Web Analytics Made Easy - Statcounter

هم زمان با شیوع گسترده ویروس خطرناک و کشنده کرونا در چین و بسیاری دیگر از نقاط جهان، سازمان بهداشت جهانی نیز با اعلام وضعیت اضطراری در جهان از تمامی کشورها درخواست کرد که به مقابله با شیوع و انتشار بیشتر این ویروس بپردازند و از شهروندان خود بخواهند که از هر گونه سفر غیرضروری به مناطق مختلف بخصوص شرق آسیا و چین خودداری کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بر اساس گزارش وب سایت اندروید پلیس، کنگره جهانی موبایل MWC 2020 به عنوان یکی از بزرگترین رویدادهای حوزه تکنولوژی ، هر ساله در شهر بارسلون اسپانیا برگزار می شود و میزبان خیل عظیمی از بازدیدکنندگان ، شرکت های تولیدکننده موبایل ، اپراتورهای مخابراتی و سایر غول های تکنولوژی است تا از جدیدترین نوآوری و فناوری های بکاررفته در محصولات خود رونمایی کنند و بدین ترتیب نظر و توجه علاقمندان به تکنولوژی و موبایل را به سمت و سوی خود جلب کنند.

در روزهای گذشته، گزارش های متعددی از انصراف تعدادی از شرکت های مختلف از حضور و شرکت در این رویداد بزرگ خبر دادند.

این گزارش فهرست کامل و جامعی از شرکت ‌ای تکنولوژی را که تاکنون انصراف خود از شرکت در کنگره جهانی موبایل ۲۰۲۰ بارسلون را اعلام کرده اند، ارائه داده است:

آمازوناریکسونفیس بوکاینتلAT&Tال جیمدیاتکانویدیاسونیاسپرینتویوو

فهرست زیر همچنین نشان دهنده شرکت هایی است که اعلام کرده اند حضور خود را در جریان برگزاری کنگره جهانی موبایل ۲۰۲۰ با اتخاذ تصمیمات و اقدامات بهداشتی و پیشگیرانه محدودسازی خواهند کرد:

سامسونگشیائومیتی سی الزد تی ای

به عقیده بسیاری از کارشناسان و تحلیلگران فعال در حوزه فناوری، به نظر می رسد که با انصراف تعداد زیادی از شرکت های تکنولوژی، برگزاری این نمایشگاه که بدون شک یکی از بزرگترین رویدادهای این عرصه به شمار می رود، تا حد زیادی تحت الشعاع قرار گرفته است و نسبت به سال های گذشته رونق بسیار کمتری خواهد داشت.

نکته‌ای که تاکنون موجب نگرانی شرکت‌های مختلف شده است، حضور شرکت های چینی در این رویداد جهانی است. همین امر موجب شده است تا تعدادی از مراجعه کنندگان و شرکت کنندگان از شرکت و حضور در کنگره جهانی موبایل ۲۰۲۰ انصراف دهند و دلیل آن را نیز خطرات مربوط به حفظ بهداشت عمومی در رابطه با ویروس کرونا معرفی کنند.

ویروس خطرناک کرونا که شیوع گسترده آن از اوایل ماه ژانویه سال جاری میلادی رسانه ای شد، تاکنون جان بالغ بر یک هزار و صد نفر را در چین گرفته و بیش از ۴۰ هزار نفر در کشورهای جهان را مبتلا کرده است. هنوز منشا این ویروس خطرناک شناخته نشده ولی تاثیرات و تبعات منفی بسیار گسترده‌ای بر اقتصاد چین و سایر کشورهای جهان داشته است.

این رویداد در تاریخ ۲۴ تا ۲۷ فوریه سال ۲۰۲۰ در شهر بارسلون اسپانیا برگزار می‌شود.

منبع: انرژی امروز

کلیدواژه: کنگره جهانی موبایل ویروس خطرناک

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت energytoday.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «انرژی امروز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۸۹۰۰۰۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کدام کشورها ۱۰۰ درصد برق خود را از انرژی‌های تجدیدپذیر تأمین می‌کنند؟

مطالعات حاکی از آن است که در حال حاضر هفت کشور آلبانی، بوتان، نپال، پاراگوئه، ایسلند، اتیوپی و جمهوری دموکراتیک کنگو، صددرصد برق خود را از انرژی‌های تجدیدپذیر تأمین می‌کنند.

