Web Analytics Made Easy - Statcounter

مربی پیشین تیم ملی دوچرخه‌سواری گفت: دچار افول شده‌ایم و در المپیک توکیو تنها یک سهمیه در ماده جاده داریم.

به گزارش خبرنگار گروه ورزشی خبرگزاری آنا، تیم ملی دوچرخه‌سواری ایران در بازی‌های المپیک 2020 توکیو تنها یک نماینده خواهد داشت. این اتفاق در حالی رخ می‌دهد که نمایش دوچرخه‌سواران ایران در دوره‌های اخیر المپیک بهتر بود اما در توکیو ایران یک سهمیه در بخش جاده خواهد داشت و در دیگر قسمت‌ها نماینده‌ای ندارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مجید ناصری در خصوص اینکه چرا دوچرخه‌سواری ایران تنها یک نماینده در المپیک توکیو خواهد داشت، به خبرنگار ورزشی آنا اظهار کرد: متأسفانه در چند سال اخیر شاهد افول دوچرخه‌سواری در ایران بودیم. در آخرین دوره مسابقات قهرمانی آسیا تیم‌های ملی ایران دست خالی بازگشتند. زمانی دوچرخه‌سواری کشورمان جایگاه رفیعی در قاره آسیا داشت و از مدعیان اصلی کسب عنوان‌های برتر بود اما برنامه‌ریزی غلط و تصمیمات اشتباه باعث شد تا وضعیت نامساعدی را نظاره‌گر باشیم و متأسفانه بی‌توجهی‌ها کماکان ادامه دارد.

وی با اشاره به این موضوع که دوچرخه‌سواری ایران تنها یک سهمیه در بخش جاده دارد، عنوان کرد: تیم کشورمان بعد از نمایش ضعیف در بازی‌های آسیایی جاکارتا به خودش نیامد و مسئولان فدراسیون و وزارت ورزش و جوانان نسبت به دوچرخه‌سواری ملی کشور بی‌تفاوت بودند. دوچرخه‌سواری ایران زمانی باعث اعتبار و حیثیت کشورمان بود ولی با اشتباهاتی که صورت گرفته، حالا در المپیک فقط یک نماینده داریم.

مربی سابق تیم ملی جاده دوچرخه‌سواری ایران خاطرنشان کرد: من به عنوان ورزشکار در المپیک 92 بارسلون برای تیم ملی ایران رکاب زدم. در المپیک 2008 پکن مربی تیم ملی بودم که بهترین نتایج دوچرخه‌سواری ایران کسب شد و رتبه‌های 38، 54 و 75 را کسب کردیم. در المپیک 2020 توکیو نیز به عنوان داور حضور خواهم داشت ولی با وجود این همه موفقیت، روندی در فدراسیون دوچرخه‌سواری طی شد که من چندین سال است با فدراسیون کار نمی‌کنم.

وی افزود: آخرین همکاری‌هایی که با فدراسیون دوچرخه‌سواری داشتم در بازی‌های آسیایی 2014 بود که موفق به کسب چهار مدال شدیم و بعد از آن در مسابقات قهرمانی آسیای 2015 مربی تیم ملی جاده بودم که 9 مدال به دست آوردیم. بعد از آن، سیر نزولی را شاهد بودیم و چون برنامه‌های پیشنهادی‌ام مورد قبول قرار نگرفت، تصمیم به قطع همکاری با فدراسیون گرفتم.

ناصری با اشاره به این موضوع که اگر موفقیتی در دوچرخه‌سواری ایران رقم می‌خورد، حاصل زحمات خود ورزشکار است، تصریح کرد: فرانک پرتوآذر در بخش بانوان موفق شد با همت و تلاشی که از خود نشان داد، دو مدال باارزش آسیایی کسب کند. این موفقیت‌ها در شرایطی رخ داد که او از شرایط مساعد تمرینی محروم بود و با کسب این موفقیت‌ها ثابت کرد استعدادهای زیادی در دوچرخه‌سواری ایران وجود دارند که در صورت توجه صحیح می‌توانند افتخارات زیادی را برای ایران کسب کنند.

