Web Analytics Made Easy - Statcounter

تشکیلات خودگردان فلسطین در نخستین واکنش خود به گزارش سازمان ملل قصد دارد به تمامی شرکت‌های حامی شهرک‌سازی‌های اسرائیل پیش از ارائه دادخواست قضایی علیه آنها اخطار دهد.

به گزارش ایسنا، به نوشته روزنامه فرامنطقه‌ای الشرق الاوسط، صائب عریقات، دبیرکل کمیته اجرایی سازمان آزادی‌بخش فلسطین (ساف) خاطرنشان کرد که روز دوشنبه پیام‌هایی رسمی به کشورهایی که این شرکت‌ها متعلق به آن‌ها هستند مبنی بر تعطیلی آن‌ها و دفاترشان ارسال خواهد شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

عریقات در ادامه افزود: در صورت عدم پاسخگویی این شرکتها به مطالبات ما، در دادگاه‌های بین‌المللی تحت پیگرد قانونی قرار می‌گیرند تا بخاطر سوء استفاده از منابع و زمین‌های فلسطین خسارت بپردازند.

شورای حقوق بشر سازمان ملل روز چهارشنبه لیست سیاه ۱۱۲ شرکت را که با شهرک‌ سازی‌ها در کرانه باختری رابطه دارند، منتشر کرد، از جمله این شرکت‌ها "ایر بی ان بی" و "اکسپدیا"‌و شرکت " تریپ ادوایزر" هستند.

دفتر حقوق بشر سازمان ملل لیست شرکت‌ها و نهادهای تجاری فعال در عرصه شهرک‌سازی اسرائیل در اراضی اشغالی فلسطینی را منتشر کرد که مدت‌ها بود انتشار آن به تعویق افتاده بود؛ این گزارش بلافاصله با رضایت فلسطین و خشم اسرائیل روبه‌رو شد.

ساعاتی پس از انتشار لیست اسامی شرکت‌های فعال در شهرک‌سازی‌های کرانه باختری، وزارت خارجه رژیم صهیونیستی اعلام کرد، روابط خود با شورای عالی حقوق بشر سازمان ملل را به حالت تعلیق در می‌آورد.

دفتر میچل باچله، کمیسیونر عالی حقوق بشر سازمان ملل در بیانیه‌ای اعلام کرد، شهرک‌ها در وضعیت کنونی خود براساس قانون بین‌الملل غیرقانونی هستند.

این گزارش به هیچ فعالیت شهرک‌سازی و یا شرکت‌های فعال در این عرصه ماهیت قانونی نبخشیده است.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: اشغالگری اسرائیل حقوق بشر سازمان ملل شهرک سازی شرکت ها سازی ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۸۹۳۸۲۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هشدار آشکار؛ اولین مانور شبیه سازی ماشه هسته‌ای با هدایت شخص کیم جونگ اون انجام شد | کره شمالی برای چه چیزی آماده می شود؟

به گزارش همشهری‌آنلاین، رویترز نوشت: کره شمالی اولین رزمایش ضدحمله هسته ای خود را برای شبیه سازی سیستم مدیریت «ماشه هسته ای» خود با هدایت کیم جونگ اون رهبر این کشور انجام داد تا «هشداری آشکار به دشمنانش» باشد.

ارتش کره جنوبی اعلام کرد، در این تمرین کره شمالی روز دوشنبه چندین موشک بالستیک کوتاه برد به سمت دریا در سواحل شرقی این کشور شلیک کرد. به عنوان بخشی از آزمایش سیستم مدیریت هسته ای سراسری، موسوم به ماشه هسته ای، نیروهای توپخانه این کشور در نمایش توانایی های هسته ای متنوع و اعتراض به مانورهای نظامی «تحریک آمیز و تهاجمی آمریکا و کره جنوبی» به اولین رزمایش این کشور پیوستند.

رهبر کره شمالی بر تمرین‌های شبیه‌سازی شامل نیروهای مانور در موقعیت ضدحمله هسته‌ای، و شلیک توپخانه با کلاهک‌های هسته‌ای ساختگی، در صورت صدور هشدار بحران هسته‌ای نظارت داشت. گمان می رود کره شمالی پس از قرار دادن موفقیت آمیز یک ماهواره شناسایی در مدار در ماه نوامبر، در حال آماده شدن برای پرتاب یک ماهواره جاسوسی دیگر است.

کد خبر 846622 منبع: شفقنا برچسب‌ها خبر ویژه آمریکا و کره شمالی كيم جونگ اون کره شمالی کره شمالی و کره جنوبی

دیگر خبرها

  • تعرض نیروهای امنیتی به دانشجویان حامی فلسطین در قاهره
  • واکنش کنعانی به بازداشت و سرکوب دانشجویان حامی فلسطین در دانشگاه‌های آمریکا
  • سخنگوی وزارت خارجه: نقش آمریکا در نسل‌کشی اسرائیل در غزه با سرکوب دانشجویان معترض پاک نمی‌شود
  • نقش آمریکا در نسل‌کشی اسراییل در غزه با سرکوب دانشجویان معترض پاک نمی‌شود
  • شکایت سناتورهای آمریکایی از برگزاری اعتراضات حامی فلسطین
  • همدستی این پیام رسان با اسرائیل برای کشتار مردم فلسطین + جزئیات
  • هشدار آشکار؛ اولین مانور شبیه سازی ماشه هسته‌ای با هدایت شخص کیم جونگ اون انجام شد | کره شمالی برای چه چیزی آماده می شود؟
  • سرکوب زن حامی فلسطین در کانادا | ببینید
  • بازداشت دانشجویان دانشگاه «ییل» آمریکا به دلیل برپایی تجمع اعتراضی علیه اسرائیل
  • مواضع دولت‌های عربی درباره دوران پساجنگ غزه