Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی استانداری اردبیل، اکبر بهنامجو در جلسه اقتصاد مقاومتی شهرستان گرمی اظهار کرد: بودجه عمرانی شهرستانهای بیله سوار و گرمی ۲۵۰میلیارد تومان در دو سال اعلام شده است در حالی که بودجه فصل عمرانی در کشور ثابت مانده است.

وی با بیان اینکه این افزایش اعتبار توجه دولت به منطقه را نشان می‌دهد، گفت: وعده هایی که در مصوبات گذشته داده شده بود در شهرستان گرمی محقق شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

استاندار اردبیل اضافه کرد: آغاز عملیات اجرایی چهار بانده کردن جاده گرمی _ بیله سوار که محل ورود مسافران آذربایجان به ایران بوده در دهه فجر آغاز شد و روند انتخاب پیمانکار و تامین اعتبار این پروژه جز مصوبات جلسه قبلی بوده که محقق شده است.

وی تشریح  کرد: سالهای متمادی مطالعه و طراحی گردشگری دریاچه گیلارلو آرزوی مردم بود که درسال گذشته طراحی و طرح جامع آن پایان یافت.

وی  با بیان اینکه این مجموعه دارای مشکلات اعتباری بوده است گفت: مشکلات موجود مرتفع شده و فاز اول رینگ ماشین‌رو و روشنایی دور دریاچه آغاز شده و در سال آینده به اتمام می‌رسد و  با بستری که ایجاد شده سایر سرمایه‌گذاران برای انجام سرمایه‌گذاری به این منطقه خواهند آمد.

رییس شورای اقتصاد مقاومتی استان افزود: آب شرب مورد نیاز روستاهای شهرستان گرمی از سه منبع تازه کند ، شهید بالازاده و موران قابل تامین است که بخشی اجرا شده و بخش دیگر در حال اجراست.

وی توجه به آبرسانی روستاها را از دیگر مصوبات جلسه اقتصاد مقاومتی بر شمرد و اظهار کرد:آبرسانی ۱۱۵روستا از سد تازه کند با اعتبار ۸۵میلیارد تومان در سالجاری اتمام و به بهره‌برداری رسید که هدف از احداث این سد آبرسانی به روستاها و بخشی از شهر گرمی بوده و در سفر رییس جمهور ۱۰میلیارد تومان برای احداث تصفیه خانه آب آن اعتبار گذاشته شد.

استاندار اردبیل ادامه داد: با تلاش و پیگیری هایی که انجام می شود این تصفیه خانه در ۲ سال آینده به بهره برداری می‌رسد ضمن اینکه برای آبرسانی بخش موران اعتبارات تکمیلی منظور شده و تا تابستان سال آینده فازهای در حال اجرا به اتمام می‌رسد. 

بهنامجو همچنین ایجاد گمرک در شهرستان گرمی بین ایران و آذربایجان را مورد اشاره قرار داد و  افزود: شهر گرمی از دیرباز معبر مرزی بین ایران و آذربایجان بوده و بعد از سالها با بحث کارشناسی راه اندازی خواهد شد.

وی ادامه داد: همیشه درخواست‌ها برای ایجاد مراوده مرزی از سوی ایران بوده و طرف آذربایجانی نیز باید تایید می‌کرد و در این راستا بازدید اولیه صورت گرفته و باید مکانیابی دقیق شده و با       تفاهم‌نامه بین ایران و آذربایجان این گمرک ایجاد شود.

وی در خصوص تکمیل و رسیدگی به شهرک صنعتی گرمی گفت: شهرک صنعتی گرمی با سرمایه‌گذاری بسیار خوب بخش خصوصی تکمیل شده ولی باید بحث زیرساختی و تصفیه خانه فاضلاب و کمبودهای آن از محل اعتبارات ملی و استانی تقویت شود.

استاندار اردبیل با اشاره به اینکه سد عمارت در سال آینده به اتمام می‌رسد گفت: بعد از پایان عملیات اجرایی این سد علاوه بر حق‌آبه کشاورزان الویت اول تامین آب منطقه آزاد تجاری، بخش صنعت و آب شرب شهرستان گرمی است.

نماینده عالی دولت در استان اردبیل افزود: بحث شهرستان شدن انگوت پیگیری شده و مرحله پایانی این مساله طی می شود.

بهنامجو  موضوع راه‌اندازی با اشاره به احداث گلخانه انگوتلار گفت: این مجموعه در مرحله پایانی حقوقی خود قرار دارد و بانک کشاورزی برای جذب سرمایه گذار اقدامات اولیه را انجام داده تا با راه اندازی مجدد شاهد توسعه ، ایجاد اشتغال و تولید محصولات کشاورزی باشیم.

در جلسه اقتصاد مقاومتی مشکلات و موانع تعدادی از طرح ها مورد بررسی و تعیین تکلیف شد همچنین استاندار اردبیل بصورت چهره به چهره با تعدادی از مردم در دفتر فرماندار گرمی دیدار و مشکلات و مطالبات آنها را مورد توجه قرار داد.

برچسب‌ها شهرستان گرمی استانداری اردبیل اکبر بهنام جو 

منبع: ایرنا

کلیدواژه: شهرستان گرمی استانداری اردبیل اکبر بهنام جو شهرستان گرمی استانداری اردبیل اکبر بهنام جو بین ایران و آذربایجان جلسه اقتصاد مقاومتی استاندار اردبیل اتمام می رسد شهرستان گرمی سال آینده راه اندازی تصفیه خانه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۸۹۱۳۹۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تخصیص ۶۰۰میلیارد تومان اعتبار به راه‌آهن اردبیل - میانه

با تخصیص ۶۰۰میلیارد تومان اعتبار به راه‌آهن اردبیل - میانه این پروژه یک گام دیگر به تکمیل نزدیک شد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از اردبیل، طبق اعلام روابط عمومی استانداری اردبیل، با پیگیری استاندار اردبیل جهت رفع مسائل و مشکلات و تأمین نیازمندی‌های استان از پایتخت، در جریان این پیگیری‌ها، برای پروژه‌های مختلف از جمله ابرپروژه راه‌آهن اردبیل - میانه، ۶۰۰ میلیارد تومان اعتبار تخصیص یافته است.

گفتنی است، در سال گذشته نیز بیش از ۱,۵۰۰ میلیارد تومان اعتبار به ابرپروژه راه‌آهن اردبیل - میانه تزریق شده بود.

کد خبر 746927

دیگر خبرها

  • اختصاص یک هزار و ۷۸۰ میلیارد ریال اعتبار به طرح‌های عمرانی نیر
  • پروژه های عمرانی گیلان سرعت می گیرد/ زباله سوز رشت نیازمند اعتبار ۲۰۰۰ میلیاردی
  • اجرای ۸ پروژه عمرانی در پیربازار با اعتبار ۴ میلیارد تومانی
  • آبرسانی به ۶ روستای گرمی خرداد ماه بهره‌برداری می‌شود
  • افزایش خط تولیدِ شیرآلات ساختمانی در گرمی
  • ۱۰ هزار میلیارد تومان اعتبار عمرانی استان سمنان افزایش یافت
  • ذخیره سازی بیش از ۵۲ میلیون مترمکعب آب در پشت سد‌های گرمی
  • کشت‌کلزا در مهاباد ۵ برابر افزایش یافت
  • کشت کلزا در مهاباد ۵ برابر افزایش یافت
  • تخصیص ۶۰۰میلیارد تومان اعتبار به راه‌آهن اردبیل - میانه