Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «دانا»
2024-04-23@19:35:09 GMT

تلاش وزیر راه برای حل دغدغه مردم بشاگرد ناکام ماند

تاریخ انتشار: ۲۵ بهمن ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۸۸۹۸۷۸

تلاش وزیر راه برای حل دغدغه مردم بشاگرد ناکام ماند

پل موقت «جگین» که به دستور وزیر راه احداث و برای برقراری ارتباط مسیر بیش از ۵۶ روستا در زمان بارندگی ایجاد شده بود فقط ده روز عمر کرد و در بارندگی های شب گذشته تخریب شد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از هرمز؛ در هفته های اخیر« سیل» مهمترین میهمان مردم در شرق هرمزگان و به خصوص شهرستان بشاگرد بوده است؛ در بارش کم سابقه اخیر بیش از هزارو ۶۵۰ کیلومتر از جاده های روستایی بشاگرد به ویژه در بخش گافر و پارامند و حوزه درابسر از بین رفته و نیاز به بهسازی اساسی دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رودخانه پر آب جگین که با هر بارندگی و طغیان، مسیر بیش از ۵۶ روستا را قطع می کند تبدیل به اصلی ترین دغداغه مردم این منطقه شده است.

داستان پر فراز و نشیب این رودخانه به سال های گذشته بر می گردد و تا کنون جان چندین نفر را در خود یا در روستا ها به دلیل مسدود کردن مسیر های ارتباطی گرفته است.

عمر قول و قرار های ساخت پل بر این رودخانه به چندین دولت می رسد و هر مسئولانی با وعده ساخت پل بر رود خانه جگین به این منطقه می آید و می رود و مردم سال ها است در انتظار نجات دهنده هستند.

وزیر راه و شهرسازی هم که با وعده « نهضت راه سازی» به بشاگرد سفر کرده بود، از ایجاد پل موقت و یک پل دایمی و مناسب بر رود خانه جگین خبر داد.

اسلامی افزود: این پل با ۱۲ دهنه به طول ۱۲۰ متر و اعتباری بالغ بر ۱۲ میلیارد تومان و به مدت دوسال ساخته می شود؛ عملیات ساخت پل موقت به دستور فرماندار بشاگرد در تاریخ ۱۴ بهمن ماه آغاز شد و پس از گذشت ۹ روز توسط بارندگی نه چندان شدید تخریب شد.

با تخریب این پل که نقطه امیدی برای مردم روستا های بخش گافر و پارامند بشاگرد بود، بار دیگر راه های روستایی این بخش مسدود شده و عبور مرور برای روستا نشنیان امکان پذیر نیست.

با توجه به ضرورت احداث پل مناسب برای روی این رودخانه، مردم باید اصلی ترین مطالبه شان از مسئولان و به خصوص نمایندگانی که در روز های آینده روانه مجلس خواهند کرد رسیدگی جدی بر این موضوع باشد و از انتخاب نمایندگان ناکارآمد به صورت جدی بپرهیزند.

انتظار می رود عملیات ساخت پل دایمی و در کنار آن یک پل هوایی برای عبور مرور راحت مردم هر چه سریعتر آغاز شود و عمر پل دایمی حداقل به اندازه انتظار چندین ساله مردم برای ساخت آن شود.

زینب راهدار، بانوی ساکن در بخش گافر و پارامند شهرستان بشاگرد، در گفتگو با خبرنگار هرمز، با اشاره به انتظار چندین ساله مردم برای احداث این پل، اظهار کرد: در زمان دانش آموزی همراه با همکلاسی ها در هنگام عبور از این رودخانه در سال ۱۳۸۷ حدود هفت نفر از دانش آموزان را آب با خود برد که سه نفر در رودخانه غرق و کشته شدند.

وی افزود: از همان سال قول و قرار مسئولان برای احداث این پل شدت گرفت؛ اما پس از گذشت ۱۲ سال هنوز هم مردم روستا جان خود را در سایه بی توجهی نسبت به احداث این پل از دست می دهند.

این بانوی بشاگردی با اشاره به پیگیری های بسیار در دستگاه های اجرایی در خصوص ساخت پل، گفت: با قول وزیر یک پل موقت بر رودخانه جگین احداث شد که در بارندگی های شب گذشته آب آن را هم با خود برد.

راهدار خاطر نشان کرد: در حال حاضر مسیر ارتباطی به بخش گافر و پارامند مسدود است و ما در انتظار باز شدن جاده و فروکش کردن سیل برای برگشت به منزل هستیم.

