Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-04-19@10:11:07 GMT

,وزش باد شدید و کاهش دما در استان تهران

تاریخ انتشار: ۲۵ بهمن ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۸۹۳۰۴۵

,وزش باد شدید و کاهش دما در استان تهران

مدیرکل هواشناسی استان تهران به وزش باد شدید در استان اشاره کرد و گفت: امشب کاهش دمای محسوس رخ خواهد داد.

مجتبی جلالی، مدیرکل هواشناسی استان تهران در گفت‌وگو با خبرنگار فارس درباره وضعیت جوی اظهار کرد: برای امروز وزش باد در بخشی از نقاط استان پیش‌بینی می‌شود.

وی در ادامه افزود: با گذر موجی از شمال کشور آسمان استان تهران نیمه ابری و در ساعات بعدازظهر با افزایش ابر و وزش باد شدید روبه‌رو می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

مدیرکل هواشناسی تهران درهمین رابطه ادامه داد: در پاره‌ای از نقاط به ویژه جنوب استان گاهی با گرد و خاک در ارتفاعات و بخش‌های شمالی استان گاهی با بارش پراکنده و احتمال کولاک برف روبه‌رو هستند.

جلالی درباره وضعیت ۷۲ ساعت آینده بیان کرد:  از اواخر وقت یکشنبه و روز دوشنبه نیز با عبور سامانه بارشی نسبتاً ضعیف افزایش ابر و در نیمه شمالی استان گاهی بارش برف و باران خواهیم داشت.

وی درباره وضعیت دمای استان خاطرنشان کرد: امشب کاهش محسوس دما و از شنبه شب و روز یکشنبه مدت در افزایش دما خواهیم داشت.

انتهای پیام/پ/م/ث30

منبع: فارس

کلیدواژه: دما استان تهران وزش باد شدید هواشناسی مدیرکل هواشناسی استان گاهی درباره وضعیت وزش باد شدید استان تهران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۸۹۳۰۴۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وضعیت شاخص تولید و فروش شرکت‌های صنعتی بورسی

به گزارش گروه پژوهش خبرگزاری علم و فناوری آنا، دفتر مطالعات اقتصادی مرکز پژوهش‌های مجلس در گزارشی با عنوان «پایش بخش حقیقی اقتصاد ایران در اسفندماه سال ۱۴۰۲، بخش صنعت و معدن» آورده است که تحلیل روند رشد بخش صنعت از جنبه‌های مختلف، عاملی کلیدی در تحلیل‌های خُرد و کلان اقتصادی و یکی از ارکان تصمیم‌گیری در حوزه اقتصاد است. شاخص تولید بخش صنعت به‌دلیل تأثیر نوسانات سطح فعالیت صنعت بر بخش‌های دیگر اقتصاد، به‌عنوان یک شاخص مهم اقتصادی کوتاه‌مدت مورد استفاده قرار می‌گیرد. 

این گزارش بیان می‌کند که مرکز پژوهش‌های مجلس شورای اسلامی به‌صورت ماهیانه شاخص تولید، فروش و قیمت شرکت‌های بورسی را محاسبه می‌کند. اهمیت این شاخص به‌روز، برای اقتصاد ایران که تحولات زیادی دارد بیشتر خواهد بود. زیرا بازخورد شوک‌های وارده به اقتصاد ایران و واکنش‌های سیاست‌گذاران باید در تواتر کمتر از فصل مورد رصد قرار گیرد؛ این در‌حالی است که آمار رسمی بخش حقیقی به‌صورت فصلی و با تأخیر ارائه می‌شود. 

* شاخص تولید شرکت‌های صنعتی بورسی

در این گزارش آمده است که طی اسفندماه سال ۱۴۰۲، شاخص تولید شرکت‌های صنعتی بورسی نسبت به ماه مشابه سال قبل با کاهش ۰.۷ درصدی و نسبت به ماه قبل با کاهش ۲.۸ درصدی مواجه ۹ شده است و سال ۱۴۰۲ را با رشد ناچیز ۰.۴ درصدی نسبت به سال قبل به پایان رسانده‌است. در این ماه نسبت به ماه مشابه سال قبل، از بین ۱۵ رشته‌فعالیت صنعتی بورسی ۵ رشته‌فعالیت افزایش در شاخص تولید و ۱۰ رشته‌فعالیت کاهش در شاخص تولید را تجربه کرده‌اند. 

* بیشترین سهم در افزایش شاخص تولید

این گزارش مطرح می‌کند که رشته فعالیت‌های «سایر کانی غیرفلزی»، «کک و پالایش» و «تجهیزات برقی» بیشترین سهم را در افزایش شاخص تولید و رشته فعالیت‌های «محصولات فلزی به‌جز ماشین‌آلات و تجهیزات»، «سیمان» و «دارو» بیشترین سهم را در کاهش شاخص تولید داشته‌اند. همچنین طی اسفندماه سال ۱۴۰۲ نسبت به ماه قبل، رشته فعالیت‌های «تجهیزات برقی»، «غذایی و آشامیدنی به‌جز قند و شکر» و «سیمان» بیشترین سهم را در افزایش شاخص تولید و رشته‌فعالیت‌های «لاستیک و پلاستیک»، «دارو» و «محصولات فلزی به‌جز ماشین‌آلات و تجهیزات» بیشترین سهم را در کاهش شاخص تولید داشته‌اند. 

