Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-04-18@23:54:01 GMT

پویش آغاز سفر از سرزمین خورشید رونمایی شد

تاریخ انتشار: ۲۵ بهمن ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۸۹۱۷۶۵

پویش آغاز سفر از سرزمین خورشید رونمایی شد

مدیرکل میراث‌فرهنگی گردشگری وصنایع‌دستی خراسان رضوی گفت: همزمان با سیزدهمین نمایشگاه بین المللی گردشگری تهران، با حضور وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی پویش مردمی آغاز سفر از سرزمین خورشید رونمایی شد.

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خراسان رضوی ابوالفضل مکرمی‌فر در حاشیه مراسم رونمایی از «پویش آغاز سفر از سرزمین خورشید»، اظهارکرد: به واسطه وجود بارگاه ملکوتی حضرت رضا(ع)، شهرمشهد پایتخت معنوی ایران است، این پویش راه اندازی شده تا مردم سفر به شهرهای ایران را از مشهد مقدس و با توسل به این امام آغاز کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: یکی از رفتارهای مردم ایران به خصوص مردم مشهد و خراسان رضوی که به یک آئین تبدیل شده، این است که لحظه تحویل سال در حرم مطهر رضوی حضور پیدا می‌کنند و سال هاست که لحظه تحویل سال جمعیتی میلیونی در حرم مطهر رضوی حضور دارند.

مکرمی فر یادآورشد: هم چنین با توجه به این که در روز اول هر سال رهبر معظم انقلاب در حرم مطهر رضوی سخنرانی می‌کنند جمعیتی میلیونی برای شنیدن این سخنرانی حضور می یابند که این نیز فرصتی ویژه برای بهره‌مندی مردم از این بیانات ایشان است.

مدیر کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خراسان رضوی گفت: با توجه به این شرایط پویش آغاز سفر از سرزمین خورشید راه اندازی شد که از هم وطنان تقاضا داریم به این پویش پیوسته و از آن حمایت کنند.

گفتنی است؛ سالانه بیش از 30 میلیون زائر و گردشگر به خراسان رضوی سفر می کنند.

انتهای پیام/ 70071

منبع: فارس

کلیدواژه: مشهد حرم امام رضا سرزمین خورشید میراث فرهنگی صنایع دستی خراسان رضوی گردشگری و صنایع دستی حرم مطهر رضوی میراث فرهنگی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۸۹۱۷۶۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۴۲ دستور کار برای حفاظت و مرمت از میراث فرهنگی خراسان رضوی

به گزارش خبرگزاری مهر، احسان زهره وندی از برگزاری ۱۵ جلسه شورای فنی استان و ۴۲ دستور کار برای حفاظت و مرمت از میراث فرهنگی خراسان رضوی طی سال ۱۴۰۲ خبر داد.

معاون میراث فرهنگی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خراسان رضوی افزود: بیش از ۲۰۷۲ اثر تاریخی در خراسان رضوی ثبت میراث ملی شده است.

وی با اشاره به وسعت و تعدد آثار تاریخی در خراسان رضوی افزود: بیش از ۸۲۵ نفر ساعت در شورای فنی خراسان رضوی پیرامون مسائل مرمتی و حفاظتی میراث فرهنگی بحث و بررسی شده است.

زهره وندی تصریح کرد: انجام طرح پژوهشی مطالعات راهبردی پهنه تاریخی شهرستان نیشابور اولین طرح و پروژه پارکینگ (ساختمان چند منظوره) واقع در بافت تاریخی تربت جام آخرین طرحی بود که در شورای فنی میراث فرهنگی خراسان رضوی بررسی و به نتیجه رسید.

معاون میراث فرهنگی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خراسان رضوی گفت: بیشترین تعداد طرح‌های بررسی شده در شورای فنی میراث فرهنگی خراسان رضوی در شهرستان‌های نیشابور و مشهد بوده است.

کد خبر 6081869

دیگر خبرها

  • اختتامیه پویش ملی خدا میگه در مشهد برگزار شد
  • ۴۲ دستور کار برای حفاظت و مرمت از میراث فرهنگی خراسان رضوی
  • بیش از ۲ هزار اثر تاریخی در خراسان رضوی ثبت ملی شد
  • اختتامیه پویش ملی «خدا میگه» در مشهد برگزار شد
  • ثبت ۲ هزار و ۱۰۰ اثر ملی و ۸ اثر جهانی در خراسان رضوی
  • آغاز کاشت درخت در مسیر پیاده راه زائر رضوی
  • برگزاری اختتامیه پویش قرآنی در مشهد
  • سرمایه‌گذاری در حوزه گردشگری و زیارت اهمیت زیادی دارد
  • ۳۵۰ میلیارد ریال تسهیلات به هنرمندان صنایع‌دستی خراسان جنوبی پرداخت شد
  • پرداخت ۳۵۰ میلیارد وام به هنرمندان صنایع دستی خراسان جنوبی