند.

شعبانی یادآوری کرد: یکی از ابعاد بسیار مهم نمایشگاه قرآن و عترت در استان کرمانشاه توجه به مفاخر قرآنی است که باید در قالب یک فضای نمایشگاهی علاوه بر برگزاری کرسی‌های تلاوت به طور روزانه باید از آنها استفاده کرد و معرفی و تجلیل از آنها در این نمایشگاه انجام گیرد که مردم با این چهره‌ها بیشتر آشنا شوند.

وی در پایان با تاکید بر اینکه غرفه‌های نمایشگاه قرآن و عترت نباید تنها به مباحث حاشیه‌ای و ظاهری خلاصه و محدود شود، متذکر شد: غرفه‌های مد و لباس و با عنوان معرفی پوشش درست و سایر محصولات قرآنی از موضوعات حاشیه‌ای نمایشگاه هستند و پیش از آنها باید آیتم‌های قرآنی با محتوا را مورد توجه قرار داد و در مقابل بر غرفه حوزه کودک و نوجوان به دلیل مراجعه چشم گیر آنها با محتوای با نشاط قرآنی تمرکز ویژه صورت گیرد.

کد خبر 6063710

دیگر خبرها

  • نمایشگاه قرآنی در کرمانشاه برپا می‌شود
  • برپایی نمایشگاه «قرآن و عترت» در مجتمع شهید آوینی قم
  • برپایی نمایشگاه قرآنی از ۱۵ تا ۲۰ فروردین‌ماه در کرمانشاه
  • نمایشگاه قرآن در کرمانشاه برپا می‌شود
  • ظرفیت قرآنی کرمانشاه نیازمند برنامه منجسم
  • نمایشگاه قرآنی از ۱۵ تا ۲۰ فروردین ماه در کرمانشاه برپا خواهد شد
  • گشایش هفتمین نمایشگاه قرآن و عترت استان همدان در ملایر 
  • نمایشگاه قرآن و عترت سالانه در همدان چرخشی برگزار خواهد شد
  • هفتمین نمایشگاه قرآن و عترت استان همدان در ملایر افتتاح شد
  • تلاوت بیش از ۹۲ هزار صفحه قرآن به یاد شهدای استان فارس