Web Analytics Made Easy - Statcounter

ثبت‌نام داوطلبان سنجش پایه هفتم و آزمون ورودی تکمیل ظرفیت پایه دهم مدارس استعدادهای درخشان از فردا ۲۶ بهمن آغاز می شود و تا شنبه سوم اسفند ادامه خواهد داشت.

خبرگزاری فارس ـ گروه آموزش و پرورش: ثبت‌نام داوطلبان سنجش پایه هفتم و آزمون ورودی تکمیل ظرفیت پایه دهم مدارس استعدادهای درخشان از فردا ۲۶ بهمن 1398 از طریق سامانه  ثبت‌نام به نشانی azmoon.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

medu.ir آغاز می شود و تا شنبه سوم اسفند ادامه خواهد داشت.

دفترچه راهنمای ثبت‌نام و شرکت در فرایند سنجش و آزمون ورودی، از طریق سامانه ثبت نام به نشانی azmoon.medu.ir در اختیار داوطلبان قرار گرفته است؛ ضمن اینکه مشخصات مدارس استعدادهای درخشان سراسر کشور هنگام ثبت‌نام قابل مشاهده است.

تمام فرایند ثبت‌نام به صورت اینترنتی توسط داوطلبان انجام خواهد شد و مدارس محل تحصیل داوطلبان، صرفاً متعهد به ارائه رمز همگام به دانش‌آموزان هستند؛ کارت ورود به جلسه (شامل نام، نام خانوادگی و سایر مشخصات فردی، عکس داوطلب، مدارس استعدادهای درخشان انتخاب شده به ترتیب اولویت و نشانی دقیق حوزه)، ۵ روز قبل از تاریخ برگزاری آزمون از طریق سامانه ثبت‌نام به نشانی azmoon.medu.ir در اختیار داوطلبان قرار می‌گیرد و البته شرکت داوطلبان در جلسه سنجش، بدون ارائه کارت ورود به جلسه ممنوع است.

سنجش پایه هفتم دانش‌آموزان داخل و خارج از کشور، رأس ساعت ۹ صبح روز پنج شنبه مورخ چهارم اردیبهشت 1399 به صورت همزمان و نیز آزمون ورودی پایه دهم برای دانش‌آموزان داخل و خارج از کشور، رأس ساعت ۱۴ بعد از ظهر روز پنج شنبه مورخ ۴ اردیبهشت 1399 به صورت همزمان برگزار می‌شود.

ضوابط و شرایط ثبت‌نام داوطلبان

1- داشتن تابعیت ایرانی؛ ثبت‌نام اتباع غیرایرانی تابع بخشنامه شماره 340.5122.45 به تاریخ ششم تیر ۱۳۹۷ مرکز امور بین الملل و مدارس خارج از کشور است.

2- کسب مقیاس «خیلی خوب» در تمامی دروس نوبت دوم پایه پنجم ابتدایی در سال تحصیلی ۹۸ ـ۱۳۹۷ و کسب مقیاس «خیلی خوب» در تمامی دروس در نوبت اول پایه ششم در سال تحصیلی ۹۹ـ۱۳۹۸ جهت ثبت نام سنجش پایه هفتم.

چنانچه داوطلبی در مجموع دو سال تحصیلی مذکور حداکثر در یک عنوان درسی مقیاس «خوب» را کسب کرده باشد، ثبت‌نام وی بلامانع است.

3- داشتن حداقل معدل کل سالانه ۱۹ در پایه هشتم خرداد سال تحصیلی 98ـ1397 جهت ثبت‌نام آزمون ورودی پایه دهم.

دانش‌آموزان پایه نهم مدارس استعدادهای درخشان از شرکت در آزمون ورودی معاف هستند؛پذیرش نهایی این دسته از دانش‌آموزان در پایه دهم منوط به احراز شرایط ادامه تحصیل در پایه نهم سال تحصیلی ۹۹ـ۱۳۹۸ در مدارس استعدادهای درخشان مطابق ماده ۱۵ مصوبه شانزدهم جلسه کمیسیون معین شورای عالی آموزش و پرورش مورخ چهارم مهر ۱۳۹۷ است.

