Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-19@00:19:18 GMT

کولاک محور مهاباد - بوکان را بست

تاریخ انتشار: ۲۴ بهمن ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۸۸۹۵۰۹

کولاک محور مهاباد - بوکان را بست

محسن خادمی پنج‌شنبه شب در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: کولاک شدیدی که از عصر امروز در این منطقه آغاز شده و همچنان ادامه دارد موجب شده این مسیر تا اطلاع ثانویه مسدود شود.

وی اضافه کرد: کولاک شدید در این مسیر دید افقی را به شدت کاهش داده و تردد در آن را غیرممکن ساخته است.

وی بیان کرد: برای جلوگیری از بروز هرگونه مشکل برای رانندگان و مسافران، تردد در این محور تا اطلاع بعدی ممنوع است و رااندگان می توانند از مسیر جایگزین مهاباد - میاندوآب - بوکان تا زمان بازگشایی این محور استفاده کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رییس اداره راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای مهاباد با بیان اینکه ارتفاع برف در این محور بین سه تا چهار متر است اضافه کرد: عصر امروز نیز به هفت دستگاه خودرو که در کولاک گرفتار شده بودند امدادرسانی شده و دوباره در مسیر هدایت شدند.

وی تاکید کرد: هم‌اکنون علاوه بر راهدارخانه مرکزی، چهار راهداری در روستاهای «کیتکه» (گردنه جواله‌ره‌شان)، «کله‌گاوی» ( گردنه زمزیران) و «آفان» در مسیر مهاباد - سردشت و گردنه «قره‌بلاغ» (مسیر مهاباد - بوکان) فعال است؛ ۶۰ مامور راهداری در راهدارخانه‌های این شهرستان حضور دارند و ۲۱ دستگاه انواع ماشین‌آلات سبک و سنگین نیز در اختیار این واحدها قرار دارد.

این محور برای دومین بار در هفته جاری است که به علت برف و کولاک شدید مسدود اعلام می شود؛ این محور از شنبه تا سه شنبه به مدت چهار روز مسدود اعلام شده بود.

ارتفاع برف در این محور در گردنه های برفگیر آن به ۶ متر نیز رسیده بود.

بارش برف، کولاک شدید، وزش باد و سرمای هوا که از ۲ روز گذشته در آذربایجان‌غربی آغاز شده است همچنان ادامه دارد و مشکلاتی را برای شهروندان این استان بوجود آورده است.

محور مهاباد به بوکان در جاده برهان به طول ۶۵ کیلومتر به علت آنکه ارتباط‌دهنده استان‌های کردستان و آذربایجان‌غربی به‌شمار می‌رود همواره یکی از پرترددترین محورهای جنوبی استان است.

مهاباد دارای بیش از ۸۶۰ کیلومتر راه شامل ۲۳۰ کیلومتر راه اصلی و فرعی و ۶۳۰ کیلومتر راه روستایی آسفالت و شوسه است.

برچسب‌ها سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای مهاباد پلیس راهور ناجا بارش برف پروندهٔ خبری چهره زمستانی استانها

منبع: ایرنا

کلیدواژه: سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای مهاباد پلیس راهور ناجا بارش برف سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای مهاباد پلیس راهور ناجا بارش برف کیلومتر راه کولاک شدید

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۸۸۹۵۰۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حجم سنگین برف گردنه تته کردستان در بهار ۱۴۰۳ + فیلم

گردنه تته اورامان کردستان همچنان درگیر برف و کولاک بوده و عملیات بازگشایی در حال انجام است. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از سروآباد، گردنه تته اورامان در مسیر ارتباطی بین استان‌های کردستان و کرمانشاه هرساله به‌علت بارش سنگین برف و کولاک شدید تقریباً 6 ماه از سال بسته است.

در همین زمینه؛ مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان کردستان به خبرنگار تشنیم گفت: ادامه عملیات بازگشائی گردنه ته‌ته محور سروآباد ـ نودشه ـ پاوه توسط نیروهای راهداری شهرستان سروآباد در حال انجام است.

فرزاد حسنی افزود: با توجه به حجم بیش از حد برف و احتمال سقوط بهمن، بازگشائی مسیر ادامه دارد.

در همین راستا؛ عملیات بازگشایی این محور ارتباطی در مسیر سروآباد، نودشه- پاوه از یک ماه‌ قبل آغاز شده و همچنان ادامه دارد که در ادامه با هم می‌بینیم: 

.

انتهای پیام/481/

دیگر خبرها

  • بهره‌ برداری از ۶۰ کیلومتر بزرگراه محور پارس‌آباد مشگین‌ شهر
  • پل انجیرلو در مسیر ترانزیتی گرمی ـ بیله‌ سوار آماده افتتاح شد
  • گام‌های پایانی عملیات تعریض و بهسازی جاده یزد - خضرآباد
  • پل انجیرلو در مسیر ترانزیتی گرمی ـ بیله‌سوار آماده افتتاح شد
  • بهره‌برداری از ۶۰ کیلومتر بزرگراه محور پارس‌آباد ـ مشگین‌شهر
  • حجم سنگین برف گردنه تته کردستان در بهار ۱۴۰۳ + فیلم
  • راهیابی والیبالیست‌های مهاباد و بوکان به اردوی تیم‌ملی
  • راهیابی دو والیبالیست از مهاباد و بوکان به اردوی تیم ملی
  • استقرار ۲۵۰ نیروی راهداری در جاده‌های هرمزگان
  • چند راه روستایی قم به محور فرعی ارتقاء می‌یابد