Web Analytics Made Easy - Statcounter

رویداد۲۴  یک خبرنگار غربی که اخبار مربوط به توافق هسته‌ای ایران و برجام را رصد می‌کند از احتمال برگزاری جلسه کمیسیون مشترک برجام در روز ۲۶ فوریه (برابر با ۷ اسفندماه) خبر داده است.

خبرنگار روزنامه وال‌استریت‌ژورنال در توئیتر نوشت: «شنیده‌ها حاکی است تاریخی که برای جلسه مشترک کمیسیون مشترک برجام روی کاغذ آورده شده ۲۶ فوریه است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!
این تاریخ هنوز تأیید نشده، اما برنامه قرار است اینطور باشد.»

«جوزپ بورل» مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا جمعه هفته گذشته بدون اشاره به تاریخ دقیق گفت که جلسه کمیسیون مشترک ماه فوریه برگزار خواهد شد.بیشتر بخوانید: مذاکره نزدیک است/ آیا سایه جنگ از سر ایران برداشته شده است؟آخرین دور، نشست کمیسیون مشترک برجام در سطح معاونان و مدیران کل وزارت خارجه‌های ایران و گروه ۱+۴ (آلمان، فرانسه، روسیه، چین و انگلیس) روز ۱۵ آذرماه در محل نمایندگی اتحادیه اروپا در وین برگزار شد.

سید عباس عراقچی معاون سیاسی وزیر خارجه ایران و هلگا اشمید معاون مسؤول سیاست خارجی اتحادیه اروپا ریاست این نشست را برعهده داشتند.

نشست اسفندماه، نخستین نشست بعد از اقدام سه کشور اروپایی در فعال کردن ساز و کار موسوم به «مکانیسم حل اختلاف» در برجام خواهد بود.

تروئیکای اروپایی (فرانسه، آلمان و انگلیس) روز ۲۴ دی‌ماه این ساز و کار را که برخی از کارشناسان از آن به عنوان «مکانیسم ماشه» یاد می‌کنند فعال کردند.

مکانیسم ماشه، بخش نهایی از ساز و کار حل اختلاف ذیل برجام است که می‌تواند قطعنامه‌های پیشین سازمان ملل را که بر اساس قطعنامه ۲۲۳۱ تعلیق شده بودند، باز گرداند.

در حقیقت منظور از مکانیسم ماشه بخش پایانی همان «ساز و کار حل اختلافات» در بند‌های ۳۶ و ۳۷ در برجام است. این ۲ بند از آنجا که رجوع به آن‌ها می‌تواند به بازگشت خودکار تحریم‌های بین‌المللی علیه ایران بینجامد، به «مکانیسم ماشه» معروف شده است.

منبع: فارس لینک کوتاه: www.rouydad24.ir/000r99 برچسب ها: رویداد24 ، کمیسیون مشترک برجام ، مکانیسم ماشه سرگرمی

منبع: رویداد24

کلیدواژه: رویداد24 کمیسیون مشترک برجام مکانیسم ماشه کمیسیون مشترک برجام جلسه کمیسیون مشترک اتحادیه اروپا مکانیسم ماشه ساز و کار

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.rouydad24.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «رویداد24» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۸۹۶۸۳۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حماس: رای دیوان دادگستری بین‌المللی باید با مکانیسم اجرایی همراه باشد

 جنبش حماس در بیانیه‌ای در واکنش به دستور دیوان دادگستری بین‌المللی به رژیم صهیونیستی برای رفع قحطی در غزه، اعلام کرد که این تصمیم باید با مکانیسم اجرایی همراه باشد.

به گزارش بامداد جمعه برگزاری شهاب فلسطین، جنبش حماس اعلام کرد که دستور روز پنجشنبه دیوان دادگستری بین‌المللی به رژیم اشغالگر صهیونیستی در رابطه با ضرورت ورود کمک‌های بشردوستانه و خدمات اساسی به غزه، باید با یک مکانیسم اجرایی توسط جامعه بین‌المللی همراه باشد.

