Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری برنا»
2024-04-19@03:19:30 GMT

فعالیت ۱۵۲واحد گلخانه ای در آذربایجان غربی

تاریخ انتشار: ۲۵ بهمن ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۸۹۳۵۱۵

فعالیت ۱۵۲واحد گلخانه ای در آذربایجان غربی

رئیس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی ازتولید بیش از ۵۰۰۰ تن سبزی و صیفی در استان طی سال جاری خبرداد.

رسول جلیلی رییس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربیبااشاره به اینکه در حال حاضر ۱۵۲واحد گلخانه با مساحت ۵۰هکتار در استان فعال است، تصریح کرد: عمده محصولات تولیدی دراین گلخانه ها انواع سبزی و صیفی، گل گلدانی، گل شاخه بریده، نهال پایه رویشی، گیاهان دارویی، درختان میوه، نشاء مکانیزه، گوجه فرنگی، توت فرنگی و فیسالیس است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

جلیلی درخصوص آمار تولید محصولات گلخانه ای استان درسال جاری نیز یاد آور شد: درسال جاری میزان ۵۶۰۷ تن انواع سبزی و صیفی، ۱۸۷تن توت فرنگی، ۱۴۶تن گیاهان دارویی، ۱۰۰تن میوه درختی، ۳میلیون اصله نهال، ۲۸۸هزار شاخه گل بریده و ۱۵میلیون بوته نشا سبزی و صیفی درگلخانه های استان تولید شده است. 

رئیس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی خاطرنشان کرد: درسال جاری برنامه توسعه گلخانه های استان۵۰هکتار بوده که تاکنون ۱۴.۳هکتار آن احداث شده و نشان از تحقق۲۸.۵ درصدی این برنامه دارد.

وی باتاکید بر اینکه در سال جاری باید ۳هکتار از گلخانه های موجود استان اصلاح ونوسازی شوند که تاکنون ۲هکتار اصلاح ونوسازی شده است، اظهار کرد: درسال جاری برای ۵۰ فقره گلخانه بامساحت ۱۷هکتار مجوز صادر شده و ۸مورد نیز بامساحت ۱۱۸هکتار بااعتباری بالغ بر ۴۳۷۵ میلیارد ریال برای دریافت تسهیلات به بانک ها معرفی شده اند.

جلیلی بااشاره به اینکه در گلخانه های استان بیش از ۱۰۰۰ نفر مشغول به کار هستند، افزود: کاهش حق آبه کشاورزان، طولانی بودن روند مربوط به طرح‌های گلخانه ای در ادارات و درخواست مجوز ساخت از  متقاضیان احداث گلخانه توسط بخشداران و شهرداری‌ها درحالی که طبق قانون احداث گلخانه نیاز به مجوز ساخت ندارد از جمله چالش های بخش گلخانه استان است.
 
وی بابیان اینکه عدم تحصیص آب مورد نیاز به گلخانه ها مخصوصا در حوضه دریاچه ارومیه یک چالش و مانعی برای توسعه گلخانه های بزرگ مقیاس دراراضی ملی است، ادامه داد: باتوجه به کاهش مصرف آب وافزایش عملکرد تولید درگلخانه ها مساله عدم تخصیص آب به طرح های گلخانه ای باید سریعا حل شود.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی خاطرنشان کرد: ارائه تسهیلات با نرخ سود پایین،کمک بلاعوض برای احداث و توسعه گلخانه ها، قرار دادن بذور وکود یارانه دار در اختیار گلخانه داران و تشویق سرمایه گذاران بخش خصوص در توسعه گلخانه از اقدامات مهم برای توسعه صنعت گلخانه استان است.