ویژگی‌های ابزار سنجش پایه هفتم

محتوای این سنجش، «هوش»، «استعداد» و «خلاقیت» است که ابزار آن توسط متخصصان مربوط طراحی می‌شود. به ازای هر پاسخ صحیح، 3 نمره مثبت و به ازای هر پاسخ غلط، یک نمره منفی برای داوطلب در نظر گرفته می‌شود. برای سؤالات بدون پاسخ نمره‌ای منظور نمی‌شود.

چنانچه داوطلب در سؤالی بیش از یک گزینه را علامت زده باشد، یک نمره منفی برای او منظور خواهد شد.

مواد امتحانی، تعداد و ضریب سؤالات آزمون پایه دهم

محتوای آزمون مشتمل بر دو دسته سؤالات «استعداد تحصیلی» و «استعداد تحلیلی» است؛ ۵۰ درصد امتیاز آزمون مربوط به سؤالات «استعداد تحلیلی» و ۵۰ درصد آن مربوط به سؤالات «استعداد تحصیلی» است (امتیاز آزمون از طریق وزن‌دهی به نمره کل استعداد تحلیلی و تحصیلی به نسبت 50 درصد و 50 درصد محاسبه و به صورت یک عدد بین 333، 33ـ و ۱۰۰۰۰۰ بیان می‌شود).

منابع، تعداد و ضرایب سؤالات آزمون ورودی پایه دهم و مدت زمان پاسخگویی به آنها به شرح جدول زیر است:

ظرفیت، ضوابط و شرایط پذیرش دانش‌آموز

ظرفیت پذیرش دبیرستان‌های دوره‌های اول و دوم استعدادهای درخشان در هر شهرستان با در نظر گرفتن مناطق تحت پوشش، بر اساس پیشنهاد اداره کل آموزش و پرورش استان و با تأیید سازمان ملی پرورش استعدادهای درخشان تعیین شده است که در هنگام ثبت‌نام الکترونیکی از طریق سامانه ثبت‌نام، به اطلاع داوطلبان می‌رسد.

به گزارش فارس، در مواردی که تعداد داوطلبان شرکت کننده در آزمون، متقاضی یک رشته تحصیلی در هر یک از دبیرستان‌های دوره دوم استعدادهای درخشان، کمتر از حد نصاب مورد نیاز بوده یا نمرات آنان کمتر از حد قابل قبول باشد، به تشخیص سازمان ملی پرورش استعدادهای درخشان، اسامی قبول‌شدگان رشته تحصیلی در مدرسه مذکور کمتر از ظرفیت اعلام شده تعیین و با هماهنگی استان و در نظر گرفتن سایر شرایط، حداکثر معادل ظرفیت کاسته شده از آن رشته، به ظرفیت پذیرش رشته‌های دیگر افزوده خواهد شد.

پذیرش دانش‌آموزان شرکت کننده در آزمون برای ورود به دبیرستان دوره اول استعدادهای درخشان، صرفاً بر اساس نتیجه سنجش داوطلبان و برای دوره دوم استعدادهای درخشان، بر اساس رتبه مبتنی بر امتیاز کل آزمون ورودی خواهد بود.

با توجه به ضوابط خاص نقل و انتقال در مدارس استعدادهای درخشان لازم است داوطلبان، دبیرستان‌های استعدادهای درخشان مورد نظرشان را با توجه به محل سکونت خود در سال تحصیلی 1400ـ1399 و با عنایت به منطقه/ ناحیه آموزش و پرورش محل استقرار مدارس استعدادهای درخشان انتخاب کنند.

