Web Analytics Made Easy - Statcounter

امام جمعه زیراب‌سوادکوه صیانت از اسلام را وظیفه اصلی نمایندگان مجلس شورای اسلامی ذکر و حاج‌قاسم سلیمانی را فرد جامع‌الاطراف توصیف کرد.

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرستان سوادکوه، حجت‌الاسلام محمد زمان رضایی در خطبه‌های نماز جمعه زیراب، وجود حضرت فاطمه سلام الله علیها را توفیق و عنایت خداوند دانست و شکرگزاری از این نعمت را پیرو او‌بودن برشمرد و با بیان اینکه این خواست خداوند بود که دست بشر در خلقت حضرت فاطمه، رسول خدا و امام علی علیه‌السلام دخالتی نداشته باشد، افزود: عظیم‌تر ین نعمت، نعمت هدایت است که از جانب این بزرگواران به ما رسید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

امام جمعه زیراب‌سوادکوه با اشاره به هجمه دنیای کفر و لشکر شیطان بر بنیاد خانواده و از میان بردن آن، بهترین وسیله برای مقابله با این هجمه را خانواده فاطمی و عمل به اصول این خانواده عنوان کرد و مهم‌تر ین اصل این خانواده را محبت‌ورزی به همدیگر دانست و خاطرنشان کرد: البته این محبت نباید فرد را به جایی بکشاند که دست از حکم خداوند بردارد.

وی با بیان اینکه شاخصه انسان مومن محبت به انسان‌ها است، نمونه این محبت را مابین حاج‌قاسم و سید‌حسن‌نصرالله برشمرد و با اشاره به سخن سید‌حسن‌نصرالله مبنی بر اینکه حاضر بود جانش را به‌جای جان حاج قاسم فدا کند، گفت: این دو انسان موحد و ولایی درس‌آموخته مکتب فاطمی و امام خمینی (ره) بودند.

وی با ابراز تأسف از اینکه در جامعه کنونی، حتی خواهر و بردار همدیگر را به دادگاه فرا می‌خوانند، این امر را در برابر اصل محبت‌ورزی خانواده فاطمی و اوج سقوط بیان کرد و گفت: برادرها، حقوق خواهرها را در بحث ارث تضییع می‌کنند، درحالیکه باید طبق شرع رفتار کنند و در صورت تضییع حق، هرچند می‌توان احقاق حق کرد اما آنچه خداوند می‌پسندد گذشت و احترام است و بدانند که خداوند در جای دیگر جبران می‌کند.

رضایی با اشاره به آیه قرآن بر لزوم احسان و نیکی به والدین تأکید کرد و افزود: خوب است که فرزند برای والدینش خادم نگیرد و با دستان خودش به آنها خدمت کند و اگر به این امر نائل آمد، آن را افتخاری برای خود بداند چراکه مقامی با این کار به او می‌رسد.

وی ضمن قرائت وصیت‌نامه سیاس و الهی سردار شهید سپهبد سلیمانی، ایشان را علاوه بر یک شخصیت نظامی، یک فرد جامع‌الاطراف و سیاستمدار معرفی کرد و گفت: ایشان سیاستمدار واقعی بود کسی که سیاستش عین دیانت و دیانتش عین سیاست بوده است و فرد مومن نیز باید اینگونه باشد.

امام جمعه زیراب‌سوادکوه با اشاره به جدایی سیاست(خلافت) از دیانت(امامت) بعد از رحلت پیامبر گرامی اسلام، گفت: مگر می‌شود که امام حسین علیه السلام از دین جدا باشد و این حرف بی‌معنایی است که سینه‌زن امام حسین علیه السلام بود و دم از امام زمان (عج) زد اما گفت که من سیاسی نیستم.

وی با اشاره به بخشی از وصیت حاج‌قاسم مبنی بر ارزش و اهمیت اشک بر مصیبت زهرا(س) و فرزندان مطهرش، گفت: ایشان بر مبنای اصول و چارچوب دین تشیع حرف می‌زند و بهترین ره توشه، اشک بر مصیبت سالار شهیدان، زهرا(س) و فرزندان پاکش است.

خطیب جمعه زیراب سوادکوه ضمن اشاره به وصیت حاج‌قاسم مبنی بر اینکه جمهوری اسلامی ایران مرکز تشیع است و اگر از بین برود دیگر حرمی نمی‌ماند، با توجه به سخن امام راحل گفت: حفظ نظام جمهوری اسلامی ایران از نماز و روزه واجب‌تر است.

وی ضمن قرائت وصیت سردار در بخش خطاب به خواهران و برادران ایرانی، بر اهمیت وحدت و کنار گذاشتن دشمنی‌ها و حفظ خیمه ولایت اشاره کرد و گفت: باید در این رابطه وظیفه خود را به نحو احسن انجام دهیم.

