Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جماران»
2024-04-25@21:07:16 GMT

گرم شدن تنور تبلیغات نامزدهای مجلس در کرمانشاه

تاریخ انتشار: ۲۵ بهمن ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۸۹۵۱۵۳

گرم شدن تنور تبلیغات نامزدهای مجلس در کرمانشاه

این روزها با گذر از هرکوی و برزن می توان ستادهای انتخاباتی متعددی را مشاهده کرد که سخت در تکاپو هستند تا در مدت زمان تعیین شده بتوانند حداکثر آراء مردمی را جلب و نامزد موردنظر خود را روانه خانه ملت کنند.

ستادهای انتخاباتی نامزدهای نمایندگی مجلس شورای اسلامی سخت مشغول تبلیغات هستند و حتی می توان در ساعات پایانی شب نیز شاهد فعالیت آنها بود، عمده نامزدهای انتخاباتی تلاش کرده اند تا در نقاط پرتردد شهر کرمانشاه ستاد خود را دایر کرده تا بیشتر در معرض توجه قرار گیرند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ستون های قطار شهری که وسط بلوار شهید بهشتی قرار دارند بیشترین حجم تبلیغات و پوستر کاندیدادهای نمایندگی مجلس را به خود اختصاص داده است چرا که حجم تردد از این بلوار بسیار بالاست و تصاویر آنها مقابل چشمان رانندگان و سرنشینان خودروها قرار دارد.

البته طرفداران نامزدهای نمایندگی پل های هوایی را نیز فراموش نکرده اند و تصاویر آویزان شده کاندیداهای انتخابات از آن را می توان به خوبی در ابعاد و سایزهای مختلف مشاهده کرد.

امروز مقابل مسجد جامع کرمانشاه محل برگزاری نماز جمعه این هفته نیز بسیار شلوغ و پرتردد بود، طرفداران بسیاری از نامزدها با حضور مقابل این مکان در حال پخش تصاویر، دفترک ها و کارت های نامزد مورد نظر خود بودند و بسیار هم پرانرژی این کار را انجام می دادند، هرچند تعداد قابل توجهی از خود نامزدها نیز در این مراسم عبادی و سیاسی حضور پیدا کرده بودند.

در این میان نامزدهای انتخاباتی شعارهایی را نیز برای تبلیغات خود انتخاب کرده اند تا به این وسیله آینده ای که قرار است برای مردم ترسیم کنند را در جمله ای کوتاه و به اختصار بیان کرده باشند.

«اندیشه جوان فردای جوان، رای تو - سعی من = فردای بهتر ما، انتخاب نسل جوان تحقق گام دوم انقلاب، فریادگر مدبر، اشتغال - رونق تولید و فضای کسب و کار - پیشرفت کرمانشاه، بیایید صدای مظلومیت کرمانشاه بیکارترین شهر کشور را فریاد بزنیم، شعاری ندارم می خواهم عمل کنم، برای شما و با شما می مانم» و ... از جمله شعارهای تبلیغاتی نامزدهای انتخابات مجلس در کرمانشاه است.

البته این ها همه در حالی است که فرمانداری کرمانشاه قبل از آغاز رسمی زمان تبلیغات در اطلاعیه‌ای دایرکردن ستاد تبلیغات نامزدهای یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی را در ۱۱ نقطه شهر کرمانشاه ممنوع اعلام کرد.

در این اطلاعیه خطاب به نامزدهای این دوره از انتخابات در حوزه انتخابیه شهرستان کرمانشاه آمده است که به دلیل مشکلات ترافیکی، حسب مصوبه شورای تامین شهرستان، دایر کردن ستاد تبلیغاتی در این ۱۱ نقطه ممنوع است.

در این اطلاعیه نقاط ممنوعه دایر کردن ستاد تبلیغات انتخابات، میدان فردوسی، میدان آیت الله کاشانی، میدان انقلاب اسلامی، حدفاصل میدان انقلاب اسلامی تا میدان آیت الله کاشانی (دبیر اعظم)، پارکینگ شهرداری، حد فاصل چهارراه نوبهار تا میدان مرکزی، خیابان برق حد فاصل میدان ۱۷ شهریور تا میدان گلایول، سی متری اول حد فاصل چهار راه نوبهار تا میدان ۱۷ شهریور، سی متری دوم حد فاصل اداره کل ورزش و جوانان تا چهار راه سنگر، میدان معلم ابتدای بلوار مسکن ( اطراف میدان) و بلوار گلها لاین شمالی از چهار راه مطهری تا انتهای مسکن اعلام شده است.

