Web Analytics Made Easy - Statcounter

سرپرست وزارت جهاد کشاورزی با بیان اینکه استان مرزی ایلام ظرفیت سرمایه گذاری برای صادرات انواع محصولات کشاورزی را دارد، گفت: توسعه کشت گلخانه ای یکی دیگر از موضوعات مهمی است که باید در استان ایلام پیگیری و بیش از پیش عملیاتی شود.

  به گزارش خبرگزاری شبستان از دهلران، «عباس کشاورز» ظهر امروز(۲۴ بهمن) در جریان بازدید از مزارع گندم و کلزای شهرستان دهلران، اظهار کرد: استان ایلام به واسطه تنوع در تولید انواع محصولات کشاورزی ظرفیت سرمایه گذاری در زمینه صادرات را دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

وی به ظرفیت های کشاورزی استان اشاره کرد و افزود: در زمینه زراعت گندم آبی تکنیک جدیدی در خوزستان عملیاتی شده است که امیدواریم در ایلام نیز انجام شود، چرا که این تکنیک هم در افزایش عملکرد و هم در زمینه صرفه جویی در مصرف آب و هزینه ها موثر است.

 

سرپرست وزارت جهاد کشاورزی گفت: کشت باغات در استان ایلام به ویژه در مناطقی که بارندگی کافی وجود دارد و منابع آبی قابل دسترس است به ویژه در دامنه ها  باید جدی گرفته شود و این امر در استان ایلام دنبال شود.


کشاورز افزود: توسعه کشت گلخانه ای یکی دیگر از موضوعات مهمی است که باید در استان ایلام پیگیری و بیش از پیش عملیاتی شود.

 

وی به اهمیت و جایگاه منطقه غرب کشور در امنیت غذایی اشاره کرد و گفت: عمده غله، دانه روغنی و نیشکر کشور در این منطقه تولید می شود و به لحاظ مسئولیت و حساسیت بایستی از مزارع بازدید و با کشاورزان صحبت و مشکلات و نارسایی ها را پیگیری  کرد.

 

سرپرست وزارت جهاد کشاورزی به تاثیر سرمای پیش بینی نشده چند روز گذشته بر روی محصولات گندم، کلزا و چغندر قند در استان ایلام و خوزستان اشاره و  یادآور شد: استفاده از کود نیترات می تواند موجب احیای دوباره گیاه شود و کشاورزان نگران این موضوع نباشند.

 

کشاورز گفت: دهلران کانون زنگ زرد کشور و غرب بوده و  بر این اساس  لازم است بازدیدهای مستمر و دقیقی انجام شود و مدیران، کارشناسان و کشاورزان به این موضوع  توجه کنند که زنگ زرد عامل مرموزی است که مراقبت آن ضرورت دارد.

 

وی در خصوص خسارت زهکش ها به ۵ هزار هکتار اراضی کشاورزی دهلران، گفت: این موضوع نیازمند بررسی است و اگر جدی باشد دولت کمک های لازم را انجام خواهد داد.

 

گفتنی است  سرپرست وزارت جهاد کشاورزی صبح امروز برای بازدید از مزارع گندم و کلزا  وارد بخش دشت عباس استان ایلام شد و در این بازدید معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار، رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان و فرماندار دهلران، وی را همراهی و مسایل و موضوعات کشاورزی استان و مشکلات این حوزه را با وی در میان گذاشتند.

پایان پیام/684

منبع: شبستان

کلیدواژه: جهاد کشاورزی دهلران سرپرست وزارت جهاد کشاورزی توسعه کشت گلخانه ای محصولات کشاورزی استان ایلام

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۸۸۸۲۹۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ضوابط تامین ارز از محل واردات در مقابل صادرات اعلام شد

سامانه جامع تجارت ضوابط جدید تامین ارز از محل «واردات در مقابل صادرات» برخی کالا‌های حوزه‌ جهاد کشاورزی را اعلام کرد.

در این اطلاعیه آمده است: تغییرات زیر در خصوص درخواست‌های تأمین ارز از محل «واردات در مقابل صادرات خود و غیر» اعمال شده است:

مطابق سیاست‌های وزارت جهاد کشاورزی، واردات گروهی از کالاها صرفاً از محل صادرات گروه مشخصی از کالاها امکان پذیر است؛ به عنوان مثال واردات موز صرفاً از محل صادرات گروهی از کالاها (مانند سیب) مجاز است؛ لذا در زمان ثبت درخواست تأمین ارز واردات موز، الزاماً باید کوتاژ صادراتی گروه مجاز ارائه شود، در غیر این صورت امکان تأمین ارز و پیشبرد فرآیند واردات وجود نخواهد داشت.

بنابراین کلیه درخواست‌های تأمین ارز از محل‌های «صادرات خود و صادرات دیگران» که مربوط به کالاهای حوزه جهاد کشاورزی باشند (سازمان مجوزدهنده ارزی «وزارت جهاد-تخصیص ارز» باشد) پس از ثبت، در وضعیت «منتظر استعلام مجوز» قرار گرفته و جهت استعلام مطابقت کالای ثبت سفارش با کالای صادراتی به وزارت جهاد کشاورزی ارسال می‌شود.

پس از بررسی قواعد توسط وزارت‌خانه مذکور، در صورتی که کالاها منطبق باشد ادامه فرآیند طی شده و در غیر این صورت، درخواست به وضعیت «رد شده بر اساس ضوابط» تغییر یافته و خاتمه می‌یابد.

تذکر مهم: کلیه قواعد مربوط به انطباق گروه‌های کالاهایی، در مرحله تأمین ارز و پس از ثبت درخواست تأمین ارز صورت گرفته و در مراحل قبل (از جمله فرایندهای ثبت سفارش و تخصیص ارز) کنترلی بابت این موضوع صورت نمی‌گیرد. لذا ضروری است واردکنندگان کالاهای مذکور پیش از اقدام برای ثبت سفارش و خرید ارز حاصل از صادرات، از انطباق گروه کالایی پروانه صادراتی با کالای ثبت سفارش اطمینان حاصل کنند.

باشگاه خبرنگاران جوان اقتصادی صنعت ، تجارت و کشاورزی

دیگر خبرها

  • گروه هوش مصنوعی سازمان جهاد کشاورزی فارس تشکیل شود
  • خانه‌های روستایی باید به کارگاه تولیدی تبدیل شود
  • ضرورت تبدیل هر خانه روستایی به یک کارگاه تولیدی
  • با کشت هر گونه محصولات زراعی با آب غیرسالم برخورد می‌شود
  • همایش دریافت کد شناسه محصولات کشاورزی در مرودشت
  • استقبال از احداث گلخانه‌های کوچک مقیاس و خانگی در استان گلستان
  • ۵۶ هزار هکتار از اراضی پلدختر زیر کشت محصولات کشاورزی رفت
  • همکاری ایران وپاکستان در موضوع کشت قراردادی و تهاتر کالاهای اساسی
  • صادرات محصولات کشاورزی مراغه به ۲۰ کشور جهان
  • ضوابط تامین ارز از محل واردات در مقابل صادرات اعلام شد