Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-03-28@08:01:23 GMT

استان اردبیل بیش از ۲ هزار اثر طبیعی و فرهنگی دارد

تاریخ انتشار: ۲۴ بهمن ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۸۸۸۸۵۹

استان اردبیل بیش از ۲ هزار اثر طبیعی و فرهنگی دارد

نادر فلاحی روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: از این تعداد بیش از هزار مورد در فهرست آثار ملی به ثبت رسیده است.

او با اشاره به اینکه اردبیل پرجاذبه‌ترین استان کشور در تعدد و تنوع جاذبه‌های تاریخی و طبیعی است، گفت: اردبیل برند گردشگری آب های گرم و سرد معدنی در سطح بین‌المللی است که با توجه ظرفیت‌های موجود، در چند سال گذشته تبدیل به برند جاذبه‌های دست ساخت با احداث پل‌های معلق و پیست اسکی شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان اردبیل اظهارداشت: با توجه به استقبال گسترده بخش خصوصی برای سرمایه‌گذاری در این استان از سال ۱۴۰۰ سه پل معلق و پنج پیست اسکی در استان خواهیم داشت.

فلاحی با تاکید به اینکه این استان در شعاع هفت کیلومتری دسترسی به جنگل، کوه، دریا و دشت قرار دارد  که نشان‌دهنده تنوع اقلیمی ویژه آن است، خواستار حضور سرمایه‌گذاران در منطقه شد.

برچسب‌ها ریاست سازمان میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری اردبیل بنای تاریخی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: ریاست سازمان میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری اردبیل بنای تاریخی ریاست سازمان میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری اردبیل بنای تاریخی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۸۸۸۸۵۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اقامت ۸۱ هزار نفر در واحدهای اقامتی آذربایجان غربی

به‌گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز مهاباد، از اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی آذربایجان غربی، مرتضی صفری افزود: در این مدت آمار اقامت نسبت به مدت مشابه پارسال ۲۱ درصد افزایش داشته و نیز ضریب اشغال تخت‌ واحدهای اقامتی سطح استان در ایام نوروز به ۴۵ درصد رسیده است.

او اضافه کرد: از این تعداد ۴۱ هزار و ۷۵ نفر در واحدهای اقامتی استان اعم از هتل، هتل آپارتمان، بوم‌گردی، مجتمع‌های گردشگری و ۴۰ هزار و ۱۲۶ نفر در سایر مراکز اقامتی اعم از مدارس، خانه معلم، باشگاه فرهنگیان، کمپ‌های موقت، مهمان‌سراهای ادارات اقامت داشتند.

صفری با بیان اینکه در نیمه دوم تعطیلات نوروزی همواره آمارهای اقامتی، بازدید از جاذبه‌های گردشگری و تاریخی استان صعودی می‌شود افزود: همچنین در این مدت ۸۳۳ هزار و ۶۹۳ نفر از جاذبه‌های گردشگری، طبیعی، فرهنگی، تفریحی، صنایع‌دستی و موزه‌های استان بازدید داشته اند که رشد ۲۰ درصدی را نسبت به مدت مشابه سال گذشته نشان می دهد.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان غربی برپایی نوروزگاه در ۲۰ شهرستان، استقرار راهنمایان گردشگری، راه اندازی اتوبوس گردشگری، برپایی نمایشگاه صنایع دستی درموزه های استان و بازرسی ها را از جمله برنامه های ایام تعطیلات نوروزی در استان برشمرد.

آذربایجان غربی یک هزار و ۷۷۰ اثر تاریخی ثبت ملی و جهانی شده دارد که هرساله میزبان مهمانانی از داخل و خارج کشور می شوند.

دیگر خبرها

  • سفال مند گناباد با ۵ هزار سال قدمت
  • اقامت بیش از ۸۱ هزار نفر در واحد‌های اقامتی آذربایجان غربی 
  • اقامت ۸۱ هزار نفر در واحدهای اقامتی آذربایجان غربی
  • بیش از ۴ میلیون بازدید از جاذبه‌های گردشگری گلستان
  • موافقت اصولی با ۱۵۵ طرح گردشگری صادر شد
  • بازدید ۱۰ هزار نفر از جاذبه‌های گردشگری تیران
  • نزدیک به ۵ میلیون نفر مسافر نوروزی از اماکن مذهبی تاریخی و طبیعی فارس بازدید داشتند
  • بازدید قریب ۵ میلیون نفر مسافر نوروزی از اماکن مذهبی تاریخی و طبیعی فارس
  • بازدید بیش از ۲۰ هزار مسافر نوروزی از اماکن تاریخی و طبیعی شهرستان خفر
  • اسکان مسافران در یزد به مرز ۲۶۰ هزار نفر رسید