Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-03-28@14:20:45 GMT

برگزاری جشنواره «دا» در قلعه حسن خان مهردشت ابرکوه

تاریخ انتشار: ۲۵ بهمن ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۸۹۳۵۲۵

برگزاری جشنواره «دا» در قلعه حسن خان مهردشت ابرکوه

ایسنا/یزد پنجمین دوره جشنواره فرهنگی ورزشی «دا» در قالب طرح ملی از فجر تا نوروز با حضور معاون فرهنگی و توسعه ورزش همگانی وزارت ورزش و جوانان در شهر مرداشت ابرکوه برگزار شد.

«سید عبدالحمید احمدی» معاون وزیر ورزش در این مراسم اظهار کرد: وزارت ورزش و جوانان به توسعه ورزش‌های بومی و محلی روستایی و عشایری اهتمام دارد و به توسعه ورزش در روستاها اهمیت ویژه‌ای می‌دهد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی خاطرنشان کرد: باید بیش از گذشته شاهد توسعه رشته‌های بومی محلی و بازی‌های سنتی به‌ عنوان یک میراث ارزشمند در روستاها باشیم لذا وزارت ورزش و جوانان حمایت ویژه خود را از این مقوله خواهد داشت و امید است این جشنواره به توسعه فعالیت‌های ورزشی در بین مادران، دختران و همسران منطقه کمک کند.

«محمدمهدی متوسل» رئیس اداره ورزش و جوانان ابرکوه هم در حاشیه برگزاری این جشنواره در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد: این جشنواره هر ساله در یکی از شهرستان‌ها برگزار می‌شود و امسال این مهم به میزبانی قلعه حسن خان شهر مهردشت برگزار شد.

وی افزود: این جشنواره در دو قسمت ورزش‌های بومی و محلی و همچنین برپایی غرفه‌های توانمندی‌های زنان روستایی از جمله صنایع‌دستی، غذاهای محلی و ساز و آواز محلی برگزار شد.

 متوسل خاطرنشان کرد: هدف از برگزاری چنین جشنواره‌هایی، ترویج ورزش در روستاها و دیده شدن مردم این مناطق است زیرا همیشه بحث ورزش قهرمانی و شناسایی ورزشکاران قهرمان، ملاک نیست بلکه باید به روستاها نیز اهمیت داده شود.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: ابركوه وزارت ورزش و جوانان مهردشت ابركوه استانی ورزشی وزارت ورزش و جوانان توسعه ورزش برگزار شد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۸۹۳۵۲۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برگزاری اولین مراسم افطاری در قلعه وینزر در انگلیس

به گزارش حوزه بین‌الملل خبرگزاری تقریب، برای اولین بار در تاریخ قلعه وینزر در انگلستان میزبان مراسم افطاری با حضور مردم از هر قشر و هر مذهب بود.
 
این رویداد با میزبانی مشترک سازمان Royal Collection Trust و پروژه چادر رمضان برگزار شد.
 
عمر صلاح، بنیانگذار پروژه چادر رمضان گفت: «این تجربه ای فراموش نشدنی بود که افطار با نمایش میراث، سنت و وحدت برگزار شد.»
 
این رویداد که توسط پروژه چادر رمضان برگزار شد، یکی از 25 مکان در سراسر کشور بود که این ابتکار را پذیرفت.
 
دوشان حمزه، عضو هیئت مشاوران پروژه چادر رمضان گفت: «قلعه ویندزور مملو از میراث غنی است و ما می‌خواهیم از میزبانان خود برای استقبال گرم و مهمان‌نوازی آنها تشکر کنیم.»
 

دیگر خبرها

  • برگزاری جشنواره حلوا و شیرینی‌های محلی در اروندکنار
  • فضای ورزشی در شهرستان بیرجند توسعه یابد
  • برگزاری اولین مراسم افطاری در قلعه وینزر در انگلیس
  • جشنواره حلوا و شیرینی‌های محلی ویژه ماه رمضان در اروندکنار
  • ارسال ۱۵۰۰ اثر به دبیر خانه جشنواره شعر رضوی
  • بانوان ورزشکار حمایت می‌شوند/ افزایش کسب کرسی‌های بین‌المللی
  • برگزاری جشنواره نوروز کریمانه در شیراز
  • برگزاری دهمین دوره جشنواره سبزه‌آرایی، سفره هفت‌سین و پخت شیرینی و کلوچه محلی در ملایر
  • جشنواره لاله‌های کرج اردیبهشت برگزار می‌شود
  • برگزاری جشن تولد امام حسن مجتبی (ع) در مهردشت + عکس