Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-23@14:50:07 GMT

ثبت نام مدارس سمپاد از 26 بهمن آغاز می‌شود

تاریخ انتشار: ۲۵ بهمن ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۸۹۵۱۳۸

ثبت نام مدارس سمپاد از 26 بهمن آغاز می‌شود

به گزارش روز جمعه، براساس دستورالعمل ابلاغی سنجش و پذیرش در مدارس استعدادهای درخشان، مسئولیت برگزاری دقیق و مطلوب عملیات سنجش و آزمون ورودی در استان برعهده مدیرکل آموزش و پرورش استان است اما تمامی فرآیندها اعم از ثبت‌نام اینترنتی داوطلبان، صدور اقلام پیش از آزمون، چاپ، بسته‌بندی و ارسال دفترچه‌های سوالات براساس حوزه بندی، تصحیح پاسخ‌برگ‌ها، اعلام نتایج و پاسخگویی به درخواست‌های تجدیدنظر به صورت ستادی و متمرکز با هماهنگی مرکز سنجش و پایش کیفیت آموزشی و مرکز برنامه‌ریزی منابع انسانی و فناوری اطلاعات با نظارت و تایید مرکز حراست و سازمان ملی پرورش استعدادهای درخشان انجام می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



سنجش و پذیرش پایه هفتم و آزمون تکمیل ظرفیت پایه دهم برای دانش‌آموزان مدارس داخل و خارج از خارج از کشور به صورت همزمان برگزار می‌شود.
زمان ثبت‌نام، دریافت کارت و برگزاری آزمون مدارس استعدادهای درخشان
ثبت‌نام داوطلبان سنجش پایه هفتم و آزمون ورودی تکمیل ظرفیت پایه دهم از شنبه ۲۶ بهمن ۱۳۹۸ به مدت هشت روز تا روز شنبه سوم اسفند ۱۳۹۸ از طریق سامانه azmoon.medu.ir انجام می‌شود.

همه فرایند ثبت‌نام به صورت اینترنتی توسط شخص داوطلب انجام می‌شود و مدارس محل تحصیل داوطلبان صرفاً متعهد به ارائه رمز همگام به آنها هستند. در هنگام ثبت‌نام نیز دفترچه راهنمای ثبت‌نام و شرکت در آزمون در اختیار داوطلبان قرار می‌گیرد.

سنجش پایه هفتم دانش‌آموزان داخل و خارج از کشور ساعت ۹ صبح روز پنجشنبه چهارم اردیبهشت ۱۳۹۹ به صورت همزمان و نیز آزمون ورودی پایه دهم برای دانش‌آموزان داخل و خارج از کشور ساعت ۱۴ همین روز برگزار می شود و داوطلبان می‌توانند کارت ورود به جلسه را ۵ روز قبل از این تاریخ برگزاری آزمون از طریق سامانه azmoon.medu.ir دریافت کنند.

