Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فرارو»
2024-04-25@07:12:27 GMT

بانک‌های ایتالیا حساب شهروندان ایرانی را می‌بندند

تاریخ انتشار: ۲۵ بهمن ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۸۹۰۸۳۵

بانک‌های ایتالیا حساب شهروندان ایرانی را می‌بندند

چندین بانک ایتالیا حساب‌های شهروندان ایرانی خود را بسته اند یا محدودیت‌هایی برای آن اعمال کرده اند.

به گزارش تسنیم به نقل از یورونیوز، چندین بانک ایتالیا حساب‌های شهروندان ایرانی خود را بسته اند یا محدودیت‌هایی برای آن اعمال کرده اند، این اقدام که به خاطر تحریم‌های آمریکا علیه ایران صورت گرفته، برخی افراد را در شرایط مالی حساسی قرار داده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



طبق منابع موثقی از یورونیوز، یک شعبه از بانک «آی ان جی دیرکت» در ایتالیا چند ماه پیش نامه‌ای به مشتریان ایرانی خود فرستاده و از آن‌ها توضیحات و مدارکی در مورد درآمد و نقل و انتقال‌های بانکی خواسته است. این اقدام باعث بسته شدن چندین حساب بانکی شد.

بانک اینتسا سان پائولو هم محدودیت‌هایی اعمال کرده که طبق آن ایرانی‌های صاحب حساب مجبور می‌شوند مدارکی در مورد مشاغل و منبع درآمدشان ارائه دهند.

بسیاری از ایرانی‌های ساکن ایتالیا یا دانشجو هستند یا شهروند بلند مدت محسوب می‌شوند که مشاغل محلی دارند و حقوق ماهانه آن‌ها در یک بانک محلی واریز میشود. بنابراین، این بسته شدن و محدود شدن حساب‌ها بسیاری از آن‌ها را در یک شرایط مالی پیچیده قرار می‌دهد.

حسین، یک ایرانی ساکن میلان گفت: «من چند روز پیش نامه‌ای از بانکم دریافت کردم که نوشته بود دو روز برای بستن حسابم فرصت دارم».

وی گفت: حقوق او به این حساب واریز میشود و او هیچ نقل و انتقال بین المللی یا مشکوکی نداشته است.

به گفته حسین، این بانک هیچ توضیحی برای بستن حساب وی ارائه نداده بود؛ بنابراین احتمالاً این تصمیم بانک به ملیت او مربوط می‌شود. او حالا از سفارت ایران در ایتالیا تقاضای کمک کرده است.

بانک‌های ایتالیا تابع قانونی مبنی بر ممنوعیت نژاد پرستی هستند بنابراین اجازه ندارند هیچ حسابی را مسدود و محدود کنند یا تقاضای وام را فقط به خاطر ملیت متقاضیان رد کنند.

چندین بانک اروپایی به خاطر دور زدن تحریم‌های ایران جریمه‌های سنگینی شده اند. برای مثال، داچ بانک آی ان جی در ۲۰۱۲، ۶۱۹ میلیون دلار جریمه به خاطر نقض تحریم‌های آمریکا علیه کوبا و ایران پرداخت کرد.

منبع: فرارو

کلیدواژه: اسامی نامزدهای انتخابات تهران افتتاح آزاد راه تهران شمال بانک ایتالیایی شهروندان ایرانی محدودیت هایی ایتالیا حساب اعمال کرده ایرانی خود چندین بانک حساب ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت fararu.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فرارو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۸۹۰۸۳۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سردار آزمون: من به وظیفه ام عمل کردم

به گزارش گروه ورزشی خبرگزاری صدا و سیما، به نقل از سایت رسمی باشگاه رم ایتالیا؛ مهاجم ایرانی تیم فوتبال آاس رم در مورد دیدار مقابل بولونیا گفت: من وقتی به بازی آمدم به وظیفه ام عمل کردم.   سردار آزمون مهاجم ایرانی تیم فوتبال رم ایتالیا در مورد گلزنی در دیدار مقابل بولونیا گفت: بازیکن ذخیره‌ای که به زمین می‌آید وظیفه دارد در این شرایط به تیم کمک کند و من هم سعی کردم در دقایقی که در زمین بودم این کار را انجام دهم.   وی گفت: در بازی شب گذشته بولونیا بازی خوبی به نمایش گذاشت به هر حال این فوتبال است و شما گاهی برنده می‌شوید و گاهی می‌بازید، اما ما برای ۳ امتیاز به زمین رفته بودیم و در ادامه هم بسیار سخت بازی‌ها را دنبال می‌کنیم، اما در بازی بولونیا شایسته بود و پیروز شد.

دیگر خبرها

  • همنام مدیر جدید پرسپولیس روی نیمکت و سکو!
  • سقف برداشت از حساب های بانکی چقدر شد؟
  • سردار آزمون: من به وظیفه ام عمل کردم
  • اطلاعیه جدید بانک مرکزی/ سقف برداشت از حساب‌های بانکی دوباره تغییر کرد
  • سقف برداشت از حساب‌های بانکی کاهش یافت؟ | ابلاغیه جدید بانک مرکزی
  • افتتاح حساب ارزی در اپلیکیشن «بام» ممکن شد
  • شارژ گران پیامک‌های بانکی؟
  • پایان خردادماه آخرین مهلت افتتاح حساب یا تکمیل موجودی جشنواره حساب‌های قرض الحسنه پس انداز بانک ملت
  • آشنایی با انواع وام بانک مهر ایران + شرایط و جزئیات دریافت وام از ۱۰۰ تا ۳۰۰ میلیون
  • شرایط و نحوه دریافت وام ۳۰۰ میلیونی بانک ملی طرح مهربانی