تلاش ۱۵۲ نامزد در کرمانشاه برای هشت کرسی نمایندگی

در حالی که پس از اعلام قطعی کاندیداهای انتخابات مجلس شورای اسلامی، نامزدهای تایید صلاحیت شده و طرفداران آنها نهایت توان و تلاش خود را برای تبلیغات و جلب آرا مردم به کار گرفته اند دبیر ستاد انتخابات استان کرمانشاه اعلام کرد که هشت کاندیدا در اولین روز از آغاز تبلیغات انصراف خود را اعلام کرده اند.

بهرام سلیمانی یادآوری کرد: این کاندیداها از حوزه‌های انتخابی کرمانشاه، سنقروکلیایی و کنگاور، صحنه و هرسین و اسلام آبادغرب و دالاهو نامزد شده بودند که انصراف دادند.

وی خاطرنشان کرد: با انصراف این افراد، تعداد کاندیداهای انتخابات مجلس در استان کرمانشاه به ۱۵۱ نفر کاهش یافت.

وجود بیش از ۵۸ هزار رای اولی در استان

رییس ستاد انتخابات استان کرمانشاه نیز با بیان اینکه یک میلیون و ۵۴۶ هزار و ۴۱۳ نفر از مردم استان در این دوره از انتخابات واجد شرایط رای دادن هستند، گفت: ۵۸ هزار و ۲۸۰ نفر از آنها را رای اولی ها تشکیل می دهند.

محمدابراهیم الهی تبار با بیان اینکه به ازای هر کرسی مجلس ۲۰ نفر در استان کرمانشاه با هم به رقابت می پردازند به تفکیک نامزدها در حوزه های انتخابیه پرداخت و گفت: در حوزه انتخابیه کرمانشاه ۶۸ نفر، اسلام آبادغرب و دالاهو ۲۰ نفر، پاوه، روانسر، ثلاث باباجانی و جوانرود ۱۴ نفر، قصرشیرین، گیلانغرب و سرپل ذهاب ۱۴ نفر، سنقر و کلیایی ۱۸ نفر و کنگاور، صحنه و هرسین ۱۸ نفر تایید صلاحیت شدند.

وی همچنین تعداد شعب اخذ رای در استان را نیز هزار و ۵۸۵ شعبه اعلام کرد و افزود: یک شعبه نیز در شهر کرمانشاه به اقلیت های مذهبی اختصاص یافته است.

الهی تبار در مورد شرایط رای دادن نیز گفت: کسانی که ۱۸ سال تمام دارند یعنی متولدین دوم اسفند ۱۳۸۰ و قبل از آن می توانند با در دست داشتن شناسنامه و کارت ملی(کد ملی هم قابل قبول است) می توانند در این دوره از انتخابات شرکت کنند.

تشکیل کارگروه رصد فضای مجازی و پیشگیری از جرایم انتخاباتی در دادسرا

دادستان کرمانشاه نیز از تشکیل کارگروه رصد فضای مجازی و پیشگیری از جرایم انتخاباتی در دادسرای عمومی و انقلاب مرکز استان خبر داد و گفت: رعایت ضوابط قانونی در امر تبلیغات توسط دادستانی به صورت مستمر پایش می‌شود.

محمدحسین صادقی خاطرنشان کرد؛ رصد فعالیت‌ها ی مرتبط به انتخابات در فضای مجازی از اولویت‌های این کارگروه است.

وی از مردم، هواداران نامزدها در کنار دستگاه های نظارتی در صورت مشاهده مصادیق تخلفات انتخاباتی و تبلیغاتی مراتب را همراه با مستندات به هیات اجرایی، هیات نظارت یا با پیغام گیر صوتی دادسرا اعلام نمایند بدون تردید بدون مسامحه و برابر مقررات با متخلفان برخورد خواهد شد.

