Web Analytics Made Easy - Statcounter

سردار جلالی با بیان اینکه نداشتن فهم مشترک مسئولان از فضای مجازی، راه اندازی شبکه ملی اطلاعات را با کندی روبرو کرده است، گفت: اگر بودجه برای ایجاد این شبکه وجود نداشته باشد راه اندازی آن دشوار و زمان بر می شود.

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری شبستان، سردار غلامرضا جلالی شب گذشته (پنجشنبه 24 بهمن) در برنامه گفتگوی ویژه خبری شبکه دو سیما به ارائه توضیحاتی درباره مووضع پدافند غیرعامل پرداخت و با اشاره به اینکه مسئولان باید برای حفاظت، دفاع و پدافند از زیرساخت‌های حیاتی کشور در حوزه سایبر، فهم مشترک داشته باشند، گفت: حمله اخیر سایبری به زیرساخت‌های کشور از نوع دیداس و ممانعت از سرویس دهی بوده است که در این نوع حمله خدمات از دسترس خارج می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

رئیس سازمان پدافند غیر عامل کشور با بیان اینکه در این حمله تعداد زیادی باکس در سراسر کشور تعریف می‌شود و دشمن آن‌ها را هدف قرار می‌دهد، ادامه داد: در این حمله از رایانه‌های شخصی نیز استفاده شده است و چون هجوم به مرکز خدمات رسانی در این نوع حمله بسیار زیاد می‌شود و از رایانه‌های دیگر با تعریف زامبی سازی استفاده می‌شود خدمات آن مرکز قطع می‌شود.

 

سردار جلالی با اشاره به اینکه آسیب این حمله برای محدود کردن خدمات بوده و در برخی نقاط این اتفاق افتاده است، افزود: پیدا کردن منشاء حمله سایبری بسیار دشوار و زمان بر است اما شرکت زیرساخت در حال بررسی و یافتن منشاء حمله اخیر سایبری به کشور است.

 

رئیس سازمان پدافند غیر عامل کشور با بیان اینکه ترکیب فناوری سایبری با حوزه‌های دیگر، قابلیت‌هایی را برای حمله یا مقابله با آن ایجاد می‌کند، ادامه داد: ۶ نوع جنگ سایبری از جمله عملیات سایبر فیزیکی، عملیات ترکیبی داریم که تنوع آن‌ها روز به روز بیشتر می‌شود و حوزه‌های فیزیکی، امنیتی، شبکه‌های اجتماعی را در بر می‌گیرد.

 

وی بر این موضوع نیز اشاره داشت که گمنامی عملیات‌های سایبری و دشوار بودن یافتن منشاء آن، ارزان و کم هزینه بودن و وجود نداشتن قوانین بین المللی برای حملات سایبری و نبود چارچوبی برای پیگیری حقوقی این حملات، دلیل افزایش حملات سایبری است و ادامه داد: چون آمریکایی‌ها برای پاسخ به سرنگونی هواپیمای بدون سرنشین آن‌ها در آب‌های ایران و حمله موشکی ما به پایگاه عین الاسد توان پاسخ نظامی نداشتند این حملات را با تداوم فشار اقتصادی و حملات سایبری به کشورمان پاسخ دادند. حمله سایبری آمریکایی‌ها در پدافند سایبری ما گیر افتاده است و ناموفق بود.

 

رئیس سازمان پدافند غیر عامل کشور با بیان اینکه نداشتن فهم مشترک مسئولان از فضای مجازی، راه اندازی شبکه ملی اطلاعات را با کندی روبرو کرده است، ادامه داد: البته رهبر معظم انقلاب اسلامی دستور راه اندازی شبکه ملی اطلاعات را در زمان بندی مشخص به رئیس جمهوری داده اند. رهبر معظم انقلاب بازه زمانی یک ساله را برای راه اندازی این شبکه مشخص کرده اند و رئیس جمهور در زمان تحویل بودجه این را اعلام کرد. در الزامات جدید برای همه ابهامات در فضای سایبر تعیین تکلیف شده است.

