Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرآنلاین»
2024-04-23@14:38:09 GMT

پلوسی از تصمیمات ترامپ در مورد ایران انتقاد کرد

تاریخ انتشار: ۲۵ بهمن ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۸۹۲۴۷۹

پلوسی از تصمیمات ترامپ در مورد ایران انتقاد کرد

نانسی پلوسی در بیانیه‌ای درباره قطعنامه مصوب سنای آمریکا درباره محدود کردن اختیارات جنگی دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا در برابر ایران، گفت: امروز، با قطعنامه‌ی اختیارات جنگی، سنا در احترام به اولین وظیفه ما به عنوان اعضای کنگره که حفظ امنیت ملت آمریکا است، به مجلس نمایندگان می‌پیوندد.

پلوسی اظهار کرد: تصمیم نابخردانه رئیس جمهور در خصومت ورزیدن علیه ایران، بدون مشاوره با کنگره همچنان جان نظامیان و دیپلمات‌های ما و دیگران را به خطر می‌اندازد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

با این وجود، هفته‌هاست که دولت، کنگره و مردم آمریکا را درباره اقداماتش، عدم وجود راهبردی مشخص و خطرات ناشی از آن برای نظامیانمان در حاله‌ای از ابهام نگه داشته است. در بیش از ۱۰۰ نفر از نظامیان ما علایم آسیب مغزی تشخیص داده شده است که ناشی از حمله انتقام‌جویانه ایران بوده‌اند و در عین حال، رئیس جمهور آن‌ را انکار کرده و می‌گوید که «سردرد» بوده و «خیلی جدی نیستند».

او در بخش پایانی این بیانیه افزود: رئیس جمهور باید به خواسته کنگره و ملت آمریکا گوش سپرده و در زمینه راهبردی تنش‌زدا  که حافظ جان و منافع آمریکایی‌ها خواهد شد، با کنگره همکاری کند. جنگ برای آمریکا و جهان قابل تحمل نیست.

به گزارش ایسنا، اظهارات پلوس در پی این مطرح می‌شود که روز گذشته مجلس سنای آمریکا طرح کاهش اختیارات رئیس‌جمهور این کشور برای اقدام نظامی علیه ایران را با ۵۵ رای موافق در مقابل ۴۵ رای مخالف  تصویب کرد.

به موجب این طرح رئیس جمهوری آمریکا بدون مجوز کنگره حق استفاده از نیروی نظامی علیه جمهوری اسلامی ایران را ندارد.

ترامپ روز چهارشنبه در پیامی در توئیتر گفت: برای امنیت کشور ما بسیار مهم است که سنای ایالات متحده به طرح قدرت مربوط به جنگ با ایران رای[مثبت] ندهد. ما در مقابل ایران خیلی خوب عمل می‌کنیم و حالا زمان نشان دادن ضعف نیست.

312 310

کد خبر 1352398

منبع: خبرآنلاین

کلیدواژه: نانسي پلوسي دونالد ترامپ ایالات متحده آمریکا ایران و آمریکا رئیس جمهور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.khabaronline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرآنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۸۹۲۴۷۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نماینده کنگره آمریکا: نباید به اسرائیل برای کشتار بی‌گناهان کمک کنیم

به گزارش قدس آنلاین بومن با بیان اینکه ما نباید تسلیحات بیشتری به رژیم صهیونیستی ارسال کنیم، اظهار کرد: ما باید در خصوص درگیری‌ها در خاورمیانه رویکردی را در پیش بگیریم که به تقویت صلح و جلوگیری از تشدید تنش‌ها بینجامد.

 مجلس نمایندگان آمریکا روز شنبه به اتفاق آرا برنامه کمک‌های خارجی ۹۵ میلیارد دلاری آمریکا را تصویب کرد. این کمک‌ها، ‌شامل حدود ۶۰ میلیارد دلار برای اوکراین، ۱۴ میلیارد دلار برای رژیم صهیونیستی و مقدار کمتری برای تایوان و دیگر متحدان آمریکا در اقیانوس آرام خواهد بود.

رسانه‌های آمریکایی اعلام کردند که نمایندگان جمهوری‌خواه این کشور در مورد تصویب بسته حمایتی از (رژیم) اسرائیل و اوکراین در کنگره دچار اختلاف شدند چون به‌رغم همراهی بسیاری از آنها با دموکرات‌ها برای تخصیص بودجه به کی‌یف و تل آویو، ‌همچنان نداهای مخالفت با این طرح از سوی راست‌گراها شنیده می‌شود.

در همین حال، وزارت بهداشت فلسطین در یکصد و نود و هشتمین روز از جنگ علیه ساکنان نوار غزه اعلام کرد که شمار شهدای فلسطین از آغاز تجاوزگری ارتش رژیم صهیونیستی (هفتم اکتبر ۲۰۲۳) به این منطقه به ۳۴ هزار و ۹۷ نفر افزایش یافت.

گروه‌های مقاومت فلسطین ۱۵ مهرماه برابر با هفتم اکتبر ۲۰۲۳، عملیات «طوفان الاقصی» را از غزه (جنوب فلسطین) علیه مواضع رژیم اسرائیل آغاز کردند که سرانجام پس از ۴۵ روز نبرد و درگیری، سوم آذرماه ۱۴۰۲ (۲۴ نوامبر ۲۰۲۳) آتش بس موقت چهار روزه یا همان وقفه برای تبادل اسرا میان حماس و اسرائیل برقرار شد.

این وقفه در جنگ، هفت روز ادامه یافت و سرانجام صبح جمعه ۱۰ آذر (اول دسامبر ۲۰۲۳) آتش‌بس موقت به پایان رسید و رژیم اسرائیل حملات علیه غزه را از سرگرفت.

این رژیم برای جبران شکست خود و توقف عملیات مقاومت، گذرگاه‌های نوار غزه را بسته و در حال بمباران این منطقه است.

منبع: خبرگزاری ایرنا

دیگر خبرها

  • ترامپ به فساد در انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۱۶ آمریکا متهم شد
  • ترامپ اوکراین را بخشی از روسیه می‌داند
  • آکسیوس: دیدار ترامپ و رئیس‌جمهور آرژانتین، کاخ سفید را خشمگین کرد
  • تردید درباره ادامه کمک به اوکراین در صورت پیروزی ترامپ
  • نشریه هیل: انتخابات ۲۰۲۴ برای مردم آمریکا بازی باخت-باخت است
  • نماینده کنگره آمریکا: نباید به اسرائیل برای کشتار بی‌گناهان کمک کنیم
  • انتقاد سناتور آمریکایی از تصویب لوایح کمک‌های خارجی
  • تصویب تحریم‌های نفتی جدید ایران در کنگره آمریکا
  • کلینتون: ترامپ دیکتاتور، مخالفان را به قتل می‌رساند
  • عملیات ایران نبوغ‌آمیز بود/ ایران مانند شیر است و اسرائیل مثل یک «سگ چلاق» / نتانیاهو معادل هیتلر است/ آمریکا در آستانه جنگ داخلی قرار دارد