Web Analytics Made Easy - Statcounter

کرمان- درحالی‌که از یکشنبه هفته گذشته برف و باران شمال کشور را فراگرفته و راه‌های روستایی و شهری براثر انباشت برف مسدود شده است اما در جنوب شرقی ایران و در جنوبی‌ترین نقطه استان کرمان از آسمان خاک می‌بارد و مردم این منطقه درگیر توفان شن و سیل هستند.

قدس آنلاین-گروه استان ها: وزش باد شدید که  از اواسط هفته گذشته سرعتش به ۹۰ کیلومتر هم رسید مردم شهر ریگان و فهرج را خانه‌نشین  و تعداد  ۱۶۳ نفر را راهی مراکز درمانی کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

متأسفانه تندباد شدید و حامل ماسه‌های روان راه‌های فرعی اکثر روستاها را مسدود کرد و تردد در مسیرهای اصلی به سمت سیستان و بلوچستان را نیز با اختلال جدی مواجه ساخت.

در همین راستا مدیرکل محیط‌زیست استان کرمان شاخص آلودگی در فهرج را  ۲۴ برابر حد استاندارد عنوان کرد و گفت: طی روزهای اخیر اکثر شهرستان‌های استان درگیر وزش باد شدید بودند اما میزان آلودگی در شرق استان بیشتر بود.

مرجان شاکری افزود: طرح مبارزه با ریز گردها در منطقه جازموریان و شرق کرمان در دست مطالعه است و امیدواریم با پایان خشک‌سالی و اتخاذ تصمیمات مقتضی از شدت ریز گردها و طوفان شن در شرق و جنوب کرمان کاسته شود.

وقوع سیل

هم‌زمان با وقوع تندباد و افزایش غلظت گردوغبار در شهرستان ریگان، فهرج، رودبار جنوب، انار، شهربابک و  شهداد اما  وقوع سیل در جنوب کرمان و در منطقه «رودبار» مشکلات مردم جنوب این استان را دو چندان کرد.

 مجید سعیدی مدیرکل مدیریت بحران استان کرمان در این رابطه گفت: جاری شدن سیل در رودبار راه ارتباطی ۲۸ روستا را مسدود کرد و البته در این مدت مردم طوفان‌زده «ریگان» بیشتر نگران جاری شدن سیل بودند تا هجوم شن‌های روان!

در همین حال مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای جنوب کرمان از ورود خسارت ناشی از سیل به راه‌های روستایی چهار شهرستان رودبار جنوب، کهنوج، جیرفت و عنبرآباد خبر  می دهد و می گوید: متأسفانه وقوع سیل موجب تخریب شانه، بستر و آب‌بردگی محورهای ارتباطی در این مناطق شده است.

مسعود جمیلی کرمانی با اشاره به اینکه سیل محور رودبار _ ایرانشهر را مسدود کرد افزود: خوشبختانه با همت راهداران این مسیر بازگشایی و زیر بار تردد قرار گرفت.

کرمان درگیر بلایای طبیعی

مدیرکل مدیریت بحران استانداری کرمان با بیان اینکه حوادث طبیعی به غیر زلزله طی ۶ ماه نخست امسال بیش از یکهزار و ۸۰۰ میلیارد تومان از جمله ۳۲۲ میلیارد تومان به زیربناها و یکهزار و ۴۹۰ میلیارد تومان در کشاورزی به استان کرمان خسارت زده است اظهار می کند: در این رابطه توانستیم ۲۴ میلیارد تومان اعتبار دولتی را برای بازسازی معابر و تجهیز ماشین آلات در شهرداری ها و دهیاری بگیریم و راهداری شمال و جنوب برای اصلاح و بازسازی و نوسازی محورها ۱۸ میلیارد تومان برای استان دریافت کردند.