حماس با تاکید بر اینکه دشمن فاشیست و جنایتکار از گرسنگی به عنوان سلاحی علیه غیرنظامیان استفاده می‌کند، افزوده است: جامعه جهانی باید رژیم صهیونیستی را به اجرای فوری این تصمیم ملزم کند تا آن بی‌اثر باقی نماند، زیرا کابینه جنایتکار (رژیم) اسرائیل به رغم تدابیر و تصمیمات قبلی این دادگاه، همچنان به نسل‌کشی وحشیانه علیه ملت فلسطین بدون هرگونه بازدارنده‌ای ادامه می‌دهد.

در ادامه بیانیه حماس آمده است: دشمن اشغالگر صهیونیستی همواره قطعنامه‌های بین‌المللی را نادیده می‌گیرد که آخرین مورد آن قطعنامه صادر شده شورای امنیت در رابطه با آتش‌بس فوری در غزه بود که این نشان می‌دهد این رژیم تروریست طوری رفتار می‌کند که انگار فراتر از قانون است و مجازات نمی‌شود.

حماس در پایان یادآوری کرده است که تداوم جنایت رژیم صهیونیستی و نادیده گرفتن تصمیمات و قطعنامه‌های بین المللی به سبب پوشش و حمایتی است که دولت آمریکا به عنوان شریک تمامی جنایات آن علیه کودکان و غیرنظامیان فلسطینی در غزه، برای این رژیم فراهم می‌کند.

قضات دیوان بین المللی دادگستری (ICJ) روز پنجشنبه به اتفاق آرا، به رژیم صهیونیستی دستور دادند تا تمامی اقدامات لازم و موثر را برای تضمین ورود بدون تاخیر مواد غذایی اولیه برای ساکنان فلسطینی غزه انجام دهد.

قضات دیوان بین‌المللی دادگستری در دستور خود به رژیم صهیونیستی، نوشتند: این دادگاه مشاهده می‌کند که فلسطینی‌ها در غزه دیگر فقط با خطر گرسنگی مواجه نیستند بلکه قطحی در این منطقه در حال وقوع است.

این اقدامات جدید به درخواست آفریقای جنوبی و به عنوان بخشی از پرونده شکایت این کشور علیه رژیم اسرائیل مطرح شده است. این دیوان پیشتر اعلام کرده بود که موضوع نسل کشی فلسطینی‌ها در غزه توسط (رژیم) اسرائیل را مورد بررسی قرار خواهد داد.

 ولکر ترک کمیسر حقوق بشر سازمان ملل متحد نیز روز پنجشنبه رژیم صهیونیستی را مقصر ایجاد بحران انسانی در غزه دانست و تصریح کرد که تحمیل قحطی در این باریکه جنایت جنگی محسوب می‌شود.

وی اظهار کرد: شواهد قابل‌قبولی وجود دارد مبنی‌بر اینکه اسرائیل از قحطی به عنوان سلاح جنگی در غزه استفاده می‌کند.

باشگاه خبرنگاران جوان بین‌الملل بین‌الملل

دیگر خبرها

  • حماس: رای دیوان دادگستری بین‌المللی باید با مکانیسم اجرایی همراه باشد
  • وال‌استریت‌ژورنال: پیروزی اسرائیل بر حماس دور از دسترس است
  • احتمال افزایش بودجه المپیک ۲۰۲۴ پاریس
  • وال‌استریت‌ژورنال دست آمریکا را درباره رفح رو کرد!
  • وال‌استریت‌ژورنال: آمریکا در پشت‌پرده با عملیات اسرائیل در رفح موافق است
  • طرح نماینده مجلس برای FATF، برجام و سند ۲۰۳۰: آنها را بومی کنیم!
  • نماینده مجلس: باید FATF، برجام و سند ۲۰۳۰ را در کشور بومی کنیم!
  • جلالی، نماینده مجلس: باید FATF، برجام و سند 2030 را در کشور بومی کنیم!
  • سخنگوی کمیسیون اجتماعی مجلس: بررسی قانون افزایش تعطیلات آخر هفته بعد از تعطیلات به جریان می افتد
  • دستور جدید رئیسی برای خیرین