Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایکنا»
2024-04-16@23:26:11 GMT

افراط و تفریط از آسیب‌های جدی انتخابات است

تاریخ انتشار: ۲۵ بهمن ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۸۹۳۹۵۰

افراط و تفریط از آسیب‌های جدی انتخابات است

امام جمعه خوی گفت: یکی از آسیب‌های جدی در دوران تبلیغات انتخاباتی، افراط و تفریط های طرفداران نامزدها است که از طریق اتهام‌زنی‌ها، تهمت‌ها، تخریب‌ها، ایجاد اختلاف‌ها و برای بهم ریختن فضای سالم انتخابات اقدام می‌کنند.

به گزارش ایکنا از آذربایجان‌غربی، حجت‌الاسلام سیدرضی شکوری، امروز، ۲۵ بهمن‌ماه در خطبه اول نماز جمعه خوی، ضمن توصیه نمازگزاران به رعایت تقوا با توجه به میلاد حضرت فاطمه زهرا(س) و روز زن، محور بحث خود را جایگاه و نقش زن قرار داد و اظهار کرد: رسول خدا(ص) می‌فرماید: خداوند به هر کس زن شایسته روزی کند او را بر حفظ بخشی از دینش یاری کرده پس برای بخش دومش از خدا پروا کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به وظایف مرد نسبت به زن، افزود: وجوب پرداخت نفقه و مهریه، برخورد مناسب و شایسته، تلاش جهت ایجاد رفاه زن و فرزندان، داشتن احساس مسئولیت نسبت به خانواده، اجتناب از توهین و تنبیه زن و لزوم اظهار محبت و دوستی از جمله این وظایف است.

امام جمعه خوی ادامه داد: وظایف زن در مقابل شوهر خود عبارت از مورد تکریم قرار دادن شوهر، قانع بودن در زندگی، پذیرش مدیریت مرد، امانت‌داری و ایجاد آرامش در محیط خانواده است.

خداوند برای زنان و مردان پاداش یکسان در نظر گرفته است

وی بیان کرد: مرحوم طبرسی در تفسیر مجمع‌البیان نقل می‌کند وقتی اسماء بِنْتِ عُمَیْس با شوهر خود جعفربن‌ابی‌طالب از حبشه برگشت نزد همسران رسول خدا(ص) رفت و گفت آیا درباره ما زنان هم چیزی از قرآن نازل شده است؟ گفتند نه، اسما محضر رسول خدا(ص) رفت و عرض کرد: ای رسول خدا زنان محروم و بازنده‌اند، پیامبر(ص) فرمود: چرا؟ عرض کرد: چون از آنان مانند مردان به‌خوبی یاد نمی‌شود و خداوند آیه شریفه ۳۵ سوره احزاب را نازل کرد که می‌فرماید: مردان و زنان مسلمان، مردان و زنان باایمان، مردان و زنان عابد، مردان و زنان راستگو، مردان و زنان شکیبا، مردان و زنان فروتن، مردان و زنان صدقه‌دهنده، مردان و زنان روزه‌دار، مردان و زنان پاکدامن، مردان و زنانی که خدا را زیاد یاد می‌کنند خدا برای همه آنان آمرزش و پاداش بزرگ فراهم ساخته است.

حجت‌الاسلام شکوری گفت: از مفاد آیه شریفه و سایر آیات و روایات مربوطه به دست می‌آید که زنان از ویژگی‌ها و حقوق متعددی برخوردارند که از این نظر با مردان هیچ تفاوتی ندارند از قبیل استفاده از نعمت‌ها و مواهب خدا در دنیا، برخورداری از پاداش اعمال دنیوی خود، پرداختن به موضوع تعلیم و تربیت، تلاش در کسب مدارج معنوی و تقوا، از لحاظ خلقت زن و مرد مکمل یکدیگرند و زن و مرد بعد از ازدواج از حقوق متقابل دارند.

وی با بیان اینکه بداخلاقی‌های انتخاباتی شایسته ملت ما نیست، بیان کرد: یکی از آسیب‌های جدی در دوران تبلیغات انتخاباتی، افراط و تفریط‌های طرفداران نامزدهاست که از طریق اتهام‌زنی‌ها، تهمت‌ها، تخریب‌ها، ایجاد اختلاف‌ها و برای بهم ریختن فضای سالم انتخابات اقدام می‌کنند در صورتی که در یک جامعه اسلامی نباید شاهد چنین فضاسازی‌ها باشیم که قطعاً دشمنان قسم خورده از این موج‌آفرینی‌ها جهت بهم ریختن امنیت جامعه سوءاستفاده می‌کنند.

امام جمعه خوی تصریح کرد: مقام معظم رهبری در دوره‌های مختلف درخواست‌ها و تأکیدات مکرری داشتند که تبعیت از فرامین ایشان به‌عنوان مرجع تقلید و رهبر انقلاب اسلامی وظیفه و تکلیف شرعی و انقلابی برای هر انسان متدین و ایرانی است.

وی با اشاره به بیانیه گام دوم انقلاب بیان کرد: مقام معظم رهبری در بخشی از توصیه‌های خود در زمینه معنویت و اخلاق در این بیانیه می‌فرمایند: ابزارهای رسانه‌ای پیشرفته و فراگیر امکان بسیار خطرناکی را در اختیار کانون‌های ضدمعنویت و ضداخلاق نهاده است و هم‌اکنون تهاجم روزافزون دشمنان به دل‌های پاک جوانان و نوجوانان و حتی نونهالان را با بهره‌گیری از این راه به چشم خود می‌بینیم.