اعلام نتایج و ثبت‌نام قبول‌شدگان در مدارس استعدادهای درخشان
همچنین براساس اعلام سازمان ملی استعدادهای درخشان کلید تصحیح سنجش هفتم و آزمون ورودی پایه دهم به همراه نحوه محاسبه امتیاز سنجش و آزمون داوطلبان، حداکثر ۳ هفته پس از برگزاری، از سوی سازمان ملی پرورش استعدادهای درخشان در پایگاه اینترنتی این سازمان منتشر می‌شود.
برای همه داوطلبانی که در آزمون پذیرفته نمی‌شوند حداکثر ۱ هفته پس از اعلام نتایج آزمون، کارنامه عدم قبولی شامل پاسخ‌های صحیح و غلط، نمره هر ماده درسی و امتیاز داوطلب صادر می شود اما برای پذیرفته‌شدگان آزمون کارنامه صادر نمی‌شود.
در صورت شرکت همزمان دانش‌آموزان همزاد (دوقلو یا بیشتر، هم‌جنس یا غیرهمجنس) در سنجش و آزمون ورودی مدارس استعداد درخشان و پذیرش یکی از آن‌ها، دیگری فقط به شرط کسب حداقل ۸۰ درصد امتیاز آزمون آخرین فرد در مدرسه پذیرفته‌شده، می‌تواند براساس اولویت‌های انتخابی خود مازاد بر ظرفیت پیش‌بینی شده در مدارس استعداد درخشان ثبت‌نام کند.
مهلت ثبت‌نام پذیرفته‌شدگان داخل کشور در دبیرستان‌های دوره‌های اول و دوم استعدادهای درخشان حداکثر تا پایان مردادماه ۱۳۹۹ اما با توجه به تفاوت پذیرش دانش‌آموزان مدارس ایرانی خارج از کشور، مهلت ثبت‌نام دانش‌آموزان این مدارس تا پایان شهریور سال آینده خواهد بود.
طبق دستورالعمل ابلاغی از سوی محسن حاجی‌میرزایی، وزیر آموزش و پرورش، ادارات کل آموزش و پرورش استان‌ها موظف هستند شماره تلفن مشخصی برای پاسخگویی به داوطلبان و خانواده‌های آن‌ها اعلام کنند.
داوطلبان برای اطلاع بیشتر از جزئیات سنجش و پذیرش در دبیرستان‌های دوره اول متوسطه و آزمون ورودی تکمیل ظرفیت دبیرستان‌های دوره دوم متوسطه استعدادهای درخشان می‌توانند دستورالعمل این آزمون را مطالعه کنند.

برچسب‌ها مدارس مدارس سمپاد دانش‌آموزان

منبع: ایرنا

کلیدواژه: مدارس مدارس سمپاد دانش آموزان مدارس مدارس سمپاد دانش آموزان مدارس استعدادهای درخشان دبیرستان های دوره داخل و خارج آزمون ورودی آموزش و پرورش انجام می شود سنجش و آزمون سنجش و پذیرش هفتم و آزمون خارج از کشور اعلام نتایج دانش آموزان تکمیل ظرفیت سازمان ملی پایه هفتم پایه دهم ثبت نام

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۸۹۵۱۳۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آغاز نام نویسی بدون آزمون مقطع دکتری دانشگاه آزاد

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای کهگیلویه و بویراحمد، مسئول روابط عمومی دانشگاه آزاد اسلامی استان اعلام کرد: متقاضیان ثبت نام بدون آزمون ویژه استعداد‌های درخشان مقطع دکتری تخصصی سال ۱۴۰۳ دانشگاه آزاد اسلامی می‌رساند، ثبت نام از امروز شنبه ۱ اردیبهشت ماه آغاز و تا روز دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ادامه دارد. داوطلبان با مراجعه به سامانه ثبت نام الکترونیکی مرکز سنجش، پذیرش و فارغ التحصیلی به آدرس www.azmoon.org پس از مطالعه دفترچه راهنما و در صورت داشتن شرایط ویژه استعداد‌های درخشان مقطع دکتری تخصصی ابتدا نسبت به خرید کارت اعتباری اقدام و سپس با ورود به سامانه نسبت به ثبت نام و انتخاب رشته، محل‌های درخواستی اقدام کنند. داوطلبان لازم است پس از انتخاب رشته، محل، کد رهگیری و نسخه چاپی ثبت نام خود را تهیه و تا زمان اعلام نتایج نزد خود حفظ کنند.

دیگر خبرها

  • بیش از ۷۲۰ هزار داوطلب کارت ورود به جلسه دریافت کردند
  • ۳۲۷ هزار داوطلب کارت ورد به جلسه کنکور را دریافت کردند
  • ۳۲۷ هزار داوطلب کارت نوبت اول کنکور سراسری سال ۱۴۰۳ را دریافت کردند
  • آغاز گزینش پذیرفته‌شدگان آزمون استخدام آموزگار از ۵ اردیبهشت
  • آغاز توزیع کارت ورود به جلسه آزمون سراسری
  • اعلام برگزیدگان مرحله نخست آزمون استخدامی آموزگاری
  • توزیع کارت بیش از یک میلیون کنکوری آغاز شد
  • افزایش پذیرش مدارس سمپاد استان قزوین
  • آغاز نام نویسی بدون آزمون مقطع دکتری دانشگاه آزاد
  • انتشار کارت ورود به جلسه نوبت اول کنکور از روز دوشنبه