 

وی با ابراز تاسف نسبت به اینکه بودجه شبکه ملی اطلاعات در کمیسیون تلفیق مجلس شورای اسلامی رای نیاورد و حذف شد، گفت: اگر بودجه برای ایجاد این شبکه وجود نداشته باشد راه اندازی آن دشوار و زمان بر می شود.

 

سرار جلالی با اشاره به اینکه توسعه شبکه‌های اجتماعی بر اساس زیرساخت‌های خارج از کشور موجب می‌شود دشمنان نیازی به جاسوس نداشته باشند، گفت: اهمیت فضای سایبری از مواد غذایی بیشتر است، زیرا دشمن می‌تواند بر افکار عمومی، اذهان جامعه و اطلاعات کشور تاثیر بگذارد./

پایان پیام/50

منبع: شبستان

کلیدواژه: سردار جلالی پدافند غیرعامل پدافند رئیس سازمان پدافند غیر عامل کشور دشوار و زمان حملات سایبری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۸۹۰۷۹۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تصویب کلیات سند ملی محتوا در شورای ملی فضای مجازی کشور

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای مرکز گلستان حجت الاسلام تجریشی معاون فرهنگی مرکز ملی فضای مجازی امروز در پنجمین جلسه شورای فضای مجازی گلستان در گرگان با بیان اینکه کلیات سند ملی محتوا در شورای ملی مجازی در حال تدوین نهایی است  افزود : محوریت فعالیت در استان ها باید کنشگری باشد .

استاندار نیز در این جلسه با اشاره به اهمیت فضای مجازی گفت : برای زدن دشمن از همان جایی باید ورود کرد که دشمن برای ضربه زدن به ما آمده است .

مدیرکل صدا و سیمای گلستان هم در این جلسه تاکید کرد : موضوع شناخت رخدادهای جدید و آینده پژوهی در حوزه های مختلف در فضای مجازی باید جدی گرفته شود.

او افزود : استان گلستان با جمعیت حدود دو میلیون نفر جزء پنج یا شش استان کنش‌گر در سطح کشور بوده و بسیاری از اتفاقات رخ داده در استان در ابعاد ملی و فراملی بازتاب داده می شود.

شکری نیا با اشاره به شرایط حوزه تولید محتوا در استان افزود : متأسفانه توزیع محتوا در استان به خوبی انجام نمی شود و زیست مردم و رسانه ها در حوزه محتوا متفاوت است.

مدیرکل صدا و سیمای گلستان با تاکید بر ضرورت تربیت نیروی انسانی کنش‌گر مورد نیاز انقلاب گفت: تاکنون این کار  به صورت کوتاه مدت و موقتی اجرایی شده است و لازم است به صورت مستمر به آن پرداخته شود.

شکری نیا ادامه داد: فعالیت مرکز ملی فضای مجازی تاکنون جامع نبوده و نیازمند ابعاد دیگری در حوزه شناخت جنگ ترکیبی ، نیروی انسانی و کنش‌گر سطح راهبردی است.

دبیر شورای فضای مجازی گلستان هم در این جلسه اعلام کرد : حدود هزار رسانه محلی در پلتفرم های مختلف استان گلستان فعال هستند.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

 

 

 

دیگر خبرها

  • بخشی از طنزها در فضای مجازی درباره خسارت شدید حمله دیشب ریزپرنده ها به اصفهان (عکس)
  • دروغ‌پردازی با عکس ۷ سال پیش پارک دانشجو
  • گاف جدید بایدن: به اسرائیلی‌ها گفتم به حیفا حمله نکنید!+ فیلم
  • دستگیری ۴۰۰ نفر مجرم فعال آزمون سراسری در فضای مجازی + فیلم
  • تصویب کلیات سند ملی محتوا در شورای ملی فضای مجازی کشور
  • آموزش: توصیه‌هایی برای مقابله یا جلوگیری از استرس در فضای مجازی
  • آمار ۱.۵ میلیاردی بازدید برنامه‌های نوروزی و رمضانی رسانه ملی در فضای مجازی
  • فضای‌ مجازی در سیطره برنامه‌های رسانه‌ ملی
  • فضای‌مجازی در سیطره برنامه‌های رسانه‌ملی
  • توصیه‌هایی برای مقابله یا جلوگیری از استرس در فضای مجازی