Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «رویداد24»
2024-03-29@14:25:39 GMT

قتل عام وحشتناک در شیراز / زنی خود و ۲ کودکش را کشت

تاریخ انتشار: ۲۵ بهمن ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۸۹۴۵۳۵

قتل عام وحشتناک در شیراز / زنی خود و ۲ کودکش را کشت

رویداد۲۴ معاون اجتماعی فرماندهی انتظامی استان فارس گفت: طی تماس با مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ مبنی بر وقوع خودکشی در خیابان "شمس" شهرستان شیراز، بلافاصله ماموران برای بررسی موضوع به محل حادثه اعزام شدند.

سرهنگ "کاووس محمدی" افزود: رسیدگی به موضوع در دستور کار کارآگاهان پلیس آگاهی استان قرار گرفت و پس از اطمینان از صحت خبر به محل حادثه اعزام و با ورود به منزل با اجساد ۲ دختر و پسر و یک زن مواجه شدند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



این مقام انتظامی با بیان اینکه بلافاصله پس از هماهنگی قضائی اجساد به پزشک قانونی انتقال داده شدند، خاطر نشان کرد: در تحقیقات فنی و تخصصی پلیس مشخص شد که مادر خانواده به علت مشکلات مالی، روحی و روانی و جنون آنی، پس از کشتن دختر و پسر ۸ و ۱۲ ساله با یک شی، خود را خفه و به زندگی‌اش پایان داده است. بیشتر بخوانید: کشف جسد فرزند دادستان بوشهر در اتاقش سرهنگ "محمدی" خاطر نشان کرد: بسیاری از خانواده‌هایی که قتل یا خودکشی در آن‌ها رخ داده است گرفتار اختلافات اقتصادی و خانوادگی، مسائل و معضلات اجتماعی مانند اعتیاد و ... بوده اند که می‌طلبد برای پیشگیری از این امور با مراجعه به مراکز مشاوره و کارشناسان، مشکلات خود را حل و فصل تا شاهد حوادث تلخ و ناگوار نباشیم. منبع: رکنا لینک کوتاه: www.rouydad24.ir/000r7F خبر های مرتبط

منبع: رویداد24

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.rouydad24.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «رویداد24» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۸۹۴۵۳۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فقر سرعت پیر شدن مغز را افزایش می‌دهد

محققان می‌گویند فقر احتمالاً می‌تواند روی ماده سفید مغز تأثیر مخرب داشته باشد.

به گزارش دیجیاتو، دانشمندان توانسته‌اند ارتباطی میان درآمد پایین و نابودی سریع‌تر ماده سفید در مغز پیدا کنند. در حالی‌که حجم ماده سفید با افزایش سن کاهش می‌یابد، ظاهراً زندگی در فقر می‌تواند به این روند سرعت ببخشد و مغز را سریع‌تر پیر کند.

تیمی از محققان دانشگاه‌های ژنو و لوزان در سوئیس با بررسی ۷۵۱ نفر در بازه سنی ۵۰ تا ۹۱ سال به این نتیجه رسیده‌اند. پژوهشگران پس از در نظر گرفتن عواملی مانند سن، جنسیت و برخی مسائل کلیدی مرتبط با سلامت، به این نتیجه رسیدند افرادی که در خانواده‌های فقیرتر زندگی کرده بودند، در اسکن MRI علائم بیشتری از پیری ماده سفید در مغز خود داشتند و همچنین در تست‌های شناختی، امتیاز کمتری نسبت به افراد در خانواده‌های ثروتمند گرفتند.

نتیجه کار محققان در ژورنال JNeurosci منتشر شده است. پژوهشگران این مطالعه را با هدف ارائه بینشی درباره مسیر‌هایی که مسائل اقتصادی و اجتماعی مانند درآمد خانواده، آخرین موقعیت شغلی و مسیر‌های اقتصادی و اجتماعی در دوره زندگی را با ریزساختار مغز و عملکرد شناختی تا اواخر بزرگسالی مرتبط می‌کنند، انجام دادند.

ماده سفید برای جابه‌جایی پیام‌ها و سیگنال‌ها در سراسر مغز بسیار ضروری است و میزان آن می‌توان روی توانایی‌های شناختی فرد تأثیر بگذارد. زندگی در فقر یا آن‌طور که محققان می‌گویند، قرارگیری در معرض کمبود‌های مزمن اجتماعی و اقتصادی، با سلامت پایین و افزایش سرعت زوال شناختی در ارتباط است. البته دانشمندان در گذشته هم به چنین نتیجه‌ای رسیده بودند، اما در تحقیق جدید، محققان نگاه دقیق‌تری به علت این موضوع داشتند.

پژوهشگران دانشگاه‌های سوئیس در تحقیق اخیر خود متوجه شدند که تعداد رشته‌هایی که از هر نورون منشعب می‌شود (تراکم نوریت) و اندازه پوشش محافظ روی این رشته‌ها (میلیناسیون)، ظاهراً با تجزیه سریع‌تر ماده سفید ارتباط دارند.

تحقیقات قبلی که مغز و سطح اقتصادی و اجتماعی افراد را بررسی کرده بودند، روی حجم کلی مغز متمرکز بودند. حالا ساختار‌های دقیق‌تری به‌دست آمده‌اند و مکانیزم‌های پشت پرده هم بررسی شده‌اند. پژوهشگران توانسته‌اند نحوه حرکت آزادانه مولکول‌ها، عمدتاً آب، درون مغز را شناسایی کنند که این حرکت به میزان میلین و تراکم شاخه‌های نورون بستگی دارد.

با وجود اینکه کاهش ماده سفید می‌تواند روی عملکرد شناختی تأثیر منفی داشته باشد، اما پژوهشگران متوجه شده‌اند که افراد در خانواده‌های ثروتمند حتی با وجود میلین کمتر و تراکم نوریت پایین‌تر، باز هم عملکرد شناختی خود را حفظ می‌کنند؛ بنابراین به نظر می‌رسد پول بیشتر به‌عنوان یک محافظ در برابر زوال عقل عمل می‌کند و دانشمندان باید به‌دنبال مکانیزم‌های دیگری علاوه بر تغییرات ظاهری مغز باشند.

در نهایت باید گفت دانشمندان برای رسیدن به یک نتیجه کلی‌تر و دقیق‌تر، به پژوهش‌های بیشتری نیاز دارند.

دیگر خبرها

  • راهپیمای مردم اصفهان در محکومیت جنایات اسرائیل
  • اهمیت زبان هنر در تبیین ارزش‌های انقلاب اسلامی
  • رویکردهای مختلف مشاوره خانواده چیست؟
  • مرخصی ۱۷۱ نفر از زندانیان استان بوشهر با مراقبت پابند الکترونیک
  • تزریق کالاهای اساسی به بازار/ضرورت جلوگیری از مصرف نامتعارف نان
  • تلاش مدیران اردستان گره گشایی از مشکلات مردم باشد
  • کشف فرآورده‌های نفتی قاچاق در سواحل مکران
  • (عکس) شیرازی‌ها با این آگهی شخصیت خودشان را نشان دادند
  • عکس | شیرازی ها با این آگهی شخصیت خودشان را نشان دادند
  • فقر سرعت پیر شدن مغز را افزایش می‌دهد