انتهای پیام/

منبع: دانا

کلیدواژه: احداث این پل وزیر راه ساخت پل پل موقت بر رود

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۸۸۹۸۷۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تأکید وزیر کشور برای زمینه سازی مشارکت مردم در سرمایه گذاری

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای استان لرستان، وزیر کشور روز سه‌شنبه در آیین تکریم و معارفه استاندار لرستان در خرم‌آباد افزود: ملت ما در حال نزدیک شدن به فتح قله‌ها است و به تعبیر مقام معظم رهبری در این مسیر نباید خسته شویم.
وی با اشاره به عملیات وعده صادق، اضافه کرد: این عملیات از قله‌های فتح محسوب می‌شود و ملت ایران در مسیر تحول و تکامل تاریخ نقش‌آفرینی کرده‌است.
وزیر کشور با تأکید به مقاومت ملت ایران، گفت: غیورمردان ما در اقصی نقاط کشور و جبهه مقاومت در حال فعالیت هستند و کشور ما با مأموریت‌های چندگانه در حال حرکت در مسیر قله‌ها است.
وحیدی با بیان اینکه ما افول رژیم غاصب در نقشه راه کشور را دنبال می‌کنیم، بیان کرد: دشمن می‌خواهد وعده‌های دروغین به ما تحمیل کند.
 وحیدی با اشاره به اینکه دولت سیزدهم در زمانی به مسئولیت رسید که مشکلات متعددی را دشمنان ایجاد کردند و به دنبال توسعه و گسترش آن بودند افزود: برخی کم‌کاری داخلی مزید بر علت شد.
وزیر کشور با اشاره به اینکه اتکا به توانمندی‌های داخلی از شعار‌های دولت سیزدهم بود بیان کرد: با توجه به ظرفیت‌های مختلف در کشور این مهم شدنی است و در حال تقویت است.
وحیدی با اشاره به اینکه تلاش بدون وقفه از جمله دستاورد‌هایی است که می‌تواند ما را پیروز کند افزود: انقلابی‌گری، حرکت مجاهدانه و اخلاق‌مداری از صفات افرادی که در رأس مسئولیت‌ها قرار می‌گیرند.
وی با تاکید بر اینکه اقدامات بسیاری باید در لرستان صورت بگیرد افزود: دولت پیگیر تکمیل سد‌های نیمه تمام و مطالبات مردمی در این استان است.
وزیر کشور با اشاره به پیشرفت ۵۱ درصدی پیشرفت پروژه راه‌اهن خرم‌آباد اندیمشک گفت: تکمیل این پروژه از دغدغه و مطالبات مردم بوده در دستور کار دولت سیزدهم قرار دارد.
وزیر کشور با تاکید بر فراهم کردن زمینه برای مشارکت هرچه بیشتر مردم برای سرمایه‌گذاری گفت: بابد امنیت روانی سرمایه‌گذاری را فراهم کنیم و تلاش کنیم که پروژه‌های عمرانی هرچه سریعتر به سرانجام برسند. 
وی ضمن قدردانی از تلاش‌های استاندارسابق لرستان گفت: زیویار فردی پیگیر، مسلط به پروژه‌ها، پرکار، است که از ظرفیت ایشان در محل دیگری استفاده خواهیم کرد.
وحیدی افزود: دشمنان خیلی تلاش می‌کنند مدیران را زیر سوال ببرند، چون نمی‌توانند رشد کشور را ببینند؛ اما مردم بر خلاف این فعالیت‌ها می‌دانند مدیران، پاکدست و ایثارگرانه کار‌ها را دنبال می‌کنند.
وزیر کشور با اشاره به ویژگی‌های شفقت استاندار جدید لرستان، وی را فردی برجسته، توانمند و با تجربه دانست و افزود: امیدواریم با تلاش شبانه روزی مشکلات این استان کاهش یابد و شاهد برطرف کردن کمبود‌ها باشیم.

دیگر خبرها

  • زمینه مشارکت مردم برای سرمایه‌گذاری در لرستان فراهم شود
  • تأکید وزیر کشور برای زمینه سازی مشارکت مردم در سرمایه گذاری
  • مردم بشاگرد و حاجی‌آباد از توقف در حاشیه رودخانه‌ها بپرهیزند
  • پولیتیکو: ۳ دولت اخیر آمریکا در مقابل ایران ناکام شدند
  • تلاش ناکام تندروهای مجلس برای بررسی محرمانه یک طرح دیگر
  • تلاش ناکام نمایندگان تندرو مجلس برای بررسی محرمانه یک طرح دیگر /۱۳۷ رای مخالف در مقابل ۴۷ رای موافق!
  • آنکارا: واشنگتن ظلم بزرگی در حق مردم فلسطین کرد
  • کارنامه سفر نخست‌وزیر عراق به آمریکا؛ موفق یا ناکام؟
  • ساخت مخزن هزار متر مکعبی آب در بشاگرد
  • ساخت مخزن آب هزار مترمکعبی در سردشت بشاگرد