Web Analytics Made Easy - Statcounter

آیین عبادی سیاسی نماز جمعه در شهرستان‌های آذربایجان غربی برگزار و مطالبی درباره مباحث روز مطرح شد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از اروم نیوز، آیین عبادی سیاسی نماز جمعه در سراسر شهرستانها و بخش‌های آذربایجان غربی برگزار و ائمه جمعه مطالبی را درباره مباحث روز مطرح کردند که به شرح ذیل است:

کاندیداها در تبلیغات اسراف نکنند

حجت‌الاسلام و المسلمین سید مهدی قریشی ظهر امروز در خطبه‌های آئین عبادی سیاسی نماز جمعه ارومیه، اظهار داشت: بانوان، قبل از اسلام و در زمان جاهلیت اعراب هیچ جایگاهی نداشتند و حتی به گفته تمامی تاریخ‌دانان قبل از اسلام ضرب و شتم بانوان فضیلتی برای آقایان حساب می‌شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی، افزود: بعد از اسلام معیار و فضیلت برای تمامی بندگان، تقوا و خشوع در برابر خداوند متعال شد. نهایت تفکر فمینیسم و غرب که بزرگ‌ترین ظلم در حق بانوان است، مرد انگاری این قشر در جامعه می‌باشد. کارهای سخت در غرب، حضور در سربازخانه‌ها و هزاران مثال از این قبیل ناشی از تفکر مردانگاری زنان می‌باشد که بزرگ‌ترین ظلم در حق بانوان است و در غرب نهادینه شده است.

امام جمعه ارومیه، ضمن قدردانی از حضور پرشور مردم در راهپیمایی 22 بهمن بیان کرد: مردم ارومیه با وجود سرمای شدید هوا بار دیگر میثاق خود را آگاهانه با ولایت تجدید کردند و زبان قاصر است از تشکر و تقدیر در برابر این همه عظمت. حمایت نیروی هوایی ارتش از رهبر کبیر انقلاب در بحبوحه‌های انقلاب رزق من حیث لایحتسب بود که به عنوان اولین نیروی نظامی، از رهبر کبیر انقلاب حمایت کردند.

وی، با اشاره به این که تمامی مردم، جوانان، مدیران و مسئولین وصیت نامه شهید سلیمانی را بخوانند و آن را سرلوحه زندگانی خود قرار دهند، تاکید کرد: با خون سردار شهید سلیمانی حشدالشعبی تثبیت شد، جنگ‌های داخلی عراق تمام شد، هیمنه آمریکا شکسته شد و جان دوباره‌ای به محور مقاومت داده شد و انسجام ملت ایران بیش از پیش شد.

قریشی، افزود: وصیت نامه سردار مرا به یاد احوالات مسلم بن عوسجه و حبیب بن مظاهر انداخت که در هنگام جان دادن حبیب بن مظاهر، حبیب به زحمت انگشت اشاره خود را تکان داد و به او گفت علیک بهذا الامام.

وی، تصریح کرد: کاندیداها، انتخابات را میدان مسابقه برای خدمت به مردم بدانند نه قدرت طلبی؛ در شرایط اقتصادی فعلی کشور کاندیداها در تبلیغات اسراف نکنند که بر اساس روایات اسراف کار برادر شیطان است.

شورای نگهبان ضامن سلامت انتخابات است/ حمله به شورای نگهبان در واقع خیانت به نظام، انقلاب و ولایت است

حجت الاسلام والمسلمین حمید حسن زاده در خطبه های نماز جمعه این هفته میاندوآب در سخنانی با بیان اینکه دشمنان همواره به دنبال زیر سوال بردن ارکان نظام، ارزش ها و معیارها بوده اند، اظهار کرد: در آخرین مورد نیز دشمنان حمله به شورای نگهبان را در دستور کار خود قرار داده اند.

امام جمعه میاندوآب با اشاره به اینکه توهین به شورای نگهبان یعنی توهین به نظام و وطن، افزود: شورای نگهبان یکی از ارکان مهم نظارتی برای سالم ماندن نظام است.

وی با اشاره به نقش نظارتی شورای نگهبان، گفت: شورای نگهبان به عنوان یک رکن نظارتی بر قانونگذاری توسط مجلس شورای اسلامی و انتخابات نظارت مستقیم دارد.

حسن زاده با بیان اینکه در هر کشوری که انتخابات و مردم سالاری وجود دارد، شورای نگهبان با عناوین و نام های مختلف وجود دارد، تصریح کرد: زیر سوال بردن شورای نگهبان در واقع خیانت به نظام، انقلاب و ولایت و تضعیف و تخریب نظام است و هرکس که از این فیلتر نگذشته نباید شورای نگهبان را زیر سوال ببرد.