به گزارش سرویس ترجمه خبرگزاری ایمنا، بر اساس جدیدترین داده‌ها، اکنون هفت کشور از سراسر جهان تقریباً تمام برق مورد نیاز خود را از منابع انرژی تجدیدپذیر تأمین می‌کنند. آلبانی، بوتان، نپال، پاراگوئه، ایسلند، اتیوپی و جمهوری دموکراتیک کنگو بیش از ۹۹.۷ درصد برق مصرفی خود را با استفاده از انرژی‌های زمین‌گرمایی، آبی، خورشیدی یا بادی تولید می‌کنند.

داده‌های آژانس بین‌المللی انرژی (IEA) و آژانس بین‌المللی انرژی‌های تجدیدپذیر (IRENA) همچنین نشان می‌دهد که ۴۰ کشور دیگر از سراسر جهان در سال‌های ۲۰۲۱ و ۲۰۲۲ حداقل ۵۰ درصد برق مصرفی خود را از فناوری‌های انرژی تجدیدپذیر تولید کرده‌اند که ۱۱ مورد آن‌ها کشورهای اروپایی هستند.

تأمین برق با باد، آب و خورشید شامل باد خشکی، ساحلی و فراساحلی، فتوولتائیک خورشیدی، نیروی خورشیدی متمرکز، برق زمین‌گرمایی و برق‌آبی مواردی از این قبیل است که استفاده هرچه بیشتر از آن‌ها، انتشار گازهای گلخانه‌ای بیشتری را متوقف می‌کند.

اسکاتلند، رکوردار تولید برق تجدیدپذیر در یک سال

فناوری‌های انرژی‌های تجدیدپذیر در اسکاتلند موفق شدند در سال ۲۰۲۲، معادل ۱۱۳ درصد از کل مصرف برق کشور را تولید کنند. این رقم رکوردشکن، نقطه عطفی در سفر اسکاتلند به‌سمت کربن‌صفر شدن خالص است و به وضوح پتانسیل عظیم منابع انرژی تجدیدپذیر را در سطح جهانی نشان می‌دهد. در حالی که تولید برق اسکاتلند تحت سلطه نیروی بادی قرار داشت، محققان پیش‌بینی می‌کنند که انرژی خورشیدی در دهه‌های آینده بر منابع برق جهانی تسلط پیدا خواهد کرد.

تسلط انرژی خورشیدی در آینده

طی سال‌های اخیر پیشرفت قابل‌توجهی در بهبود نرخ بهره‌وری سلول‌های خورشیدی صورت گرفته است. کاهش هزینه‌های تجاری نیز موجب شده است که دانشمندان ادعا کنند انرژی خورشیدی به نقطه اوج غیرقابل بازگشتی رسیده است که تا سال ۲۰۵۰ آن را به منبع اصلی انرژی جهان تبدیل خواهد کرد. طبق این ادعا پیشرفت‌های تکنولوژیکی و اقتصادی گذار به انرژی پاک را نه‌تنها قابل دسترس، بلکه اجتناب‌ناپذیر می‌کند.

انرژی خورشیدی گسترده‌ترین منبع انرژی روی زمین و جذابیت اقتصادی آن در چرخه افزایش سرمایه‌گذاری به سرعت در حال بهبود است. بنابراین این نقطه اوج خورشیدی برگشت‌ناپذیر جهانی با توجه به مسیرهای تکنولوژیکی که توسط سیاست‌های گذشته هموار شده، بدون نیاز به هیچ‌گونه سیاست‌های اقلیمی بیشتر طی شده است و انرژی خورشیدی به تدریج بر بازارهای جهانی برق تسلط پیدا خواهد کرد.

کد خبر 745424

دیگر خبرها

  • نگرانی سازمان جهانی بهداشت از گسترش آنفلوآنزای پرندگان در بین انسان‌ها
  • نظارت طالبان بر شرکت های مخابراتی
  • ماجرای تولید موبایل ایرانی به کجا رسید؟
  • دریافت «تاییدیه دانش‌بنیان نوآور» به شرکت پارس تکنولوژی سداد بانک ملی ایران
  • پیش نشست پنجمین کنگره جهانی حضرت امام رضا(ع) برگزار شد
  • کدام کشورها ۱۰۰ درصد برق خود را از انرژی‌های تجدیدپذیر تأمین می‌کنند؟
  • تولید گوشی ایرانی به کجا رسید؟
  • سی و پنجمین اجلاس کنگره جهانی انجمن پیانک برگزار می شود
  • تضمین رشد اقتصاد در سایه سرمایه‌گذاری شرکت‌های جوان دانش‌ محور
  • بالگرد‌ها به کمک شناسایی کشت و توزیع مواد مخدر می‌آیند