Web Analytics Made Easy - Statcounter

معاون رئیس جمهور با اشاره به بهره‌گیری از ظرفیت ۷ استان برای حل مشکل گیلان گفت: وضعیت فعلی باید درس عبرتی برای مسئولان استان باشد تا آمادگی بیشتری در آینده برای مقابله با بحران‌ها داشته باشند. ۲۵ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۱:۲۸ استانها گیلان نظرات - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از رشت، محمدباقر نوبخت شامگاه پنجشنبه در حاشیه سومین جلسه ستاد بحران استان گیلان در رشت در جمع خبرنگاران با اشاره به مشکلات ایجاد شده ناشی از بارش برف سنگین در این استان اظهار داشت: برای رفع مشکلات این چند روز وزرای راه و شهرسازی و نیرو به گیلان آمدند و اقدامات لازم برای بازگشایی راه‌ها و به‌ویژه برقراری جریان آب و برق انجام دادند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

معاون رئیس جمهور با بیان اینکه برای رفع مشکلات ایجاد شده در گیلان از ظرفیت سایر استان‌ها نیز بهره بردیم تصریح کرد: در سال‌های اخیر استان‌های شمالی کشور برف‌های سنگین زیادی را تجربه کردند اما تفاوت امسال با سال‌های گذشته این بود که شرایط فعلی گستردگی زیادی داشت و قطع گسترده برق و آب خانوارهای شهری و روستایی باعث به‌وجود آمدن مشکلات عدیده برای مردم استان شد.

وی با اشاره به اینکه برای رفع قطعی برق نیاز به دسترسی به سایت‌های برق داشتیم اما به‌دلیل بارش برف سنگین و مسدود بودن راه‌ها چنین امکانی فراهم نشد گفت: برای باز کردن راه‌های اصلی و فرعی گیلان از ظرفیت 7 استان کشور استفاده کردیم و در حال حاضر روند بازگشایی جاده‌های مسدود شده خوب است.

تکرار/ وزیر راه: استان گیلان به‌ زودی از بحران خارج می‌شودبازگشایی 70 درصد از راه‌های روستایی گیلان؛ مشکل قطعی برق مشترکان برطرف می‌شودآخرین وضعیت قطع آب و برق گیلان/ وزیر نیرو: شرایط گیلان رو به ثبات است

نوبخت از انسداد راه‌های 588 روستای گیلان به‌علت بارش برف خبر داد و با بیان اینکه راه 240 روستا بازگشایی شده و برای بازگشایی سایر مسیرها هم در حال تلاش هستیم افزود: هم اکنون برق حدود 26 هزار مشترک قطع شده که دستورات لازم برای رفع مشکل داده شده است و وضعیت قطعی آب نیز در در حوزه شهری 505 خانوار و در حوزه روستایی نیز 34 هزار خانوار از نعمت آب محروم هستند.

رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور با بیان اینکه عمده مشکلات استان گیلان تا فردا حل می‌شود خاطرنشان کرد: از تلاش نیروهای نظامی و بخش خصوصی به‌ویژه پیمانکاران و همچنین نجابت و صبوری مردم استان قدردانی می‌کنم و امیدوارم که تا روز شنبه وضعیت گیلان به حالت عادی برگردد اما وضعیت فعلی باید درس عبرتی برای مسئولان استان باشد تا آمادگی بیشتری در آینده برای مقابله با بحران‌ها داشته باشند.

انتهای پیام/613

R7877/P4001/S6,71/CT11

منبع: تسنیم

کلیدواژه: مسئولان استان برای رفع مشکل استان گیلان بارش برف راه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۸۹۱۸۱۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مشکلات بانوان را باید با راهکار‌های استانی و بومی مرتفع کرد

فرزانه شکوری مسئول امور بانوان نظام مسائل کشور در دیدار با مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری قزوین گفت: بررسی کارشناسان نظام مسائل کشور نشان داده که بیشتر موضوعات و مسائل بانوان در سطح استان‌ها متفاوت از بانوان پایتخت بوده و باید به صورت مجزا برای جذب ایده‌های بومی برنامه ریزی کرد.

وی با بیان اینکه مشکلات و مسائل بانوان در کمیسیون‌های تخصصی مورد بررسی قرار می‌گیرد، ادامه داد: مجمع نظام مشورتی آمده تا به حل مسائل و مشکلات بانوان کمک کند و اگر کسی احساس می‌کند که می‌تواند راهکاری ارائه دهد، ما در کمیسیون‌های تخصصی از آنها استقبال خواهیم کرد.

شکوری بر محور آموزش در حوزه بانوان تاکید کرد و یادآور شد: در این مدت که روی موضوعات و مسائل بانوان کار شد، متوجه شدیم که بحث آموزش در حوزه بانوان بسیار مهم است و می‌تواند به توانمندسازی این جامعه م و حتی رفع مشکلات آنها کمک کند.

مسئول امور بانوان نظام مسائل کشور ادامه داد: در حوزه زنان سرپرست خانوار خیلی کار‌های میدانی و تحقیقی صورت گرفت و مشکلات این افراد در طول پنج سال شناسایی شد، تا جایی که متوجه شدیم مشکلات ریشه‌ای این افراد هرگز از سوی کمیته امداد و بهزیستی حل نخواهد شد و باید به دنبال حل مشکلات بنیادی در این حوزه بود.

شکوری در ادامه به لایحه حفظ کرامت نیز اشاره کرد و گفت: لایحه حفظ کرامت که ۱۰ سال به طول انجامید تا به صحن علنی مجلس برسد، با کمک مجمع مشورتی نظام مسائل کشور کلیات آن به تصویب رسید و جزییات آن در مجلس آتی بررسی می‌شود.

وی تاکید کرد: این لایحه دارای معایب و مزایایی است که باید در مرحله اجرا مورد بررسی قرار بگیرد، ما اعتقاد داریم که این لایحه حداقل حقوق جامعه زنان را حمایت و تقویت می‌کند و لازم است که مواردی دیگری نیز در آن لحاظ شود.

شکوری اضافه کرد: اعضای مجمع مشورتی زنان همگی جوان و نخبه هستند و شرایطی را فراهم کرده تا جوانان صاحب نظر کشور در کنار فضای انتقاد به ارایه راهکار بپردازند.

باشگاه خبرنگاران جوان قزوین قزوین

دیگر خبرها

  • لزوم استفاده از ظرفیت‌های استانی در ساخت موزه دفاع مقدس
  • رونمایی از پوستر اولین دوره جشنواره داستان نویسی استان در گردکوه
  • سهم اصفهان از حقابه زاینده‌رود؛ تقریباً صفر/ بارگذاری بیش از اندازه آب در سد زاینده‌رود مشکل‌ساز می‌شود
  • گیلانه، صبح بخیر گیلان وشهرما، ۳ برنامه پرمخاطب رادیو گیلان
  • برگزاری نخستین المپیاد ملی هنر در گیلان
  • مشکلات بانوان را باید با راهکار‌های استانی و بومی مرتفع کرد
  • ضرورت ورود جدی مسئولان برای رفع اختلاف مالکیت ساکنان تالاب انزلی
  • رفع اختلاف مالکیت ساکنان حاشیه تالاب بین المللی انزلی مستلزم ورود جدی مسئولان مربوطه
  • آغاز فرایند انتخاب واحد‌های نمونه صنعتی و معدنی استانی و ملی
  • لزوم بهره گیری از ظرفیت هنر دراجرای کنگره ۸۰۰۰ شهید گیلان