حجت‌الاسلام شکوری گفت: دشمنان جنگ نرم فرهنگی، جنگی جدی علیه معنویت و اخلاق شروع کرده‌اند و حجم سنگینی از آتش تبلیغاتی برای فروپاشی نهاد خانواده و اعتقادات دینی و معنوی مردم از سوی دشمن به‌کار گرفته شده است.

وی در پایان با قدردانی از حضور حماسی مردم متعهد ایران و خوی در مراسم چهلم سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی و راهپیمایی ۲۲ بهمن، گفت: این حضور دشمنان قسم‌خورده انقلاب اسلامی و ملت متعهد ایران را کاملاً ناامید کرد به‌طوری‌ که حتی رسانه‌های تعدادی از کشورهای معاند بر حضور حماسی و پرشور مردم در راهپیمایی ۲۲ بهمن اعتراف کردند.

انتهای پیام

منبع: ایکنا

کلیدواژه: امام جمعه خوی انتخابات افراط و تفریط اتهام آسیب های جدی امام جمعه خوی افراط و تفریط مردان و زنان رسول خدا ص بهم ریختن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iqna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۸۹۳۹۵۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سفر سردار زاهدی را چه کسی لو داد؟

روزنامه جمهوری اسلامی در مطلبی درباره خطر نفوذی‌ها اخطار داد.

این روزنامه نوشت: جوابِ رد شدن صهیونیست‌ها از خط قرمز مان راقاطعانه با صد‌ها موشک و پهپاد و با عبور تنبیه‌کننده از خط وط قرمزشان پاسخ دادیم.

چه این ماجرا به پایان برسد و یا خدای نکرده با جنون آنان ادامه یابد، ما باید دیوار خانه خود را بلند و مقاوم کنیم.

اولین قدم هم این است که منفذ‌ها را بکاویم، بیابیم و چنان ببندیم که هیچ نفوذیی نتواند راهی در آن برای خود باز کند. ما از نفوذی‌ها کم ضربه نخورده‌ایم. آنچه در کنسولگری در دمشق اتفاق افتاد، فقط آخرین نمونه ماجرا بود و الّا از اول انقلاب تا کنون هرجا ضربه خورده ایم، پای نفوذی‌ها در میان بوده است.

از انفجار حزب جمهوری اسلامی تا دفتر نخست وزیری تا هرجای دیگر. شناسایی و شکار آنان می‌تواند امنیت را ارتقا دهد و الّا اگر آنان باشند و همه تجهیزات جنگی جهان را در اختیار داشته باشیم باز راه به مقصد نخواهیم برد. باید دیوار‌ها را بکاویم. موش‌ها را بیابیم و گوشِ شان را چنان بکشیم که درس عبرت شود برای همه گوش‌هایی که به داد و ستد با زبان مشغولند تا به زیان ایران و انقلاب اقدامی صورت گیرد.

نفوذی را باید در میان خودی‌ها جستجو کرد. در نزدیکترین حلقه دوستان. همان‌ها که می‌شنوند حرف‌ها را. آشنایند با کد‌ها و نشانه‌ها.

این بار بیاییم و داستان را از آول به آخر بخوانیم. چه کسانی از رفتنِ سردار زاهدی مطلع بودند؟ علامت سؤال را جلوی تک به تک‌شان بگیریم و جواب‌شان را عیار بسنجیم تا معلوم شود دهان و کلمات کدامشان بوی خیانت دارد. به دیوار شبه‌دوستان هم تکیه نکنیم. در سوریه و لبنان که جاسوس روان است، کسی را به دوستی نگیریم. روی دیوار صاحبان اس۳۰۰ و اس۴۰۰ هم که هنگام حمله دشمن به خواب می‌روند یادگاری ننویسیم. روی پای خود بایستیم.

برای همراهی تمام ساحتی ملت هرچه می‌توانیم هزینه کنیم. فقط ایرانی است که در دفاع از ایران تا پای جان می‌ایستد. فقط ملت است که پای این مُلک جان می‌دهد. به این ملت و نگاه و نظرش احترام بگذاریم. اینان که برخیزند، همه دشمنان یکی بعد از دیگری خواهند نشست. هوشیاری هم یعنی اعتلای هارمونی و تقویت همراستایی در این ملت. این می‌تواند قدرت بازدارندگی ما را جاودانه کند.

tags # اسرائیل سایر اخبار چرا مو‌های بدن زنان کمتر از مردان است؛ آیا زنان مردان پشمالو را بیشتر می‌پسندند؟ مغز آلبرت انیشتین از مغز یک نئاندرتال کوچک‌تر بود! آیا انسان‌های اولیه عاشق می‌شدند؟ آنها چگونه همسر خود را انتخاب می‌کردند؟ قدیمی‌ترین راز تاریخ فاش شد؛ اول مرغ بود یا تخم‌مرغ؟!

دیگر خبرها

  • اثرات جبران ناپذیر افراط در استفاده از رژ لب
  • فلزات سنگین تهدید جدی رژ لب‌های تقلبی هستند
  • سفر سردار زاهدی را چه کسی لو داد؟
  • عکس غم‌انگیز منوی یک فست‌فودی وایرال شد + عکس
  • کاپیتان استقلال باز هم پدر شد + عکس
  • (عکس) عجیب‌ترین تصویر از خورشیدگرفتگی امسال؛ یک قاب خیره‌کننده
  • فصل برای مدافع تراکتور تمام شد
  • تصویری از ماموران گشت ارشاد در میدان ونک
  • (عکس) تصویری از مجلس در پی حمله ایران به اسرائیل
  • (ویدئو) فریاد «مرگ بر اسرائیل» در صحن مجلس