امام جمعه میاندوآب در ادامه به معیارهای قرآنی انتخاب اصلح اشاره کرد و گفت: فردی که انتخاب می کنیم نباید دنیاپرست باشد.

وی با اشاره به اینکه مومن بودن از دیگر شاخصه های انتخاب اصلح است، افزود: فردی که دروغ نمی گوید و به طرفدارانش می گوید که سبب سلب آسایش مردم نشوید و تخریب نکنید، تصاویر من را به مکان های قانونی بچسبانید، این فرد شایسته انتخاب بوده و به درد مردم و نظام می خورد.

حسن زاده  تصریح کرد: مومن،متعهد بودن، ایمان، تقوا، توکل به خدا، اطاعت از اوامر رهبری از ویژگی های یک فرد اصلح است که باید مورد توجه قرار گیرد.

امام جمعه میاندوآب با بیان اینکه مردم نگاه کنند که چه کسانی در حلقه اول کاندیدا هستند، پولدار دور خود جمع کرده یا خداترسان و مستضعفان را، اظهار کرد: انتخاب اصلح کسی است که به افراد قدرتمند و پولدار دل نبندد و آیا توکل به خدا دارد یا عده ای پولدار و مقام دار.

حسن زاده افزود: کسی که امروز چندصد میلیونی برایش هزینه می کنند؛ فردا نیز مجبور است خواسته هایش را تامین کند.

وی با بیان اینکه بیکاری بزرگترین مشکل میاندوآب است، تصریح کرد: باید از نمایندگان مطالبه گری داشت و نماینده مجلس باید برنامه برای ابعاد مختلف در میاندوآب داشته باشد.

حسن زاده اظهار کرد: میاندوآب از ظرفیت های خوبی برخوردار است به گونه ای که زرینه رود و سیمینه رود میاندوآب برای حل مشکلات و بیکاری در این شهر کفایت می کند.

وی هم چنین از عدالت و انصاف و تساهل و تسامح در مسئولیت ها به عنوان نشانه های تقوا نام برد.

فردی را راهی مجلس کنید که خداترس بوده و در مسیر نظام،رهبری و شهدا قدم برمی دارد

حجت الاسلام حسین فصیح نیا امام جمعه شاهین دژ در خطبه های امروز نماز جمعه ضمن دعوت نمازگزاران به رعایت تقوی الهی با اشاره به حدیثی از امام سجاد (ع) گفت : ایشان فرمودند ای اهل ایمان رعایت تقوی نمایید و از مواعظ الهی پند بگیرید.

وی به موضوع خانواده،ازدواج و تربیت فرزند اشاره کرد و گفت : خانواده در لغت به معنای اهل بیت و دودمان کاربرد دارد و در اصطلاح تعاریف متفاوتی از مفهوم خانواده شده است، بعنوان مثل خانواده بر مبنای ازدواج و سپس فرزندآوری تشکیل خواهد یافت و در برخی تعاریف نیز خانواده از نخستین کانونهای اجتماعی است و مهمترین کانونی که در جامعه بشری تاثیر گذار است خانواده است و حتی فرهنگ یک کشور نیز از خانواده نشأت میگیرد.

وی افزود : معروفترین تعریف خانواده از دیدگاه روانشناسان اینگونه است که اجتماع دو یا چند نفر که اهداف خود را به اشتراک گذاشته و در یک محل زندگی میکنند ولی از نگاه دین چنین دیدگاهی مفهوم ندارد بلکه از منظر معنوی به آن می نگرد و فراتر از تعریفهای جامعه شناسی است و ازدواج از نشانه های شناخت پروردگار است و تشکیل خانواده به اندازه ای دارای اهمیت است که نبی مکرم اسلام میفرمایند : هیچ بنایی دوست داشتنی تر از ازدواج نزد پروردگار نیست.

خطیب نماز جمعه شاهین دژ میلاد با سعادت بی بی دو عالم حضرت فاطمه زهرا سلام الله علیها و روز زن را تبریک گفت و با اشاره به روایتی از پیامبر اسلام گفت : ایشان فرمودند اگر تمام نیکی ها در یک فردی اجتماع شود این نیکی ها همگی در فاطمه است و فرزندم فاطمه بهترین آدم از حیث ذات و کرامت بر روی زمین است.