حوزه امتحانی داوطلبان سنجش هفتم و آزمون ورودی پایه دهم، بر اساس منطقه آموزشی محل تحصیل سال تحصیلی 99ـ98 آنان تعیین خواهد شد؛ در شهرستان‌هایی که دارای چند دبیرستان دوره اول استعدادهای درخشان هستند، داوطلب می‌تواند حداکثر ۳ دبیرستان دوره اول استعدادهای درخشان( هر 3 در یک شهرستان واحد) و در شهرستان‌هایی که داری چند دبیرستان دوره دوم استعدادهای درخشان هستند، داوطلبان در انتخاب مدرسه مورد نظر خود در سطح شهرستان کاملاً اختیار دارند و هر داوطلب می‌تواند حداکثر 3 دبیرستان دوره دوم استعدادهای درخشان (همگی در یک شهرستان واحد) را به ترتیب اولویت در نمونه برگ تقاضانامه خود انتخاب کند؛ ضمنا داوطلبان آزمون ورودی دوره دوم متوسطه در اولویت‌های انتخابی خود در زمان ثبت‌نام در آزمون، صرفاً مجاز به انتخاب یک رشته تحصیلی هستند.

 ضوابط و نحوه نقل و انتقال دانش‌آموز

داوطلبانی که پس از زمان ثبت‌نام یا بعد از پذیرش، به هر دلیل تصمیم می‌گیرند در سال تحصیلی 1400ـ1399 در شهرستانی غیر از شهرستان محل سکونت خود اقامت کنند، تنها در صورت پذیرش در یکی از مدارس انتخاب شده خود در شهرستان مبدأ و دارا بودن امتیاز پذیرش مدرسه شهرستان مقصد و در صورت داشتن ظرفیت، با کسب موافقت اداره کل آموزش و پرورش استان‌های مبدا و مقصد مجاز به انتقال و ثبت‌نام در سایر مدارس استعدادهای درخشان (در شهرستان یا استان دیگر) خواهند بود.

در سال اول پذیرش، انتقال دانش‌آموز بین مدارس استعدادهای درخشان در داخل یک شهرستان در دوره‌های اول و دوم متوسطه(حتی در صورت دارا بودن امتیاز پذیرش مدرسه مقصد) ممنوع است؛ لازم است داوطلبان ضمن دقت کافی به این موضوع، نسبت به انتخاب دبیرستان‌های مورد نظر اقدام کنند.

انتقال دانش‌آموزان پذیرفته شده در دوره اول در سال تحصیلی 1400ـ1399 در سنوات و پایه‌های بالاتر(تا پایان دوره اول متوسطه) نیز تنها در صورت دارا بودن امتیاز پذیرش مدرسه مقصد و موافقت اداره کل استان‌های مبدأ و مقصد امکان پذیر خواهد بود.

ضوابط تصحیح پاسخنامه‌ها، اعلام نتیجه

دفترچه سؤالات در اولین فرصت پس از برگزاری سنجش هفتم و آزمون ورودی پایه دهم در پایگاه اینترنتی سازمان ملی پرورش استعدادهای درخشان و دانش‌پژوهان جوان و نیز در آدرس اینترنتی azmoon.medu.ir منتشر می‌شود.

کلید تصحیح سنجش هفتم آزمون ورودی پایه دهم، به همراه نحوه محاسبه امتیاز سنجش و آزمون داوطلبان، حداکثر سه هفته پس از برگزاری، از سوی سازمان ملی پرورش استعدادهای درخشان در پایگاه اینترنتی این سازمان منتشر می‌شود.

برای تمام داوطلبانی که در آزمون پذیرفته نشده‌اند، حداکثر یک هفته پس از اعلام نتیجه آزمون، کارنامه عدم قبولی شامل تعداد پاسخ‌های صحیح و غلط، نمره مکتسبه هر ماده درسی، امتیاز کل آن داوطلب و امتیاز آخرین فرد پذیرفته شده در مدارس مورد تقاضای او صادر می‌شود؛ برای پذیرفته شدگان آزمون، کارنامه صادر نخواهد شد.

