Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-16@12:34:20 GMT

۳۰ درصد از درآمد بازنشستگان صرف دارو و درمان می‌شود

تاریخ انتشار: ۲۴ بهمن ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۸۸۹۱۱۲

۳۰ درصد از درآمد بازنشستگان صرف دارو و درمان می‌شود

ایسنا/لرستان مدیر کل دفتر امور بین الملل وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: ۹۳ هزار تعاونی در کشور وجود دارد و این درحالیست که قبل از انقلاب تعداد این تعاونی‌ها ۴۰۰۰ مورد بوده است.

علی حسین شهریور امروز در آیین افتتاح شرکت تعاونی رفاه بازنشستگان شهرستان بروجرد که در محل این شرکت برگزار شد، افزود: از تعداد ۹۳ هزار تعاونی کشور ۵۰ درصد در بخش تولیدی و ۲۸ درصد  خدماتی هستند و این درحالیست که هفت درصد اقتصاد کشور متعلق به تعاونی‌هاست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: در لرستان ۳۶۰۰ تعاونی فعال وجود دارد که سهم استان از مجموع تعاونی‌های کشور چهار درصد است.

دبیرکل خانه تعاونگران کشور گفت: شهرستان بروجرد دارای ۳۵۰ تعاونی فعال است که اکثرا در بخش‌های تولیدی فعالیت دارند.

شهریور هدف از تاسیس تعاونی رفاه بازنشستگان را ارتقاء منزلت و کاهش دغدغه خانواده بازنشستگان عنوان کرد و با بیان اینکه هشت میلیون بازنشسته تامین اجتماعی و بازنشستگان کشوری در ایران داریم که این تعداد بخشی از جمعیت قشر آسیب پذیر جامعه هستند، بیان کرد: ۳۰ درصد از درآمد بازنشستگان صرف دارو و درمان می شود.

مدیر کل دفتر امور بین الملل وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی اضافه کرد: بخش تعاونی می‌تواند به کمک دولت بیاید و گره‌گشای مشکلات بازنشستگان باشد.

وی یکی از مشکلات اساسی بازنشستگان را مساله اقتصادی و کاهش قدرت خرید دانست و با بیان اینکه باید به افزایش قدرت خرید بازنشستگان توجه شود و بهبود وضعیت معیشت این قشر در دستور کار قرار گیرد، گفت: بازنشستگان ظرفیت عظیمی هستند که ۶۰ درصد آنها که به سن بازنشستگی می‌رسند سالمند نیستند و می‌شود برای رشد اقتصادی از تجربه و استعداد آنان استفاده کرد.

مدیر کل دفتر امور بین الملل وزرات تعاون، کار و رفاه اجتماعی با اشاره به اینکه تعاونی‌ها می‌توانند به افزایش قدرت خرید بازنشسته‌ها کمک کنند، گفت: نظام بانکی کشور باید به تعاونگران کمک کند تا شاهد رشد روز افزون آنان باشیم.

 انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اقتصادی شرکتهای تعاونی بروجرد لرستان کار و رفاه اجتماعی قدرت خرید تعاونی ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۸۸۹۱۱۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هدف‌گذاری ایجاد ۱۸۰هزار شغل در تهران

سرپرست اداره کل تعاون کار و رفاه اجتماعی استان تهران از تحقق ۱۰۸درصدی تعهد اشتغال در این استان خبر داد و گفت:برای سال جاری نیز تعهد اشتغال استان تهران ۱۸۰هزار و ۶۹۱نفر است . - اخبار اقتصادی -

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم،تهران به‌عنوان مرکز سیاسی و اداری، کانون اقتصادی و اولین منطقه صنعتی کشور شناخته می‌شود. عواملی همچون پایتخت بودن، وجود کارخانه‌ها، کارگاه‌ها و مراکز صنعتی و داشتن مجموعه‌ای از جاذبه‌های گردشگری باعث شده که وضعیت اشتغال تهران نسبتاً مساعد باشد. اما از سویی دیگر، عواملی مانند افزایش جمعیت، افزایش بی‌رویه مهاجرت در سال‌های اخیر، نبود زیر ساخت و افزایش فارغ التحصیلان، چالش‌هایی را نیز در حوزه اشتغال و استخدام در تهران ایجاد کرده است.