سعیدی با بیان اینکه خسارت‌ها وارد سامانه دولت و اعتباراتی در این حوزه ها به استان کرمان تخصیص یافت می افزاید:۱۳۵ میلیارد تومان دولت تسهیلات ارزان قیمت برای بازسازی استان کرمان مصوب کرده است.

وی می گوید:  همچنین۱۰۵ میلیارد تومان اعتبار و ۱۸۰ میلیارد تومان تسهیلات برای خسارت سیل طی فروردین ماه به استان کرمان اختصاص یافت.

وی تاکید  می کند:  امسال ۷۳ میلیارد تومان اعتبارات گردوغبار از محل صندوق توسعه ملی برای نخستین بار به استان کرمان اختصاص یافت که ادارات کل منابع طبیعی، حفاظت محیط زیست و زمین شناسی آن را دریافت می‌کنند.

وی با بیان اینکه در ۶ ماهه ابتدای سال جاری نیز  ۲ شهرستان درگیر پدیده ریزگردها از جمله ریگان ۴۱ روز هوای خیلی خطرناک، ۱۲ روز خطرناک، ۱۴ بسیار ناسالم و شهرستان فهرج نیز  ۵۸ روز خطرناک و ۵۰ روز بسیار ناسالم طی مدت یاد شده داشتند ادامه می دهد: متاسفانه دستگاه های سنجش آلایندگی هوای استان کرمان بسیار اندک و یا فرسوده هستند که اطلاعات دقیقی از وضعیت هوای استان نمی‌توان داشت و باید از اعتبارات برای نوسازی این دستگاه‌ها استفاده شود.

منبع: قدس آنلاین

کلیدواژه: ریگان کرمان استان کرمان میلیارد تومان جنوب کرمان وقوع سیل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.qudsonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «قدس آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۸۹۲۵۹۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تشدید بارشها امروز وفردا در کرمان

 

   به گزارش خبر گزاری صداوسیما مرکز کرمان به نقل از هواشناسی کرمان اعلام کرد، طبق بررسی آخرین نقشه‌های پیش‌یابی هواشناسی امروز (پنجشنبه) و فردا جمعه ناپایداری‌های جوی به صورت افزایش ابر، رگبار باران گاهی همراه با رعد و برق و وزش تندبادهای لحظه‌ای در بیشتر مناطق استان کرمان ادامه خواهد داشت.

 بیشینه بارش‌ها امروز در نیمه شمالی مناطق مرکزی، جنوب غربی و برخی مناطق جنوب شرقی خواهد بود وبا توجه به شدت و نوع بارش‌‎ها آبگرفتگی معابر عمومی، جاری شدن رواناب، سیلابی شدن مسیل ها و طغیان رودخانه‌ها در  این مناطق محتمل است.

براساس اعلام مرکز پیش‌بینی هواشناسی، فردا از شدت ناپایداری ها کاسته خواهد شد و از ابتدای هفته آینده به استثنا ارتفاعات و برخی مناطق مرکزی که رگبار پراکنده باران خواهند داشت، برای بیشتر مناطق جوی نسبتا پایدار و آرام گاهی همراه با افزایش ابر و وزش باد پیش‌بینی می‌شود.

دیگر خبرها

  • راه‌های دسترسی شهرستان خوسف به روستاها مختل شد
  • راه اندازی مرکز معاینه فنی ناوگان سنگین در کهنوج
  • تشدید بارشها امروز وفردا در کرمان
  • بارش‌ها در کرمان تداوم دارد
  • پیش‌بینی بارش‌ها در اغلب نقاط استان کرمان
  • تداوم بارش ها در کرمان
  • مراجعه بیش از ۱۸ هزار دستگاه ناوگان سنگین به مرکز معاینه فنی جنوب کرمان
  • افتتاح بزرگترین بیمارستان روانپزشکی جنوب‌شرق کشور در کرمان
  • توفان در زاهدان جان یک نفر را گرفت
  • انتقال مادر باردار از ارتفاعات جیرفت با بالگردبه بیمارستان