شاخص تولید شرکت‌های معدنی بورسی نسبت به ماه مشابه سال قبل با افزایش ۱۵.۱ درصدی و نسبت به ماه قبل با کاهش ۲۸ درصدی مواجه شده است و سال ۱۴۰۲ را با افزایش ۱۲.۹ درصدی نسبت به قبل پایان رسانده‌است

این گزارش ادامه می‌دهد که شاخص تولید شرکت‌های معدنی بورسی نسبت به ماه مشابه سال قبل با افزایش ۱۵.۱ درصدی و نسبت به ماه قبل با کاهش ۲۸ درصدی مواجه شده است و سال ۱۴۰۲ را با افزایش ۱۲.۹ درصدی نسبت به قبل پایان رسانده‌است. 

در این گزارش بیان می‌کند که طی اسفندماه سال ۱۴۰۲، شاخص فروش شرکت‌های صنعتی بورسی نسبت به ماه مشابه سال قبل با کاهش ۱ درصدی و نسبت به ماه قبل با افزایش ۶.۹ درصدی مواجه شده است و سال ۱۴۰۲ را با کاهش ۱.۲ درصدی نسبت به سال قبل به پایان رسانده‌است. در این ماه نسبت به ماه مشابه سال قبل، ۷ رشته‌فعالیت افزایش در شاخص فروش و ۸ رشته‌فعالیت کاهش در شاخص فروش داشته‌اند. 

* بیشترین سهم در افزایش شاخص فروش

این گزارش توضیح می‌دهد که رشته فعالیت‌های «تجهیزات برقی»، «شیمیایی (به‌جز دارو)» و «غذایی و آشامیدنی به‌جز قند و شکر» بیشترین سهم را در افزایش شاخص فروش و رشته فعالیت‌های «سایر کانی غیرفلزی»، «محصولات فلزی به‌جز ماشین‌آلات و تجهیزات» و «کاشی و سرامیک» بیشترین سهم را در کاهش شاخص فروش داشته‌اند. همچنین در این ماه نسبت به ماه قبل، رشته‌فعالیت‌های «تجهیزات برقی»، «کاشی و سرامیک» و «غذایی و آشامیدنی به‌جز قند و شکر» بیشترین سهم را در افزایش شاخص فروش و رشته‌فعالیت‌های «دارو»، «محصولات فلزی به‌جز ماشین‌آلات و تجهیزات» و «سایر کانی غیرفلزی» بیشترین سهم را در کاهش شاخص فروش ثبت کرده‌اند. 

در ادامه این گزارش بیان می‌شود که شاخص فروش شرکت‌های معدنی بورسی هم نسبت به ماه مشابه سال قبل با کاهش ۱۴.۵ درصدی نسبت به ماه قبل با کاهش ۱۶.۴ درصدی مواجه شده است و سال ۱۴۰۲ را با رشد ۲.۶ درصدی نسبت به سال قبل به پایان رسانده‌است. 

این گزارش تأکید می‌کند که در اسفندماه سال ۱۴۰۲ نرخ رشد ماهیانه قیمت فعالیت‌های صنعتی بورسی افزایش ۱.۸ درصدی داشته و همچنین رشد نقطه‌به‌نقطه با کاهش ۵/۵ واحد درصدی نسبت به ماه قبل به ۱۸.۱ درصد رسیده است. گفتنی است، میانگین سالیانه شاخص قیمت نیز در اسفندماه سال ۱۴۰۲ نسبت به ماه قبل ۱.۵ واحد درصد تغییر یافته و میزان ۲۰.۵ درصد افزایش را نشان می‌دهد.

متن کامل خبر را اینجا بخوانید. 

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • وضعیت جوی و دریایی بوشهر آرام است/ افزایش نسبی دمای هوا از یکشنبه
  • وضعیت شاخص تولید و فروش شرکت‌های صنعتی بورسی
  • شدت و گستره بارش‌ها با وقوع صاعقه و بادهای شدید اصفهان را در می‌نوردد/افزایش ۴ درجه‌ای دما
  • پیش بینی هواشناسی کشور ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ / رگبار باران و رعدوبرق
  • لغو پرواز درسیستان وبلوچستان،بدلیل وضعیت جوی
  • افزایش دمای تهران طی روزهای پایانی هفته
  • پیش‌بینی وضعیت جوی و دریایی آرام برای بوشهر
  • ۱۱۷ ایستگاه هواشناسی سیستان و بلوچستان گزارش بارندگی داشتند
  • وزش باد شدید در جنوب و غرب تهران/ بارش باران در ارتفاعات
  • وزش باد شدید در جنوب و غرب تهران