انتهای پیام/

منبع: فارس

کلیدواژه: آزمون مدارس آموزش و پرورش استعدادهای درخشان سازمان ملی پرورش استعدادهای درخشان دوره دوم استعدادهای درخشان مدارس استعدادهای درخشان طریق سامانه ثبت نام استعدادهای درخشان آزمون ورودی پایه دهم سال تحصیلی 1400ـ1399 هفتم و آزمون ورودی انتقال دانش آموز ثبت نام داوطلبان ثبت نام به نشانی سنجش پایه هفتم داوطلبان سنجش آموزش و پرورش خارج از کشور دانش آموزان رشته تحصیلی یک شهرستان دهم مدارس سنجش هفتم خواهد شد اداره کل مورد نظر بر اساس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۸۹۲۴۲۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۵ اردیبهشت؛ آغاز ثبت سفارش کتاب‌های درسی سال تحصیلی جدید

به گزارش گروه آموزش و دانشگاه خبرگزاری علم و فناوری آنا، ثبت سفارش کتاب‌های درسی سال تحصیلی آینده قرار بود از ۲۸ فروردین آغاز شود، اما به دلیل درجریان بودن هماهنگی‌های نهایی میان وزارت آموزش و پرورش و سازمان برنامه وبودجه، زمان آغاز ثبت سفارش به تعویق افتاد.

هم‌اکنون ثبت سفارش کتاب‌های درسی سال تحصیلی آینده برای دانش‌آموزان پایه‌های دوم تا ششم ابتدایی، هشتم و نهم دوره متوسطه اول، یازدهم و دوازدهم دوره متوسطه دوم و پایه‌های تحصیلی آمادگی ۲ (استثنایی)، اول ۲ (استثنایی)، اول ۳ (استثنایی) و اول تکمیلی (استثنایی) از چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ آغاز خواهد شد.

دانش‌آموزان برای ثبت سفارش کتاب‌های درسی باید به پنجره ملی خدمات دولت هوشمند به نشانی my.Gov.ir یا پنجره واحد خدمات الکترونیک وزارت آموزش و پرورش به نشانی my.medu.ir یا سامانه irtextbook.ir مراجعه کنند.

ثبت سفارش کتاب‌های درسی پایه اول دبستان، آمادگی ۱ (استثنایی)، اول ۱ (استثنایی) و اول مقدماتی (استثنایی) از ۱۰ تیرماه آغاز شده و تا ۹ شهریور ۱۴۰۳ ادامه دارد.

دانش‌آموزان پایه‌های تحصیلی هفتم و دهم دوره متوسطه اول و دوم نیز از ۱۰ تیر باید برای ثبت سفارش کتاب‌های درسی اقدام کنند.

کتاب‌های درسی دانش‌آموزان تمام دوره‌های تحصیلی از طریق مدرسه محل تحصیل که در سفارش دانش‌آموز قید شده توزیع می‌شود.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • آغاز ثبت سفارش کتاب‌های درسی
  • آخرین مهلت توزیع کارت کنکور؛ آغاز رقابت داوطلبان از فردا
  • آخرین مهلت توزیع کارت کنکور/ آغاز رقابت داوطلبان از فردا
  • آغاز ثبت سفارش کتاب‌های درسی از امروز
  • امروز، آخرین مهلت توزیع کارت کنکور/ آغاز رقابت داوطلبان از فردا
  • آغاز ثبت‌ سفارش کتاب‌های درسی از فردا
  • ۵ اردیبهشت؛ آغاز ثبت سفارش کتاب‌های درسی سال تحصیلی جدید
  • آغاز ثبت سفارش کتاب‌های درسی سال تحصیلی جدید از ۵ اردیبهشت
  • افزایش پذیرش مدارس سمپاد استان قزوین
  • کارت ورود به جلسه داوطلبان کنکور از فردا دوشنبه توزیع می شود