Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش پارسینه، مجلس سنای آمریکا قطع‌نامه‌ای که به موجب آن، رئیس‌جمهور ایالات متحده حق اقدام نظامی علیه ایران بدون اجازه کنگره را نخواهد داشت تصویب کرد. این قطعنامه از رئیس جمهور آمریکا می‌خواهد نیروهای آمریکایی را درگیر نبرد با ایران نکند، مگر آنکه کنگره ابتدا اعلان جنگ کرده یا مجوز مشخصی را برای استفاده از قوای نظامی علیه ایران تصویب کرده باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مصوبه جدید از نوع به اصطلاح "موازی" است و پس از تصویب در دو مجلس کنگره برای امضا تسلیم رئیس‌جمهور نخواهد شد به همین علت هم مانند قوانین آمریکا قدرت اجرایی ندارد.

رای گیری در مجلس سنا ظهر پنجشنبه، ۱۳ فوریه، برگزار شد و در نهایت با ۵۵ رای موافق در برابر ۴۵ رای مخالف به تصویب سنا رسید. مجلس نمایندگان آمریکا هم پیش‌تر این قطعنامه را تصویب کرده بود. دموکرات‌ها که پیشنهاد دهنده این قطعنامه بودند توانستند با جذب ۸ سناتور جمهوری خواه به اکثریت ۵۵ رای موافق برسند.

مجلس سنای آمریکا جمعه قطعنامه‌ای را که خواستار کاهش اختیارات دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا برای اقدام نظامی علیه ایران است به تصویب رساند. این قطعنامه توسط تیم کین دموکرات تنظیم شده است. متن قطعنامه ترامپ را موظف می‌کند "کلیه اقدامات خصمانه علیه ایران را ظرف ۳۰ روز متوقف کند".

منبع: پارسینه

کلیدواژه: آمریکا ایران مجلس سنا دونالد ترامپ اقدام نظامی علیه ایران طرح کاهش اختیارات ترامپ رئیس جمهور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.parsine.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارسینه» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۸۸۹۵۴۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آمریکا انتظار حمله «محدود» اسرائیل علیه ایران را دارد

به گزارش روز سه شنبه خبرگزاری آناتولی، منابع آگاه به اطلاعات آمریکا فاش کردند نشانه‌هایی وجود دارد که اسرائیل در نظر دارد یک حمله محدود در داخل خاک ایران انجام دهد. پاسخ بالقوه در پی آنچه مقامات اسرائیلی به عنوان نیاز به «اقدام جنبشی» پس از حمله گسترده ایران عنوان کرده اند.

این منابع گفتند، علیرغم این تحولات، اسرائیل هنوز به طور رسمی به ایالات متحده در مورد مقاصد یا زمان انجام هر گونه عملیات نظامی احتمالی اطلاع نداده است.

یک مقام ارشد آمریکایی با ابراز نگرانی از فقدان ارتباطات پیشرفته، به اهمیت آمادگی برای حفاظت از پرسنل نظامی و دیپلماتیک آمریکایی در سراسر منطقه ناآرام اشاره کرد.

این مقام گفت: "ما امیدواریم که آنها به ما هشدار دهند تا ما آماده باشیم تا از پرسنل خود نه تنها نظامی بلکه دیپلماتیک در سراسر منطقه محافظت کنیم. "

این مقام مسئول با ابراز اطمینان از اینکه اگر اسرائیل از اقدام نظامی خودداری کند، تنش‌ها کاهش یافته و به وضعیت نسبتا آرام باز می‌گردد، تاکید کرد که هرگونه تشدید بیشتر ممکن است به عواقب ناگواری منجر شود.

این مقام گفت: «اگر اسرائیل پاسخی ندهد، آمریکا مطمئن است که تنش زدایی صورت خواهد گرفت». اما هر حرکت اضافی اکنون یک سری احتمالات دیگر را باز می‌کند که برخی از آنها کاملاً ترسناک هستند.

باشگاه خبرنگاران جوان بین‌الملل خاورمیانه

دیگر خبرها

  • قطعنامه‌ ضد ایرانی مجلس نمایندگان آمریکا
  • اسرائیل به ایران حمله کند جنگ جهانی سوم به راه می‌افتد
  • آمریکا انتظار حمله «محدود» اسرائیل علیه ایران را دارد
  • رئیس جمهور ونزوئلا: تل آویو حمله کند جنگ جهانی سوم به راه می‌افتد
  • تل آویو حمله کند جنگ جهانی سوم به راه می افتد
  • رئیس‌جمهور کلمبیا اسرائیل را به نقض قطعنامه آتش‌بس سازمان ملل متهم کرد
  • هشدار مادورو نسبت به ماجراجویی جدید نتانیاهو علیه ایران
  • هشدار مادورو نسبت به ماجراجویی جدید «نتانیاهو دیوانه» علیه ایران
  • ترامپ : بایدن مقصر حمله ایران به اسرائیل است
  • ترامپ: بایدن مقصر حمله ایران به اسرائیل است