Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-19@03:35:07 GMT

ظریف در خصوص برجام با همتای چینی گفت‌وگو کرد

تاریخ انتشار: ۲۵ بهمن ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۸۹۶۷۶۲

ظریف در خصوص برجام با همتای چینی گفت‌وگو کرد

به گزارش جمعه شب  اداره کل اطلاع‌رسانی و امور سخنگویی وزارت امور خارجه، محمد جواد ظریف در دیدار با وانگ یی از مدیریت چین در خصوص کرونا تمجید و از همکاری دولت این کشور در زمینه کمک به خروج دانشجویان ایرانی از ووهان تشکر کرد.

وزیر امورخارجه چین نیز از همکاری‌های ایران در این زمینه قدردانی کرد.

ظریف که برای شرکت در کنفرانس امنیتی مونیخ به آلمان سفر کرده است، در حاشیه این نشست دیدارهای متعددی با مقامات دیگر کشورها انجام داده و پیرامون مسائل مختلف بحث و تبادل نظر کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی صبح جمعه با جاستین ترودو نخست وزیر کانادا، «فرانسوا فیلیپ شامپانی» همتای کانادایی خود دیدار و درباره روابط دو جانبه و مسائل مورد علاقه رایزنی کردند.
این دیدار در حالی انجام شد که یک فروند هواپیمای خطوط هوایی اوکراین روز چهارشنبه ۱۸ دی ماه پس از برخاستن از فرودگاه امام خمینی(ره) بر اثر خطای انسانی و به صورت غیر عمد مورد اصابت قرار گرفت و در نتیجه این حادثه ۱۷۶ مسافر و خدمه از جمله ۵۷ مسافر کانادایی جان باختند.
وزیر امورخارجه کشورمان همچنین با گروه الدرز (ریش سفیدان - مقامات بلند پایه سابق سازمان ملل متحد) هم در حاشیه نشست کنفرانس امنیتی مونیخ گفت‌وگو کرد.
دیدار با وزیرخارجه فنلاند و واتیکان از جمله دیگر دیدارهای وزیر امورخارجه جمهوری اسلامی ایران پیش از آغاز کنفرانس امنیتی مونیخ بود.
پنجاه‌ و ششمین کنفرانس امنیتی مونیخ ساعاتی پیش با حضور مقامات بلند پایه از جمله رهبران ۳۵ کشور آغاز شد و تا یکشنبه ادامه خواهد داشت.
«فرانک والتر اشتاین‌مایر» به عنوان اولین سخنران این نشست هشدار داد که جنگ قدرت سه کشور آمریکا، روسیه و چین، دنیا را به مکانی نا امنی تبدیل کرده‌ است.
 اشتاین‌مایر از سیاست‌های این سه کشور برای فاصله گرفتن از رویکرد چند جانبه گرایی انتقاد کرد و به طور ویژه به شعار دونالد ترامپ مبنی بر «آمریکا را دوباره عالی کن» تاخت. 
وی به کنایه گفت که آمریکا تلاش می‌کند تا با هزینه شرکا و همسایگانش مسیر عالی شدن را طی کند. 
رییس جمهوری آلمان در این اجلاس سه روزه که با عنوان غرب بدون محتوا در حال برگزاری است، از این که دولت ترامپ به عنوان نزدیک‌ترین متحد برلین با رویکرد جامعه جهانی مخالفت می‌کند، به شدت انتقاد کرد.

برچسب‌ها برجام چین محمد جواد ظریف کنفرانس امنیتی مونیخ پروندهٔ خبری کنفرانس امنیتی مونیخ 2020/ داووس امنیتی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: برجام چین محمد جواد ظریف کنفرانس امنیتی مونیخ جواد ظریف دونالد ترامپ برجام چین محمد جواد ظریف کنفرانس امنیتی مونیخ کنفرانس امنیتی مونیخ وزیر امورخارجه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۸۹۶۷۶۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کیهان: عامل اصلی مشکلات اقتصادی کشور، پدرخوانده‌ های حامی برجام هستند!

به گزارش کیهان، تعارض منافع برخی اراده‌های سیاسی چه از نوع معطوف به برجام و چه غیر آن، نقش پررنگی در مشکلات اقتصادی همچون انحصار خودرو، جهش قیمت زمین و مسکن به شش برابر نرخ ارز در 30 سال گذشته و نوسانات نرخ ارز و سکه دارد. پدرخوانده‌های حامی برجام، اگر چه ظاهرا در راس قوا حضور ندارند اما به‌طور مستقیم و غیرمستقیم در تصمیم‌سازی‌ها و تصمیم‌گیری‌های اقتصادی نفوذ دارند؛ کسانی که در دولت‌های دهه 60 و 70 وزیر یا بالاتر بوده و ریل‌گذار صنعت و تولید کشور و دولتی‌سازی اقتصاد یا اختصاصی‌سازی به نام خصوصی‌سازی بوده‌اند.

این روزنامه افزوده است: اعلام تنش‌های منطقه به عنوان بهانه نوسانات ارز، در حالی است که روسیه مستقیما در جنگ است اما در همین دوران، پول ملی خود را تقویت کرده است. بنابراین، به نظر می‌رسد نوبت دستگاه‌های نظارتی و قضائی است که با پدرخوانده‌های سیاسی- اقتصادی- رسانه‌ای، برخورد پشیمان‌کننده‌ای داشته باشند.

کانال عصر ایران در تلگرام بیشتر بخوانید: لقب‌های تازه کیهان برای 5 چهره سیاسی و فرهنگی انتقاد کیهان از سیاه‌نمایی در «خندوانه»

دیگر خبرها

  • کنایه رئیسی به برجام ۲ و ۳ در دیدار با مردم شاهرود
  • واکنش واعظی به ادعای خیالی مشاور وزیر کشور درباره روحانی و ظریف
  • واکنش واعظی به ادعایِ خیالی مشاور وزیر کشور درباره روحانی و ظریف /دولت به دنبال انحراف افکار عمومی است
  • سوالات عجیب وزیر خارجه اوکراین از همتای انگلیسی پس از حمله ایران به اسرائیل
  • افزایش همکاری‌های امنیتی و ضد تروریسم محور دیدار مقامات ایران و پاکستان
  • تاکید وزیر دفاع پاکستان بر تقویت همکاری‌های امنیتی و ضدتروریسم با ایران
  • مشاور وزیر کشور: معلوم نبود اگر حسن روحانی یا ظریف بودند چه بلایی سرمان می آمد!
  • کیهان: عامل اصلی مشکلات اقتصادی کشور، پدرخوانده‌ های حامی برجام هستند!
  • وزیر تندرو صهیونیست مجبور شد کنفرانس مطبوعاتی‌اش را نیمه کاره‌ ترک کند
  • السودانی خواستار جدول زمانی برای خروج ائتلاف از عراق شد