رضایی با بیان خطاب حاج‌قاسم به سیاسیون، گفت: متاسفانه در هنگام انتخابات دین فراموش و حرام خدا حلال و حلال خدا حرام می‌شود اما آنچه در جمهوری اسلامی اهمیت دارد، پایبندی به احکام اسلام است و وظیفه اصلی کسی که می‌خواهد وارد مجلس شورای اسلامی شود صیانت از اسلام است و اگر چنین نباشد، چگونه می‌تواند حافظ ملت باشد.

وی با اشاره به وصیت سردار مبنی بر رعایت سه اصل اعتقاد عملی به ولایت فقیه، اعتقاد حقیقی به جمهوری اسلامی و به‌کارگیری افراد پاک‌دست و خدمت‌گزار توسط سیاسیون و مسؤولان، بر لزوم رعایت این سه اصل توسط همه مسؤولان حتی در رده‌های پایین تأکید کرد و گفت: سعی کنیم همه به این وصیت‌نامه عمل کنیم و خدمت‌گزار مردم باشیم و آنچه اهمیت دارد، ولایت فقیه است و از این مظلوم حمایت کنیم، مظلومی که جز خیر، سرفرازی و عزت برای ایران، تاریخ ایران، ملت و کشور نمی‌خواهد.

انتهای پیام/86015/ع

منبع: فارس

کلیدواژه: مجلس شورای اسلامی نمایندگان مجلس قاسم سلیمانی امام جمعه مجلس شورای اسلامی صیانت از اسلام جمهوری اسلامی علیه السلام وظیفه اصلی حاج قاسم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۸۹۳۸۸۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سخنگوی شورای نگهبان: لایحه عفاف و حجاب دوباره به مجلس برگشت داده شد/ پس از اصلاح و رفع ایرادات از سوی مجلس، دوباره در شورای نگهبان آن را بررسی می‌کنیم

به گزارش جماران از پایگاه اطلاع رسانی شورای نگهبان،  سخنگوی شورای نگهبان از ارسال دوباره لایحه عفاف و حجاب به علت برخی ایرادات و ابهامات به مجلس خبر داد.

هادی طحان نظیف در خصوص آخرین وضعیت فرآیند بررسی لایحه عفاف و حجاب در شورای نگهبان گفت: این لایحه چندین مرتبه میان مجلس و شورای نگهبان در رفت‌وآمد بوده و آخرین اصلاحات این لایحه نیز در جلسه شورای نگهبان مورد بررسی قرار گرفت.

وی با بیان اینکه «لایحه عفاف و حجاب هنوز به تایید شورای نگهبان نرسیده است»، اظهار کرد: لایحه عفاف و حجاب به علت برخی از ایرادات و ابهامات دوباره به مجلس برگشت داده شده است و پس از اصلاح و رفع ایرادات از سوی مجلس، دوباره در شورای نگهبان آن را بررسی می‌کنیم.

سخنگوی شورای نگهبان در پاسخ به پرسشی درباره طرح ادعایی از سوی یکی از نمایندگان مجلس مبنی بر اینکه «تمام ارکان نظام برای جریمه بی حجابی به جمع‌بندی رسیدند» با تاکید بر اینکه تهیه، تدوین و تصویب طرح‌ها و لوایح بر عهده دولت و مجلس است و ما ورودی به مباحث کارشناسی نمایندگان نداریم، عنوان کرد: ایراداتی که نسبت به لایحه عفاف و حجاب داشتیم نیز همین موارد را شامل می‌شود. ما در اظهارنظر نسبت به مصوبات وارد مباحث کارشناسی مجلس نمی‌شویم بلکه در جا‌هایی که مصوبه خلاف شرع و قانون اساسی باشد، ورود می‌کنیم.

دیگر خبرها

  • نشست جمعی از منتخبان مجلس دوازدهم
  • طحان نظیف: لایحه عفاف و حجاب هنوز به تأیید شورای نگهبان نرسیده است
  • قالیباف: همه جهان اسلام وظیفه دارند از ملت غزه حمایت کنند/ مقاومت ملت غزه بی‌نظیر است/ پیروزی جبهه مقاومت بر جبهه کفر، وعده قطعی الهی است/ اسماعیل هنیه: ما مجلس شورای اسلامی را مجلس حامی فلسطین و مقاومت فلسطین می‌دانیم
  • سخنگوی شورای نگهبان: لایحه عفاف و حجاب دوباره به مجلس برگشت داده شد/ پس از اصلاح و رفع ایرادات از سوی مجلس، دوباره در شورای نگهبان آن را بررسی می‌کنیم
  • شورای نگهبان لایحه عفاف و حجاب را به مجلس بازگرداند
  • قالیباف: همه جهان اسلام وظیفه دارند از ملت غزه حمایت کنند
  • طحان‌ نظیف: لایحه عفاف و حجاب هنوز به تأیید شورای نگهبان نرسیده است
  • فلسفه ملاقات وضیافت نمایندگان مجلس با ابراهیم رضایی در ژنو چه بوده است؟
  • اگر مزد واقعی به کارگر داده شود...
  • دستاوردهای تعامل سازنده دولت سیزدهم با مجلس