حجت الاسلام فصیح نیا گفت: مقام معظم رهبری در خصوص زن سه دیدگاه دارند که همگی نیز نظر دین مبین اسلام است و اولین دیدگاه عنصر تکاملی انسان است که هیچ تفاوتی با مرد ندارد دومین دیدگاه ایشان برابری میزان تلاش علمی،سیاسی و اقتصادی زن در مقابل مرد است و آخرین دیدگاه مقام معظم رهبری در خصوص زن اینگونه است که زن عنصری است در سیرت مادری و مادر بودن بزرگترین مقام است.

وی با تشریح وظایف سه نهاد شورای نگهبان،وزارت کشور و نیروی انتظامی در انتخابات گفت: این سه نهاد نقش مهمی دارند و بایست به وظایف خود بر اساس قانون واقف باشند و توصیه میکنم تا در حیطه قانون انچه را که صادر شده است عملی ساخته تا انتخاباتی سالم را تجربه کنیم و هماهنگی بین این سه نهاد از مهمترین اولویتهاست.

این استاد حوزه و دانشگاه در توصیه به مردم گفت : اولین وظیفه مردم حضور حداکثری است ،امروز خواسته نظام و رهبری حضور در پای صندوق انتخابات است اگر کسی خواسته یا ناخواسته در صدد تضعیف نظام باشد ، در میدان دشمن حرکت میکند ، دشمن هرگز دلسوز شما نخواهد بود و هر رای شما تیری در چشم بدخواهان نظام و انقلاب است و دومین وظیفه مردم عزیز ما انتخاب اصلح است و از شما خواهشمندم تا با شناخت کامل فرد انقلابی و دلسوز نظام و مردم انتخاب کنید.مشکل ما عدم صداقت و داشتن قدرت طلبی بی پایان در وجود برخی افراد است،ببینید چه کسی در خط ولایت و رهبری است و چه کسی صادق است و در مسیر شهدا و انقلاب حرکت میکند،بگذارید شاهین دژ و تکاب که برای اولین بار حوزه انتخابیه مجزا شده است فردی اصلح و انقلابی را راهی مجلس کنند،تحقیق و مشورت کنید و به فردی رای دهید که از خدا میترسد و بدنبال قوم گرایی نیست.

انتهای پیام/

منبع: دانا

کلیدواژه: عبادی سیاسی نماز جمعه امام جمعه میاندوآب شورای نگهبان انتخاب اصلح زیر سوال شاهین دژ حسن زاده سه نهاد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۸۹۴۲۵۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نقش مهم سپاه در امنیت منطقه مهم است/ میدان‎داری برای خدمت به مردم

به گزارش خبرنگار مهر، عبدالمهدی حق‌شناس پیش ازظهر سه شنبه در گفت وگو اصحاب رسانه در خصوص سالروز تأسیس سپاه پاسداران اظهار کرد: به فرموده امام راحل اگر سپاه نبود کشور هم نبود و لذا سپاه پاسداران انقلاب اسلامی بسیار همخوانی با این فرمایش دارد.

وی افزود: همانگونه که از اسم سپاه بر می‌آید این تشکل نظامی تشکیل شده است تا از انقلاب محافظت کند و از ابتدا تاکنون نیز در این مسیر در حال حرکت است.

مسئول بسیج رسانه مازندران، خاطرنشان کرد: مسیر مورد نظر امام راحل برای سپاه پاسداران منتج به اعتلای انقلاب اسلامی بوده و انتظار هم حرکت در این مسیر است.

این مسئول، به نقش سپاه در امنیت ایران و منطقه پرداخت و ادامه داد: نقش امنیت سپاه در منطقه آشکار است و همین بس که نام سپاه موجب آرامش شده و موجب می‌شود که دشمنان انقلاب و اسلام از این نام، بهراسند.

حق‌شناس، بیان کرد: اینکه آنان سپاه را تروریست بخوانند نشان از وحشت آنان از سپاه دارد و بیانگر آن است که وجود سپاه، امنیت آنان را به مخاطره می‌اندازد.

وی عنوان کرد: ترسی که سپاه در دل آنان ایجاد کرده است موجب شده است تا خیلی از اقداماتی که بنا دارند در منطقه انجام دهند را پیشگیری کند.

مسئول بسیج رسانه مازندران، موشک‌باران مواضع رژیم صهیونیستی توسط سپاه را یک اقدامی شجاعانه و غرورآفرین برشمرد و گفت: عملیات وعده صادق نشان داد که سپاه پاسداران از هیچ چیزی نمی‌هراسد و تنها گوش به فرمان مقام معظم رهبری است تا هر زمان ایشان نظرشان این باشد که سپاه باید در جایی ورود کند به بهترین شکل تلاش می‌کند تا اجرا شود.

