Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش همشهری آنلاین، کارشناس سازمان هواشناسی از احتمال سقوط بهمن در مناطق دامنه‌های البرز واقع در گیلان، غرب مازندران و شرق اردبیل، خبر داد.

صادق ضیائیان که با فارس گفت‌وگو کرده، در تشریح آخرین وضعیت جوی کشور، اظهار داشت: از فردا، جمعه ۲ بهمن، تا اوایل وقت شنبه در استان‌های تهران، البرز، قم، سمنان و قزوین‌ همچنین شمال اصفهان، شمال شرق مرکزی، شرق‌ یزد و برخی مناطق خراسان رضوی، ورزش باد شدید خواهیم داشت و این شرایط روز شنبه در شرق کرمان، برخی مناطق هرمزگان و سیستان و بلوچستان ادامه دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیر پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی اضافه کرد: امروز مرکز خلیج فارس، تنگه هرمز و دریای عمان مواج است و فردا دریای خزر مواج خواهد بود.

ضیائیان افزود: روز جمعه در سواحل خزر، شمال شرق و برخی نقاط دامنه‌های جنوبی رشته کوه البرز مرکزی در استان‌های تهران و سمنان و البرز، بارش برف و باران ادامه دارد.

وی با بیان اینکه روز شنبه در اغلب مناطق کشور جوی آرام حاکم است، افزود: روز یکشنبه آینده، سامانه بارشی دیگری از سمت شمال غرب و غرب وارد کشور می‌شود که سبب بارش برف در شمال غرب کشور، ارتفاعات البرز مرکزی و غربی می‌شود.

مدیر پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی گفت: همچنین یکشنبه بارش برف و باران‌ در غرب و دامنه‌های جنوبی البرز مرکزی پیش‌بینی می‌شود ضمناً در سواحل غربی خزر بارش باران خواهیم داشت.

ضیائیان افزود: روز دوشنبه هفته آینده بارش علاوه بر مناطق ذکر شده در دامنه‌های زاگرس مرکزی نیز ادامه دارد.‌

وی درباره آب شدن برف، جاری شدن روان آب و احتمال وقوع بهمن در مناطق مستعد در دامنه‌های البرز واقع در گیلان، غرب مازندران و شرق اردبیل هشدار داد و گفت: وقوع بهمن در دامنه کوهستان‌ها و نواحی کوهپایه‌ای و سیلاب در مسیل‌ها و بالا آمدن آب رودخانه‌ها از مخاطرات این اتفاق است.‌

مدیر پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی اظهار داشت: امروز در آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی، غرب کردستان، شمال کرمانشاه و ارتفاعات البرز در استان‌های زنجان، قزوین، البرز و تهران‌، بارش برف، فردا در گلستان و شرق مازندران بارش باران و در خراسان شمالی، شمال خراسان رضوی و ارتفاعات البرز شرقی بارش برف داریم ‌که اثر آن لغزندگی، کولاک برف، کاهش دید و اختلال تردد در جاده های مواصلاتی است.

وی بیان کرد: روز جمعه وزش باد شدید در استان‌های قزوین، البرز و تهران همچنین ‌با گردوخاک در قم، سمنان، شمال اصفهان، شمال شرق مرکزی، نیمه شرقی یزد و برخی مناطق خراسان رضوی پیش‌بینی می‌شود.

ضیائیان در تشریح وضعیت جوی پایتخت گفت: آسمان تهران فردا صاف با وزش باد شدید همچنین فردا شب آسمان تهران صاف تا کمی ابری همراه با وزش باد شدید خواهد بود؛ بیشینه و کمینه دما فردا در تهران هفت درجه و یک درجه زیر صفر خواهد بود.

مدیر پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی بیان کرد: فردا بندرعباس با بیشینه دمای ۲۴ درجه بالای صفر گرمترین مرکز استان و اردبیل با کمینه دمای ۱۳ درجه زیر صفر سردترین مرکز استان خواهد بود.

ضیائیان اظهار داشت: روز آینده در ۲۰ استان کمینه دما صفر و زیرصفر درجه خواهد بود.

کد خبر 484129 برچسب‌ها آب و هوا - ایران

منبع: همشهری آنلاین

کلیدواژه: آب و هوا ایران مدیر پیش بینی و هشدار سازمان هواشناسی ارتفاعات البرز وزش باد شدید البرز مرکزی خراسان رضوی برخی مناطق بارش برف شمال شرق دامنه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۸۸۷۸۲۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هشدار هواشناسی افغانستان برای وقوع سیلاب در ۲۹ ولایت

ریاست هواشناسی در خبرنامه ای از احتمال بارش شدید باران و سرازیرشدن سیلاب‌ در ۲۹ ولایت کشور هشدار داده است.

این ریاست بارندگی شدید و سرازیرشدن آنی سیلاب‌ را برای روزهای جمعه و شنبه (۳۱ حمل و ۱ ثور) در ولایت‌های بدخشان، تخار، بغلان، پنجشیر، نورستان، کنر، ننگرهار، لغمان، کاپیسا، کابل، پروان، سمنگان، بلخ، سرپل، فاریاب، بامیان، میدان‌وردک، لوگر، پکتیا، خوست، پکتیکا، غزنی، دایکندی، بادغیس، غور، هلمند، ارزگان، قندهار و زابل پیش‌بینی کرده است.

به گفته ریاست هواشناسی، احتمال بارش ۱۵ تا ۳۰ سانتی‌متر برف و ۱۵ تا ۶۰ میلی‌متر باران در بعضی از ولایات وجود دارد.

این در حالی است که در روزهای پسین اکثر ولایات کشور شاهد بارش باران شدید و سرازیرشدن سیلاب بوده‌است.

روز گذشته وزارت داخله طالبان در امور رسیدگی به حوادث اعلام کرد که براثر این بارندگی‌ها و سیلاب در کشور دست‌کم ۷۰ نفر جان باخته‌اند و صدها خانه تخریب و هزاران مواشی تلف شده اند.

باشگاه خبرنگاران جوان افغانستان افغانستان

دیگر خبرها

  • وضعیت آب‌وهوا طی روزهای آینده/ بارش باران در این استان‌ها
  • پیش‌بینی رگبار باران، رعد و برق و وزش باد شدید در مناطق مستعد
  • شدت گرفتن بارش‌ها در مناطق مستعد
  • بارش باران و تگرگ در ایران از جمعه
  • هشدار هواشناسی افغانستان برای وقوع سیلاب در ۲۹ ولایت
  • بارش پراکنده و رگباری در راه لرستان
  • پیش‌بینی بارش برف در ارتفاعات آذربایجان‌شرقی
  • هشدار بارش‌های شدید در چند استان
  • هواشناسی ۱۴۰۳/۰۱/۲۹؛ هشدار بارش‌های شدید در ۵ استان
  • هواشناسی ایران۱۴۰۳/۰۱/۲۹؛هشدار بارش‌های شدید در ۵ استان