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: آذربایجان غربی گلخانه جهاد کشاورزی آذربایجان غربی محصولات گلخانه ای رئیس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی گلخانه های استان توسعه گلخانه ها سبزی و صیفی درسال جاری گلخانه ای

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۸۹۳۵۱۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

توسعه همکاریهای دانشگاه فنی و حرفه‌ای آذربایجان غربی با صاحبان صنایع و خدمات

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای استان آذربایجان غربی،  در مراسم ویژه ای  با حضور دکتر رسول خداویردی‌وند کشتیبان رئیس دانشگاه، مهندس صمد جعفرلو رئیس خانه صنعت معدن و تجارت استان، مهندس نیکزاد عضو هئیت رئیسه اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ارومیه، مهندس محمدصادق اکبری رئیس اتاق اصناف استان، مهندس مصطفی نژاد رئیس خانه کارگر استان و مهندس باقر خلیلی رئیس خانه تعاون استان تفاهم‌نامه چند جانبه‌ای مابین این نهادها و ادارات امضا شد.

این تفاهم‌نامه با توجه به اهمیت بررسی علمی مشکلات و رفع نیازهای موجود صنایع و خدمات استان از طریق بهره‏گیری از ظرفیت‌های دانشگاه فنی و حرفه‌ای استان و نیز ارتباط هرچه بیشتر دانشگاه با صاحبان صنایع، خدمات، نهاد ها و ادارات دولتی و غیردولتی منعقد شد.

  تبادل اطلاعات علمی پژوهشی مرتبط - اجرای طرح‌های تحقیقاتی، پژوهشی، عملیاتی، تألیف یا ترجمه کتب و تنظیم مقاله‌های مرتبط- ارائه مشاوره‌های علمی پژوهشی در زمینه‌های مرتبط از سوی تمامی طرف‌های تفاهم‌نامه- حمایت مالی، علمی و فنی از پایان‌نامه‌ها، پروژه‌ها و دروس کارآموزی مقاطع کاردانی و کارشناسی دانشجویان از مهمترین محورهای همکاری این تفاهم‌نامه است.

همچنین طرفین در این تفاهم نامه بر  برگزاری همایش‌ها، نشست‌های علمی، دوره‌های آموزشی و نیز کارگاه‌های تخصصی مرتبط   و برقراری ارتباط با مؤسسات و مجامع مرتبط داخلی و بین‌المللی و نیز دانشگاه‌های داخل و خارج از کشور به منظور برپایی همایش‌های داخلی و بین‌المللی در زمینه‌های مرتبط و سایر زمینه‌هایی که از نظر طرف‌های تفاهم‌نامه می‌تواند در ارتقاء سطح علمی پژوهشی تمای طرف‌ها مؤثر باشد،  متعهد شده اند.

پس از پایان این نشست حاضرین با حضور در مزار شهدای گمنام دانشگاه فنی و حرفه‌ای استان ضمن ادای احترام به مقام شامخ شهیدان با آرمان‌های بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی و شهدای انقلاب تجدید میثاق کردند.

 

دیگر خبرها

  • امنیت پایدار مناطق غربی کشور موجب توسعه این مناطق خواهد شد
  • توسعه همکاریهای دانشگاه فنی و حرفه‌ای آذربایجان غربی با صاحبان صنایع و خدمات
  • فعالیت ۴۰ کانون فرهنگی و هنری مساجد در سلماس
  • برگزاری جلسه بررسی پروژه‌های اجرایی بهره برداری و توسعه آب شرب شهر مهاباد
  • هوای آذربایجان‌غربی گرم‌تر می‌شود
  • فعالیت شبکه فن بازار در پارک علم و فناوری آذربایجان غربی 
  • روند توسعه دیپلماسی منطقه‌ای تداوم می‌یابد
  • بررسي تخصصي طرح هوشمند سازي كنتورهاي آب مشتركين آذربایجان غربی
  • فردا؛حضور معاون توسعه مدیریت و منابع استاندار آذربایجان غربی در سامانه سامد
  • توسعه شاخصهای راهداری و حمل و نقل جاده‌ای آذربایجان غربی در دستور کار