صادقی یکی از آسیب های فضای مجازی در ایام تبلیغات را هتک حرمت، تخریب رقبا، بازنشر موضوعات بی پایه و اساس علیه اشخاص دانست و در این راستا توصیه کرد: مشی دینی و آموزه های تربیتی ما اقتضایی جز رعایت اخلاق اسلامی و تقوای سیاسی ندارد.

دادستان کرمانشاه همچنین با تاکید بر لازم‌الاجرا بودن ماده هفت قانون فوق الذکر عنوان کرد: داوطلبان موظفند حسابی را جهت واریز، برداشت و هرگونه نقل و انتقال وجوه و منابع نقدی مربوط به هزینه‌های انتخاباتی، نزد یکی از بانک‌های دارای مجوز از بانک مرکزی، تعیین یا افتتاح و هنگام ثبت نام و یا درخواست مجوز توسط احزاب، شماره و مشخصات آن و گواهی بانک مربوطه را در این‌خصوص ارایه دهند.

نیروی انتظامی با پنج هزار نیرو آماده برگزاری انتخابات در کرمانشاه است

فرمانده انتظامی استان کرمانشاه نیز از آمادگی پلیس برای کمک به برگزاری انتخابات خبر داد و گفت: بیش از پنج هزار نفر به صورت مستقیم تامین نظم و امنیت یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی را در استان برعهده دارند.

سردار علی‌اکبر جاویدان، تامین نظم و امنیت انتخابات را براساس قانون بر عهده نیروی انتظامی دانست و گفت: امسال سی و هشتمین انتخابات را در کشور برگزار می‌کنیم و نیروی انتظامی براساس ضوابط، قوانین و مقررات تاکنون به خوبی به رسالتش عمل کرده و اجازه وارد شدن خدشه‌ای به انتخابات را نداده است.

وی در ادامه و با بیان اینکه ناجا پیش‌بینی‌های لازم را برای تامین نظم و امنیت شعبات اخذ رای در استان کرده است، گفت: براساس آخرین اعلام ستاد انتخابات هزار و ۵۸۴ شعبه اخذ رای در استان داریم که از این تعداد ۹۶۴ شعبه ثابت و ۶۲۰ شعبه هم سیار است و نیروی انتظامی در همه شعبات حضور فعال دارد.

سردار جاویدان با اشاره به اینکه در حال برنامه‌ریزی برای پوشش همه شعبات هستیم، افزود: از ظرفیت نیروی انتظامی، مرزبانی و اگر هم لازم باشد از ظرفیت سپاه و بسیج برای تامین نظم و امنیت شعبات اخذ رای در استان استفاده می‌کنیم.

یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی روز جمعه ۲ اسفند در سراسر کشور برگزار و استان کرمانشاه با ۲ میلیون نفر جمعیت هشت نماینده در خانه ملت خواهد داشت.

منبع: جماران

کلیدواژه: انتخابات 98 بودجه 99 جشنواره فیلم فجر ۳۸ ویروس کرونا اداره کل ورزش و جوانان انقلاب تبلیغات خانه ملت قوانین و مقررات انتخابات 98 بودجه 99 جشنواره فیلم فجر ۳۸ ویروس کرونا امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی کاندیداهای انتخابات دوره از انتخابات نامزدهای انتخابات اخذ رای در استان استان کرمانشاه ستاد انتخابات نیروی انتظامی کرمانشاه نیز ستاد تبلیغات شهر کرمانشاه فضای مجازی تامین نظم تا میدان چهار راه حد فاصل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۸۹۵۱۵۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تشریح جزییات برگزاری دور دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی

علی شعبانی رئیس ستاد انتخابات استان کرمانشاه در نشست امروز (پنجم اردیبهشت) نشست شورای اداری استان کرمانشاه، با اشاره به برگزاری موفقیت آمیز انتخابات مجلس شورای اسلامی در اسفند سال گذشته، گفت : این انتخابات با همکاری خوب دستگاه‌های اجرایی مختلف استان با کیفیت بسیار بالا و بدون بروز هیچ مشکلی برگزار شد.

وی افزود: در استان کرمانشاه در شش حوزه انتخابیه برگزاری انتخابات را برای کسب هشت کرسی مجلس شورای اسلامی داشتیم که در مرحله اول انتخابات پنج حوزه تعیین تکلیف شدند و انتخابات شهرستان کرمانشاه به دور دوم کشیده شد.

