Web Analytics Made Easy - Statcounter

آفتاب‌‌نیوز :

تارنمای خبری هیل بامداد جمعه نوشت که پنتاگون در نامه‌ای به کنگره آمریکا اعلام کرده که 3.8 میلیارد دلار از بودجه مخصوص برنامه ساخت تسلیحات مختلف از جمله جنگنده اف35 را به وزارت امنیت داخلی اختصاص می‌دهد.

پنتاگون گفته از آنجا که وزارت امنیت داخلی آمریکا مرزهای جنوبی این کشور را مورد استفاده افراد، گروه‌ها و سازمان‌های قاچاقچی مواد مخدر می‌داند، این بودجه به ساخت دیوار در مرز مکزیک توسط این وزارتخانه اختصاص داده می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

روزنامه واشنگتن پست هفته گذشته در گزارشی نوشت که دونالد ترامپ رییس جمهوری آمریکا سعی دارد ۵.۳ میلیارد دلار از بودجه پنتاگون و ۳. ۷ میلیارد دلار از ساخت و ساز نظامی را به دیوار مرزی مکزیک اختصاص دهد.

ترامپ در بودجه پیشنهادی دولت فدرال در سال گذشته خواستار 7.5 میلیارد دلار برای احداث دیوار مرزی شده بود اما مخالفت مجلس نمایندگان که حزب دموکرات بر آن تسلط دارد، مانع از تصویب این درخواست شد.

ترامپ نیز در مقابل برای چند هفته از امضای بودجه مصوب کنگره امتناع ورزید که به تعطیلی مراکز دولتی منجر گردید.

وی سپس با صدور فرمان وضعیت اضطراری در مرز با مکزیک، برداشت از بودجه وزارت دفاع برای این منظور را امکان‌پذیر کرد.

مقامات کاخ سفید گفته بود که دولت در نظر دارد مبلغی معادل ۶ میلیارد دلار از بودجه وزارت دفاع را برای این منظور برداشت کند اما مشخص نکرده بودند این مبلغ از بودجه کدامیک از طرح‌های نظامی کسر خواهد شد.

منبع: خبرگزاری ایرنا

منبع: آفتاب

کلیدواژه: آمریکا بودجه دفاعی آمریکا دیوار مکزیک میلیارد دلار از بودجه دیوار مرزی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت aftabnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آفتاب» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۸۹۰۴۴۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آغاز انجام اطلاحات مرزی از سوی آذربایجان و ارمنستان


به گزارش تابناک به نقل از خبرگزاری فرانسه، ارمنستان و آذربایجان ‌اعلام کردند که اصلاح مرزهای خود را به عنوان بخشی از تلاش‌های عادی‌سازی روابط، آغاز کرده‌اند.

ماه گذشته، «نیکول پاشینیان»، نخست وزیر ارمنستان با درخواست باکو برای بازگرداندن چهار روستای مرزی که بخشی از آذربایجان در زمان اتحاد جماهیر شوروی بود، موافقت کرد.

دو کشور هفته گذشته مجدداً تأیید کردند که بر اساس نقشه‌های مربوط به دوران شوروی در تعیین حدود مرزها در این منطقه پیشروی می‌کنند، تصمیمی که باعث اعتراض ساکنان روستاهای ارمنی مجاور شد.

امروز -سه‌شنبه- وزارت کشور دو کشور از آغاز کار تحدید حدود در محل خبر دادند.

آذربایجان گفت که گروه‌های متخصص در حال انجام «روشن‌سازی مختصات براساس مطالعات ژئودزیکی زمین» هستند، در حالی که ارمنستان «انتقال هر بخش از خاک ارمنستان» به باکو را در نتیجه تحدید حدود رد کرد.

دیگر خبرها

  • اختصاص ۴۲۰ میلیارد ریال برای زیرساخت‌های بازارچه های مرزی ایلام
  • پایان بررسی جداول بودجه 1403 در کمیسیون تلفیق مجلس/ حقوق نیروهای خدماتی آموزش و پرورش افزایش می‌یابد
  • پایان بررسی جداول بودجه ۱۴۰۳ در تلفیق/ حقوق نیرو‌های خدماتی آموزش و پرورش افزایش می‌یابد
  • ۱۴ هزار میلیارد برای زیرساخت‌های اربعین اختصاص یافت
  • اختصاص ۱۴ هزار میلیارد به زیرساخت‌های اربعین
  • پنتاگون: از طرح حمله اسرائیل به رفح خبر نداریم
  • آغاز انجام اطلاحات مرزی از سوی آذربایجان و ارمنستان
  • مرمت با کاهگل عامل ریزش دیوار دومین بنای خشتی و گلی ایران
  • ادامه خیانت مصر به فلسطینیان در تخریب تونل‌های مقاومت
  • ترامپ اوکراین را بخشی از روسیه می‌داند