انتهای پیام/4048/

منبع: آنا

کلیدواژه: المپیک 2020 توکیو تیم ملی دوچرخه سواری ایران دوچرخه سواری ایران تنها یک سهمیه یک نماینده تیم ملی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ana.press دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۸۹۰۳۳۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اینچه درگاهی: کسب سهمیه المپیک حاصل یک کار گروهی بود

زهرا اینچه درگاهی رئیس فدراسیون ژیمناستیک ایران درباره کسب سهمیه خرک مردان برای حضور در المپیک ۲۰۲۴ پاریس گفت: این سهمیه را ورزشکار شایسته کشورمان پیرو برنامه ریزی که از سال ۹۶ آغاز شد بود با زحمات فراوان بدست آورد و البته در برنامه ریزی ما یک وقفه ۲ ساله به دلیل مشکلات ایجاد شده افتاد، اما خوشبختانه به دنبال این هستیم که برنامه‌ها را دنبال کنیم.

وی ادامه داد: الفتی یکی از ورزشکاران بود که روی او سرمایه گذاری کردیم با وجود اینکه ما ۲ سال فاصله به دلیل مشکلات ایجاد شده داخلی که در فدراسیون افتاد و برنامه‌ها ۲ سال عقب افتاد، اما با تدبیر و درایت وزیر ورزش و جوانان و رئیس کمیته ملی المپیک شکر خدا ژیمناستیک به آرامش رسیده و پیگیر برنامه‌های خودش بوده است البته فرصت‌ها هدر رفت به عنوان مثال اثری از تیم نوجوانان ما باقی نمانده و باید دوباره تشکیل شود و در برنامه‌های قبلی باید بخش‌هایی را باز سازی و ترمیم کنیم بخش بزرگی از برنامه‌هایی که در حال اجرا بود قابل پیگیری است اعزام بعدی ما اواخر اردیبهشت قهرمانی جوانان و بزرگسالان آسیاست که با تیم کامل شرکت می‌کنیم همچنین در ترامپولین برنامه ریزی ما در حال انجام است در قهرمانی آسیا امید داریم که این تیم افتخار آفرینی کند. 

روز گذشته مهدی الفتی موفق شد با ایستادن در سکوی دوم رنکینگ سهمیه المپیک پاریس را در رشته خرک مردان بدست بیاورد و این در حالی است که در ۶۰ سال گذشته ما در المپیک حضور نداشته ایم.

فدراسیون ژیمناستیک در ۲ سال گذشته و در دوران سجادی وزیر ورزش و جوانان دستخوش مشکلات مدیریتی بود و فدراسیون جهانی ژیمناستیک سرپرست این فدراسیون را به رسمیت نمی‌شناخت و بعد از رعایت قوانین اساسنامه و بازگشت زهرا اینچه درگاهی فدراسیون دوباره اعزام‌ها و رقابت‌های بین المللی را از سر گرفت.

باشگاه خبرنگاران جوان ورزشی پایه و آبی

دیگر خبرها

  • آنهایی که اهل ژیمناستیک نیستند، به انتخابات نیایند
  • رسولی: به اندازه فوتسالیست‌ها به ورزش‌های دیگر که پرچم ایران را بالا می‌برند توجه شود +فیلم
  • حسین رسولی: در رنکینگ المپیک از سهمیه دور می‌شوم
  • حسین رسولی: در رنکینگ المپیک از سهمیه دور می‌شوم 
  • ژیمناستیک ایران، آماده خروج از دوران برزخ
  • نقش اینچه درگاهی در موفقیت تاریخی ژیمناستیک ایران
  • اینچه درگاهی: کسب سهمیه المپیک حاصل یک کار گروهی بود
  • خیرخواه:اینچه درگاهی برای ژیمناستیک ایران کم نگذاشت
  • کسی فکر نمی‌کرد به سهمیه المپیک برسیم/ ژیمناستیک به خودباوری رسید
  • فرانك پرتوآذر با طلاى اسپانيا نزديك المپيك است