محمد آذر پناه, سرپرست اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان تهران از جهش چشمگیر شاخص های اشتغال در استان خبر داد و با بیان اینکه وضعیت بازار کار و اشتغال با سه شاخص اصلی نرخ بیکاری، نرخ مشارکت و نسبت اشتغال سنجش می شود بیان داشت: در یک سال گذشته در استان تهران با تحقق 1.1 درصد کاهش  نرخ بیکاری، 1.1 درصد افزایش نرخ مشارکت و همچنین افزایش 1.5درصدی در نسبت اشتغال یک جهش 2برابری نسبت به میانگین کل کشور را تجربه کردیم.

سرپرست اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان تهران افزود: در شاخص استانهای با کمترین نرخ بیکاری توانسیم با یک برنامه ریزی دقیق از رتبه 12در سال 1400به رتبه سوم در سال جاری دست پیدا کنیم.

به گزارش تسنیم؛  محمد آذر پناه, سرپرست اداره کار استان تهران در آخرین اظهارات خود  از تحقق 108درصدی اشتغال در استان خبر داده است.

محمد آذر پناه،سرپرست اداره کار استان تهران در جلسه شورای برنامه ریزی اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان تهران، اظهار کرد: بر اساس تعهد ایجاد شده برای استان تهران در سال 402می بایست برای 150هزار و 487نفر اشتغالزایی ایجاد و ثبت می‌شد، که این میزان تاکنون با رشد 108درصدی به 161هزار و 901نفر رسیده است.

وی افزود: این میزان اشتغال ثبت شده در سامانه رصد توسط دستگاه های اجرایی استان صورت گرفته است و از اشتغال در بخش مشاغل خانگی تا طرح‌های صنعتی، کشاورزی، گردشگری، آموزشی و ... را شامل می‌شود.

سرپرست اداره کل تعاون کار و رفاه اجتماعی استان تهران با بیان این که دستگاه‌های اجرایی استان تا پایان فروردین ماه جاری مهلت ثبت اشتغال‌های ایجاد‌ه شده سال 1402رادارند، گفت: برای سال جاری نیز تعهد اشتغال استان تهران 180هزار و 691نفر است که امیدواریم با برنامه ریزی های صورت بتوانیم با همراهی مسئولان و کارشناسان سایر دستگاههای اجرایی و همچنین جلب مشارکت مردم آن را به نحو مطلوبی محقق کنیم.

آذر پناه همچنین به اهمیت و رویکرد تحولی پرداخت و افزود: همه 47شاخص برنامه تحول استان تهران که از سوی وزارت متبوع در حوزه های تخصصی ابلاغ شده بود، بطور کامل و 100درصد محقق شده اند.

سرپرست اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان تهران به نامگذاری شعار سال اشاره کرد و گفت: با مشارکت مردم و برنامه ریزی هدفمند قطعا می توانیم تولید را در استان و کشور با جهش خوبی ارتقا دهیم و این نگاه با تصمیمات کارشناسی و اقدامات سنجیده قطعا محقق خواهد شد.

وی اظهار کرد: مردمی سازی اقتصاد باید با جدیت دنبال شود و یکی از ظرفیت هایی که وجود دارد و آن را باید ویژه دنبال کنیم، حوزه تعاون است که نیاز به توجه بیشتر و ارتقا زیر ساخت‌ها در این بخش است.

انتهای پیام/

 

دیگر خبرها

  • افزایش ۶ میلیون تومانی حقوق بازنشستگان با اعمال همسان‌سازی | اجرای همسان سازی حقوق بازنشستگان از این ماه
  • نشست خبری سخنگوی اقتصادی دولت آغاز شد/ امسال ۲۷ هزار کادر درمان و ۷۰ هزار معلم جذب خواهند شد
  • درآمد حاصل از افزایش عوارض گمرکی واردات لوازم آرایشی نصف می‌شود
  • مراجعه سرپایی به مراکز درمانی تحت پوشش تامین اجتماعی زنجان ۱۲ درصد افزایش یافت
  • درآمد ۶۰ میلیون تومانی کودکان کار!
  • وام بازنشستگان تامین اجتماعی افزایش می‌یابد
  • وام بازنشستگان تامین اجتماعی افزایش پیدا می‌کند
  • کارگاه‌های تولیدی سیستان و بلوچستان زیر ذره بین های نظارتی
  • هدف‌گذاری ایجاد ۱۸۰هزار شغل در تهران
  • ابلاغ نرخ حق بیمه درمان کارمندان، کارگران و بازنشستگان