Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «عصر ایران»
2024-04-18@12:02:19 GMT

حمله راکتی به پایگاه آمریکایی در کرکوک عراق

تاریخ انتشار: ۲۵ بهمن ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۸۸۹۸۱۸

حمله راکتی به پایگاه آمریکایی در کرکوک عراق

رسانه های خبری محلی و بین المللی از برخورد دستکم دو راکت به یک پایگاه نظامی در کرکوک عراق که میزبان نیروهای نظامی آمریکا است، خبر دادند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از راشاتودی، رسانه‌های محلی و بین المللی بعدازظهر پنج شنبه به وقت محلی در گزارشهای خود از یک حمله راکتی به پایگاهی نظامی در شمال عراق خبر دادند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

گفته می‌شود که در این حمله راکتی دست کم دو فروند راکت به پایگاه «کِی- وان» که میزبان نیروهای نظامی آمریکا در کرکوک عراق است، برخورد کردند.

هنوز گزارشی از میزان تلفات یا خسارات وارده احتمالی در دست نیست و مشخص نیست که چه افراد یا گروهی در این حمله دست داشته اند، هرچند که برخی منابع مدعی دست داشتن گروه کتائب حزب الله عراق در این حمله شدند.

این نخستین حمله به این پایگاه نظامی از ۲۷ دسامبر سال گذشته است. در تاریخ مذکور، حدود ۳۰ فروند راکت به این پایگاه نظامی برخورد کرد که در پی آن یک پیمانکار نظامی آمریکایی کشته شد. مقامات آمریکا گروه «کتائب حزب الله عراق» را مسئول این حمله معرفی کردند.

گفتنی است که این پایگاه هوایی در شمال غرب کرکوک عراق است. این پایگاه نظامی که از سوی دولت عراق برپا شده، در پی تجاوز نظامی آمریکا به عراق در سال ۲۰۰۳ و اشغال نظامی این کشور تحت کنترل نیروهای آمریکا درآمد.

در سال ۲۰۱۴ این پایگاه نظامی برای مدت زمانی کوتاه تحت اشغال گروههای تروریستی داعش بود که پس از مدتی به دست شبه نظامیان کرد پیشمرگه آزاد شد. در سال ۲۰۱۷، این پایگاه نظامی بار دیگر به تصرف نیروهای ویژه عراق درآمد و اندکی پس از آن میزبان نیروهای نظامی آمریکا و سایر نیروهای ائتلافی شد که نظامیان عراقی و کُرد را برای نبرد با داعش آموزش می‌دهند.

لینک کوتاه: asriran.com/002zf9

منبع: عصر ایران

کلیدواژه: عراق پایگاه نظامی کرکوک عراق حمله راکتی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.asriran.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «عصر ایران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۸۸۹۸۱۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رسانه عبری: ایران نمی‌ترسد و این خبر بدی برای آمریکایی‌ها و متحدان آنهاست

به گزارش صدای ایران به نقل از ایسنا، روزنامه عبری زبان «یدیعوت آحارونوت» در این باره نوشت: پایگاه هوایی «نواتیم» که هدف موشک‌های ایرانی قرار گرفت، مهم‌ترین پایگاه نیروی هوایی در اسرائیل است.

در همین راستا، روزنامه صهیونیستی «یسرائیل هیوم» نیز اذعان کرد: حمله ایران یادآور از دست رفتن بازدارندگی استراتژیک برای اسرائیل و آمریکا است.

این روزنامه گزارش داد: ایران نمی‌ترسد و این خبر بدی برای آمریکایی‌ها و متحدان آنها در منطقه است.

روابط عمومی کل سپاه بامداد امروز (یکشنبه) در اطلاعیه‌ای از پاسخ نیروی هوا فضای سپاه به جنایات اخیر رژیم صهیونیستی در حمله به بخش کنسولی سفارت ایران در دمشق و شهادت جمعی از مستشاران کشورمان در سوریه، از حمله و اصابت موفق ده‌ها فروند موشک و پهپاد به اهدافی درون سرزمین‌های اشغالی خبر داد.

این حملات علاوه بر تخریب مواضع نظامی ارتش رژیم صهیونیستی از جمله پایگاه اطلاعاتی در منطقه «جبل الشیخ» و پایگاه هوایی «نواتیم»، هزینه‌های هنگفتی نیز برای رژیم صهیونیستی و سامانه‌های پدافند هوایی آن به همراه داشته است.

در همین راستا، رسانه‌های عبری‌زبان فاش کردند که تلاش رژیم صهیونیستی برای رهگیری پهپادها و موشک‌های ایران ۱.۳ میلیارد دلار هزینه روی دست صهیونیست‌ها گذاشته است.

سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در اطلاعیه شماره ۲ خود با اشاره به انهدام اهداف نظامی مهم ارتش تروریستی صهیونیستی در سرزمین‌های اشغالی و هشدار به دولت تروریستی آمریکا نسبت به هرگونه پشتیبانی و مشارکت در ضربه به منافع ایران، تاکید کرد: هرگونه تهدید آمریکا و رژیم صهیونیستی از مبدأ هر کشوری با پاسخ متقابل جمهوری اسلامی ایران به منشأ تهدید مواجه می‌شود.

سرلشکر محمد باقری رئیس ستادکل نیروهای مسلح کشورمان نیز در گفت‌وگویی تلویزیونی درباره جزئیات این عملیات اعلام کرد عملیات وعده صادق شامل هدف قرار گرفتن مقر اطلاعاتی دشمن صهیونیستی در منطقه «جبل الشیخ» و پایگاه هوایی «نواتیم» بوده است و از این ۲ پایگاه برای حمله به محل کنسولگری ایران در دمشق استفاده شده بود.

دیگر خبرها

  • انفجار مهیب در پایگاه هوایی روسیه در کریمه و نابودی سامانه های موشکی+ فیلم/پیش بینی رسانه آمریکایی از نزدیک بودن شکست اوکراین در برابر روسیه
  • آمریکایی‌ها روزی از گزینه نظامیِ روی میز حرف می‌زدند، اما ...
  • چرا آمریکا حاضر به بمباران ایران همراه اسرائیل نشد؟ پاسخ نظامی آمریکایی
  • سفارت دانمارک در عراق تعطیل می شود
  • آمریکا انتظار حمله «محدود» اسرائیل علیه ایران را دارد
  • سفارت دانمارک در عراق تعطیل می‌شود
  • رسانه عبری: ایران نمی‌ترسد و این خبر بدی برای آمریکایی‌ها و متحدان آنهاست
  • روابط ما با آمریکا به نقطه مهم و حساس رسیده است
  • سفر نخست وزیر عراق با هدف تعیین جدول زمانی خروج نظامیان آمریکایی
  • چند موشک سپاه به پایگاه‌های نظامی اسرائیل اصابت کردند؟