Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-16@08:04:29 GMT

عملکرد جهاد دانشگاهی در لرستان راضی کننده است

تاریخ انتشار: ۲۵ بهمن ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۸۹۵۸۴۱

عملکرد جهاد دانشگاهی در لرستان راضی کننده است

ایسنا/لرستان مدیرکل دفتر امور روستایی و شوراهای استانداری لرستان گفت: هدف امروز نظام، توسعه روستاها و مهاجرت معکوس شهرها به روستاهاست.

مجید آذربختی پیش از ظهر امروز در حاشیه برگزاری آزمون دهیاران که در جهاد دانشگاهی لرستان برگزار شد، در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد: در حوزه روستایی یکی از موضوعات در راستای توسعه این مناطق آموزش به دهیاران است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه مدیریت ارشد روستاها برعهده دهیاری‌هاست، ادامه داد: هم‌اکنون در لرستان ۲۹۸۱ روستا داریم که از این تعداد ۱۳۶۹ دارای دهیاری هستند.

مدیرکل دفتر امور روستایی و شوراهای استانداری لرستان بیان کرد: با توجه تاکیدات مقام معظم رهبری و همه مسئولین هدف امروز نظام، توسعه روستاها و مهاجرت معکوس از شهرها به روستاهاست.

آذربختی با بیان اینکه  براساس سرشماری انجام شده در سال ۱۳۴۵، ۷۰ درصد جمعیت لرستان روستایی بودند، افزود: بر اساس سرشماری سال ۱۳۹۵، این جمعیت به ۳۵ درصد رسیده است.

وی با اشاره به اینکه لرستان به لحاظ جمعیت روستایی و شهری به ترتیب حائز رتبه ۱۲ و ۲۰ کشور است، گفت: یکی از سیاست‌های نظام برای توسعه روستایی موضوع آموزش بوده و این مهم از جمله سرفصل‌هایی است که برای دفاتر امور روستایی استان‌ها تعریف شده  است.

مدیرکل دفتر امور روستایی و شوراهای استانداری لرستان اضافه کرد: بحران روستایی، پسماندهای زیست محیطی، گردشگری، اشتغال، طرح‌های هادی و مباحث عمرانی روستایی از دیگر سرفصل‌های تعریف شده برای دفاتر امور روستایی استان‌هاست.

آذربختی با بیان اینکه امروز در آزمونی که برای دهیاران در استان برگزار شد ۷۰۰ نفر دعوت شدند که پیش بینی‌می‌شود ۵۰۰ نفر از آنان حضور یابند، عنوان کرد: با توجه به آموزش‌های مذکور تلاشمان این است که در راستای توسعه همه‌جانبه روستاهای استان قدمی برداریم.

وی افزود: براساس سرشماری نفوس مسکن روستاهایی که دارای ۲۰ خانوار هستند باید دهیاری داشته باشند و با توجه به هزینه‌بر بودن این مقوله در حال حال حاضر تنها برای روستاهایی که دارای ۳۰ خانوار هستند دهیاری تشکیل شده است.

این مسئول با اشاره به عملکرد جهاد دانشگاهی در لرستان، بیان کرد: این نهاد در همه حوزه‌ها فعالیت دارد و عملکردش در استان راضی‌کننده است.

آذربختی گفت: قصد داریم در بحث توسعه گیاهان دارویی بویژه کشت موسیر از ظرفیت جهاد دانشگاهی لرستان بهره ببریم.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اجتماعی سازمان دهیاری ها مهاجرت معکوس به روستاها جهاد دانشگاهی لرستان جهاد دانشگاهی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۸۹۵۸۴۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جهاد دانشگاهی فارس پیشرو در ارائه خدمات تحقیقاتی و درمانی پزشکی بازساختی

امیرحسین استقلال گفت: پزشکی بازساختی زمینه جدیدی از علوم نوین پزشکی است که با استفاده از تکنولوژی‌های پیشرفته دانش سلول درمانی، ژن درمانی، تکنیک‌های پزشکی مولکولی و مهندسی بافت به ترمیم و بازسازی بافت‌های آسیب‌دیده یا از بین رفته بدن می‌پردازد.

او تصریح کرد: در این رشته از سلول‌های بنیادی و بالغ و فرآورده‌های آنها برای درمان بیماری‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرد. 

استقلال اظهار کرد: کاربرد‌های پزشکی بازساختی شامل ترمیم غضروف و مفاصل و تاندون و لیگامنت آسیب‌دیده، درمان بیماری‌های قلبی و عروقی، بازسازی اندام‌های حیاتی مانند کبد و کلیه، ترمیم آسیب‌های نخاعی و مغزی، درمان سرطان‌ها و بیماری‌های خود ایمن، بازسازی پوست و درمان ناباروری است که در بعضی موارد فوق درمان‌ها تاییدیه غذا و دارو گرفتند و استاندارد خدمات آنها توسط وزارت بهداشت تعریف شده و برخی موارد در مراحل مختلف تحقیقات هستند.

رئیس جهاددانشگاهی فارس بیان کرد: در حال حاضر سلول درمانی برای درمان بیماری پیسی درمان استئو آرتریت، درمان آسیب عضلانی، درمان آسیب تاندون و لیگامنت، درمان زخم ناشی از سوختگی، دیابت حو سایر زخم ها، بازسازی پوست و ناباروری زنان در کشور انجام می‌شود. 

او یادآور شد: همچنین در دنیا دارو‌هایی تایید شده برای درمان سرطان‌های خونی و برخی بیماری‌های ژنتیکی مثل کم خونی داسی شکل وجود دارد.

باشگاه خبرنگاران جوان فارس شیراز

دیگر خبرها

  • رئیس جهاد دانشگاهی عنوان کرد؛ آمادگی برای انجام یک کار بزرگ در کشور/ جلوگیری از فروش ۲۰۰ هزار تن پلاسمای خام
  • قدردانی رئیس جهاد دانشگاهی از رزمندگان حماسه تنبیه اسرائیل
  • ساخت دستگاه آموزشی الکتروهیدرولیک توسط متخصصان داخلی
  • تحقق شعار سال با بهره‌گیری از ظرفیت جهاد دانشگاهی، بنیاد نخبگان و پارک‌های علم و فناوری
  • جهاد دانشگاهی فارس آماده ارائه خدمات تحقیقاتی درمانی بازساختی است
  • تعامل مستمر جهاد دانشگاهی و مدیریت شهری در کاهش معضلات شهری اثربخش است
  • آمادگی جهاد دانشگاهی فارس برای ارائه خدمات تحقیقاتی و درمانی پزشکی بازساختی
  • جهاد دانشگاهی فارس آماده ارائه خدمات تحقیقاتی پزشکی است
  • جهاد دانشگاهی فارس پیشرو در ارائه خدمات تحقیقاتی و درمانی پزشکی بازساختی
  • راه‌اندازی دبیرخانه مالکیت فکری و بورسیه دانشجویی در پارک علم و فناوری البرز