این مسئول، ادامه داد: حضور سپاه در سوریه، در عراق، مبارزه با داعش و اقداماتی از این دست در شرایطی بود که همه از شرایط موجود ناامید شده بودند و بر اساس اینکه گفته شد بشار اسد خواهد ماند سردار سلیمانی و سپاه پاسداران به این موضوع ورود کردند و تمام معادلات را به نفع جمهوری اسلامی ایران تغییر دادند.

حق‌شناس، اعلام کرد: همانگونه که داعش از صفحه روزگار محو شده است در آینده‌ای نه چندان دور، رژیم صهیونیستی نیز طبق فرمایش مقام معظم رهبری، محو و نابود خواهد شد.

مکتب حاج قاسم جدای از مکتب سپاه پاسداران نیست

وی اذعان کرد: سپاه یک کارخانه انسان‌سازی است و مکتب حاج قاسم جدای از مکتب سپاه پاسداران انقلاب اسلامی نیست و سردار دل‌ها در واقع تربیت‌شده سپاه است و حاج‌قاسم‌ها مکتبی داشتند که همانا دفاع از محور مقاومت، اسلام و قرآن بوده و مکتب سپاه حمایت از مظلوم در برابر ظالم و نابودی جبهه باطل است.

مسئول بسیج رسانه مازندران، اظهار کرد: سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در کنار بعد نظامی، همواره در کنار مردم ایران بوده و اینگونه نیست که این شاخه نیروهای مسلح کشور صرفاً نظامی باشد؛ سپاه در واقع یک ارگان چند بعدی و چند محوری است که بارها و بارها دیدیم که در حوادث گوناگون، بلایا و اتفاقاتی نظیر سیل و زلزله، در وسط میدان حاضر بوده است.

این مسئول افزود: میدان‌داری سپاه در خدمت‌رسانی به مردم مناطق محروم بر کسی پوشیده نیست و نقش مؤثری در احداث خانه‌های محروم، نوسازی و بهسازی مسکن روستایی داشته است و در ایام کرونا نیز تا آخرین لحظه در کنار مردم بوده است.

حق‌شناس، با بیان اینکه سپاه پاسداران پرچم‌دار خدمت‌رسانی به مردم کشور و منطقه است؛ اشاره کرد: به همین خاطر ما تنها سپاه را در محدوده جغرافیایی جمهوری اسلامی ایران نمی‌بینیم و دیدیم که در کشورهای منطقه نظیر سوریه، عراق و سایر کشورها، تشکل بسیج راه‌اندازی می‌شود و این نشان از نفوذ سپاه در منطقه دارد.

وی خاطرنشان کرد: دیگر نهادی همچون سپاه نخواهد بود که همواره در کنار مردم باشد، از همه چیز خود بگذرد و تمام آسیب‌ها را به جان بخرد و جدای از امور نظامی در بازسازی جاده‌ها، احداث سدها، اجرای پروژه‌های بزرگ نفتی و گازی برای تأمین نیازهای مردم، بی‌اثر کردن تحریم‌ها برای کاهش فشار اقتصادی به مردم، برخورد و مبارزه با مفسدین اقتصادی و همچنین مقابله با نفوذی‌‎ها، تمام‌قد در اختیار انقلاب اسلامی ایران باشد.

مسئول بسیج رسانه مازندران، تصریح کرد: مهمترین شاکله سپاه آن است که تا پایین‌ترین سطح جامعه که پایگاه بسیج محسوب می‌شود در میان مردم و از خود بدنه مردم است و سپاه از خود مردم تشکیل شده، در دل مردم است و تا جایی که به او نیاز دارند در خدمت‌رسانی حضور خواهد داشت.

کد خبر 6086325

دیگر خبرها

  • اظهار امیدواری امام جمعه ورامین برای حضور پرشور مردم در انتخابات
  • خدمت رسانی به مراکز آزمون کنکور دراستان کرمان
  • تبلیغات دور دوم انتخابات مجلس از ۱۳ اردیبهشت آغاز می‌شود
  • الکترونیکی بودن دور دوم انتخابات مجلس در آبادان
  • رویکرد مردم‌محور در دستور کار نظام شورایی کشور است
  • رویکرد مردم ‎محور در دستورکار نظام شورایی کشور است
  • مسئولان فرصت خدمت به مردم را قدر بدانند
  • اولین فهرست اصولگرایان در دور دوم انتخابات مجلس؛ از ابراهیم یزدی تا پورمحمدی و نجابت /از کاندیداها تعهد گرفته شد
  • تبلیغات دور دوم انتخابات مجلس 13 اردیبهشت شروع می‌شود/ پیش‌بینی هزار و 20 شعبه اخذ رای
  • نقش مهم سپاه در امنیت منطقه مهم است/ میدان‎داری برای خدمت به مردم