رئیس ستاد انتخابات استان کرمانشاه با بیان اینکه حوزه انتخابی شهرستان کرمانشاه سه کرسی در مجلس شورای اسلامی دارد، تصریح کرد: در مرحله اول انتخابات در شهرستان کرمانشاه آقای محمد رشیدی توانست با کسب حد نصاب آراء به مجلس شورای اسلامی راه پیدا کرد، اما برای دو کرسی باقی مانده کاندیدا‌های دیگر نتوانستند حد نصاب را کسب کنند و انتخابات به دور دوم کشیده شد.

وی اضافه کرد: در این حوزه انتخابیه برای کسب دو کرسی باقی مانده چهار نفر، آقایان عبدالرضا مصری، جهانبخش امینی، فضل الله رنجبر و ابراهیم رحیمی زنگنه که بالاترین آراء را داشتند به دور دوم انتخابات راه پیدا کرده اند.

شعبانی زمان برگزاری دور دوم انتخابات در شهرستان کرمانشاه را ۲۱ اردیبهشت اعلام کرد و افزود: چهار کاندیدای این مرحله از انتخابات از بامداد روز ۱۳ اردیبهشت تا هشت صبح ۲۰ اردیبهشت فرصت تبلیغات دارند.

وی تاکید کرد: در این دور از انتخابات به مانند دور اول، کاندیدا‌ها می‌توانند تبلیغات تلویزیونی، مناظره، تبلیغات محیطی و ... داشته باشند.

رئیس ستاد انتخابات استان کرمانشاه گفت: دور دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی در شهرستان کرمانشاه به‌صورت تمام الکترونیک برگزار می‌شود.

وی مدارک هویتی که رای دهندگان می‌توانند با آن در انتخابات شرکت کنند را شامل کارت ملی، گواهینامه، شناسنامه، کارت پایان خدمت و گذرنامه اعلام کرد.

شعبانی در خصوص تعداد صندوق‌های رای در شهرستان کرمانشاه در این مرحله از انتخابات هم گفت: طبق اختیاراتی که وزارت کشور به استان داده می‌توانیم ۳۰ درصد از صندوق‌ها را نسبت به دور اول کاهش دهیم، اما همان ۶۴۵ صندوق مرحله اول را در مرحله دوم انتخابات در شهرستان کرمانشاه خواهیم داشت.

به گفته این مسئول در تمام فرآیند‌های انتخابات، هیات نظارت استان نظارت خواهد داشت و انتخابات مرحله دوم با همان حساسیت مرحله اول برگزار خواهد داشت.

رئیس ستاد انتخابات استان کرمانشاه یادآور شد: در مرحله اول انتخابات سالم‌ترین انتخابات مجلس شورای اسلامی را پشت سر گذاشتیم و له یا علیه هیچ کاندیدایی از سوی دولت تبلیغی و یا تخریبی صورت نگرفت که همان روال را هم در مرحله دوم انتخابات خواهیم داشت .

باشگاه خبرنگاران جوان کرمانشاه کرمانشاه

دیگر خبرها

  • ضبط مناظره‌های تلویزیونی در صدا و سیمای مرکز فارس آغاز شد
  • آغاز ضبط مناظره‌های تلویزیونی در صدا و سیمای مرکز فارس
  • نامزدهای مورد حمایت شورای وحدت در دور دوم انتخابات مجلس اعلام می شود
  • تشریح جزییات برگزاری دور دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی
  • اعلام جزییات برگزاری دور دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی در کرمانشاه
  • نامزدهای شورای وحدت در دور دوم انتخابات بزودی اعلام می‌شود
  • تبلیغات دور دوم انتخابات مجلس از ۱۳ اردیبهشت آغاز می‌شود
  • الکترونیکی بودن دور دوم انتخابات مجلس در آبادان
  • تبلیغات دور دوم انتخابات مجلس در بیرجند از سیزدهم اردیبهشت آغاز می‌شود
  • تبلیغات دور دوم انتخابات مجلس 13 اردیبهشت شروع می‌شود/ پیش‌بینی هزار و 20 شعبه اخذ رای